PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: از پول مردم برای قهرمانان هزینه می شوند و آنها مقابل مردم مسئول هستند.
کیهان ورزشی-

پنشست کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک با محوریت "قهرمان ملی - مسئولیت اجتماعی" امروز برگزار شد.

رسول خادم رئیس سابق فدراسیون کشتی در این نشست در خصوص سفرهایی که با چند کشتی گیر به مناطق محروم داشته، اظهار داشت: ورزشکاران ما با مناطق محروم ارتباط خودشان را حفظ کرده اند. خیلی از مناطقی که می رفتیم ورزشکاران ما را نمی شناختند. مثلا زمانی که به زاهدان رفتیم فقط می دانستند که این ورزشکاران قهرمان ملی هستند. وقتی کار قهرمانی ورزشکاران تمام می شود مسئولیت اجتماعی آنها شروع می شود چون خیلی از خلاهایی که در اجتماع وجود دارد را قهرمانان می توانند کامل کنند.

وی افزود: از پول این مردم برای قهرمانان ما هزینه می شود. بعد که عمر ورزشی ورزشکار به پایان می رسد دنبال کار شخصی خودش می رود. اتفاقاتی که اخیرا افتاده و به نظر غیر منطقی رشد می کند، خروج ورزشکاران است که این موضوع به ما پیام می دهد پیوندی که باید بین شخصیت های اجتماعی و مردم باشد یک جایی قطع می شود. یعنی ما به قهرمان ملی مان نفهمانده ایم فارغ از هر مسئله ای مقابل مردم مسئول هستند.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در ادامه با اشاره اینکه در ورزش افراد زیادی هستند که خواستگاه اجتماعی دارند، تصریح کرد: ما این فرصت را از دست می دهیم. وقتی ناامیدی در جامعه می بینیم قهرمانان ملی نقش مهمی ایفا می کنند و بالاترین کارکرد ورزش این مواقع است. ما قهرمانانی داریم که این کار را شروع کرده اند.

خادم در ادامه صحبت هایش با اشاره به یک خاطره از سفری که به چابهار همراه با کشتی گیران داشتند، عنوان کرد: در اخبار اعلام شد یک تمساح دست دختربچه ای را کنده، حسن رحیمی گفت این دختر را باید پیدا کنیم، چون وقتی چابهار رفتیم نمی دانستیم باید کجا برویم. از آنجا هم به فاصله ۲ ساعت طی کردیم و به روستایی رسیدیم. دیدیم به یک دختربچه گاندو حمله کرده و خواهرش او را بیرون می کشد اما دست این بچه کنده شده بود. ما آنجا با چند روستا آشنا شدیم که مسائل خاص خود را از نظر آب رسانی داشتند.


برچسب ها: رسول خادم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار