PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۱۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

۱-بدون تعارف این قلم نه هنر آن را دارد و نه یارای آن را و مهمتر از همه نه لیاقت آن را دارد که در باره شخصیت و منش و زندگی جوانمرد رشید، عارف مجاهد و سردار سرفراز اسلام، سخن و نکته ای بر زبان و کاغذ بیاورد. اما برای انجام وظیفه به خود جرئت می دهیم درباره آنچه در واکنش به این واقعه از سوی مردم بزرگوار و قهرمان پرور ایران سرزد و پیام های برآمده از آن، وهمچنین بعضی دریافت ها و برداشت هایی که از چهره بستن این ماجرای حیرت انگیز وبسیار قابل تامل به ذهن می رسد،- ماجرایی که بی اغراق علاوه بر جهان اسلام، دنیا را تحت تاثیر عمیق قرار داد،- وبه طور مستقیم و غیر مستقیم با ورزش وجامعه ورزش ،به عنوان بخش مهم و کثیری از جامعه وملت بزرگوار ایران در ارتباط است اشاراتی در حد توان و فهم خود داشته باشیم.

۲- واکنش تحسین برانگیز مردم شهیدپرور ایران در قبال شهادت پر برکت سردار جوانمرد خود حاج قاسم سلیمانی، باردیگر نشان داد که این مردم پای انقلابی که به نام" خدا" خود برپا کرده وارزش های منبعث از آنمثل استقلال و آزادی و عزت طلبی و عدالتخواهی و...سفت و محکم ایستاده اند، و این درست برخلاف آن چیزی است که دشمنان قسم خورده و کینه توز این سرزمین بزرگ وتاریخی در حجم بسیار و به طور ممتد وبی امان، تبلیغ و قصد القاء و تبدیل کردن به یک باور دارند.مردم صاحب تشخیص وشعورمند ایران با حضور حماسی و پرشور و عاشقانه خود در مراسم خود جوش تشییع جنازه در سراسر کشور اعلام کردند که از این و آن رفتار قبیح و فرصت طلبانه وعملکرد غلط وغیر مسئولانه این و آن مدیر و مسئول و... به شدت انتقاد دارند و گله مند هستند، امابا اصل و مبانی انقلاب نه تنها مشکلی ندارند، بلکه توقع دارند مسئولان و مدیران کشور( از جمله در ورزش) با تکیه بر آن اصول و مبانی؛ گره از مشکلات عدیده ملک و ملت بازنمایند.

۳-یکی از خصلت های برجسته و صفات حسنه ای که مردم ایران در طول تاریخ از آن برخوردار و به آن متصف بوده اند" قدرشناسی" و " قدر دانی" است. مردم ایران با حضوری که شگفتی و بهت دنیا را موجب شد ؛ در مراسم بدرقه و تشییع سردار مخلص سلیمانی و همرزمان شهید و جوانمردش، و همچنین برپایی تظاهرات و راهپیمایی های میلیونی در سراسر این سرزمین پهناور، بار دیگر نشان دادند که خادمان خود و مجاهدان راه خدارا خوب می شناسند و به راحتی مرد را ازنامرد و راستی را ازدروغ و خدمت را از خیانت تشخیص می دهند و قدردان زحمات و مجاهدت ها وقدرشناس خادمان ومجاهدان خود هستند. خادمان باتدبیر و مجاهدان شجاعی که با تلاشی بی امان و خستگی ناپذیر تا حد نثار خون و فداکردن جان حویش اخلاص و صداقت خود را در عرصه های مردافکن نمایانده و ثابت کرده اند که بی توقع و عاشقانه" مردم" را دوست دارند و برای حفظ آسایش و امنیت وزندگی بهتر و آبرومندانه تر آنها،جان بر کف گرفته و " جوانمردی" را در وادی عمل تعریف و عینیت می بخشند.

۴-قدرت های شیطانی و سلطه جو، ودر راس همه آنها آمریکای تروریست ، با این مردم وانقلابی که برپا کرده اند کینه ای عمیق و پایان ناپذیر و دشمنی خبیثانه و روزافزون دارند. چرا که مرگ سلطه شیطانی وپایان چپاولگری ملت ها و قلدری خود نسبت به مردم دنیا را در بقا و تداوم هرچه خالص تر ، بالنده تر، مردمی تر و کوبنده تر انقلاب می دانند به این دلیل می بینیم که بیش از چهل سال است علیه این ملک و ملتی که جرمش این است که نمی خواهد وابسته باشد و می خواهد مستقل باشد، از هر جنایت و خباثتی که از دستش بر می آمده ودر هرکجا که می توانسته( سیاست ، فرهنگ ، اقتصاد ، و... حتی در ورزش) دریغ نکرده است و... تهاجم وسیع و همه جانبه علیه فرهنگ و اعتقادات و ارزش هایی که عمل به آنها رمز استقلال و عزت و آبروی این سرزمین است و اینده روشن آن را تضمینمی کند و بیش از چهل سال است چون سدسکندر در برابر زیاده خواهی ها وتجاوزگری ها و باج خواهی های آمریکای تروریست ایستاده است، در راس دشمنی و تهاجمات پیچیده و فنی بدخواهان این مرزوبوم است. متاسفانه کسانی هم در داخل که شناسنامه ایرانی هم دارند و گاه حتی صاحب منصب و مقام هستند، خواسته و ناخواسته، آگاهانه یا از سرجهل و فقدان شناخت لازم، همنوا وهمراه با دشمنان این آب و خاک با همان ارزش ها و فرهنگی که حاج قاسم در راه پاسداشت و تداوم آنها جان فدا کرده( ارزش هایی نظیر ایمان و ایثار وشجاعت و گذشت وفداکاری وغیرت و مردم دوستی وجهاد و شهادت طلبی و ولایتمداری و...) در افتاده و ضد ارزش هایی که درست نقطه مقابل آن هستند را تبلیغ و ترویج می کنند( ضد ارزش هایی مثل هرهری مسلکی و لاابالی گری وبی تفاوتی و قبیله گرایی و رانت خواری و وادادگی و اجنبی پرستی وبی غیرتی و زیاده خواهی و طمع ورزی ومال اندوزی و عرق نداشتن به ایران و پرچم ایران و...). این ضد ارزش ها در ورزش نیز به وسیله زبان های مسموم و قلم های منحرف یا اجیرشده و متاسفانه گاه از طریق تریبون های رسمی و بالاخره در عملکرد و رفتار بعضی مدیران نیز دیده شده و... به ذهن وفکر جامعه ورزش که اکثریت آنها را جوانان تشکیل می دهد بی امان تزریق و القا می شود. ونتیجه این است که امروز می بینیم. ورزشی که صرفنظر ازبعضی افتخارافرینی و رفتار پهلوانی جوانان برومند آن نه از حیث فنی و نه از نظر فرهنگی به هیچ وجه مطلوب و مقبول مردمی با تاریخ ارزنده پهلوانی و مملو از پهلوانان بزرگی چون پهلوان شجاع و« جگردار» سردارقاسم سلیمانی، نیست.

۵-ورزش ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت است. البته بحث در باره آنچه ما" پیشرفت" می نامیم خارج از حوصله این مقال است اما همین قدر هست که بدانیم این ورزش باید ضمن استفاده از تجربیات دیگران وبه کارگیری بهترین و کارآمدترین تکنیک ها و روش ها باتکیه بر ارزش ها ی فرهنگی و اصول اعتقادی در مسیر اهداف ملی و آرمان های اعتقادی مردم انقلابی ایران حرکت کند.این بزرگترین مطالبه مردمی است که می خواهند در همه عرصه ها(حتی ورزش)روی پای خود بایستند و فراتر از تقلیدها ی مضحک و اداهای کاریکاتوری" خودشان" باشند.این معنا را بیش از همه، کسانی که به عنوان مدیر و مسئول در حوزه ورزش فعالیت دارند، باید باور کنند و پیام مردم را که به شکل و شیوه های مختلف و این بار با حرکت اقیانوس وار در مراسم بدرقه و تشییع سردار بزرگ ایران اسلامی ابلاغ می شود ، به درستی درک و دریافت کنند و علاوه بر" تایید" به آن " عمل" کنند... اگر می خواهند در میان این مردم نامشان به نیکی برده شود ونام آنان درلیست"خادمان" و"جوانمردان" نه خدای ناکرده خائنان وهمدست دشمنان این آب و خاک ثبت شود و...

* سیدمحمدسعید مدنی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مهدی پاشائی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
روح سردار عزیزمان شاد....آمریکا بداند که ایشان را در کشوری غریب و به طور ناجوانمردانه به شهادت رساندند.همچون یزید و یزیدیان که حضرت امام حسین علیه السلام و یاران ایسان را به شهادت رساندند.آمریکا و در راس آنها ریاست به اصطلاح جمهور آنها ترامپ سردار ما رو در کشوری غریب به شهادت رساندند.شهادت سردار عزیز ما داغ ننگ و لکه ننگی هست که تا ابد از دامان نظام سلطه آمریکا پاک نخواهد شد.روحت شاد سردار عزیز...
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار