PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
ناظر بازی پرسپولیس و تراکتور می‌گوید تنش میان هواداران دو تیم از ساعت‌ها قبل از بازی وجود داشت و تا پایان این دیدار ادامه یافت که حتی منجر به مصدومیت فرمانده نیروی انتظامی در ورزشگاه شد.
کیهان ورزشی- 

در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور، تنش و حساسیت میان هواداران دو تیم منجر به آشوب برخی از تماشاگران و پرتاب سنگ به سوی همدیگر شد که در نتیجه این اتفاقات، برخی از هواداران مصدوم شدند که مهر تاییدی بر  نبود سازوکار مناسب در ورزشگاه‌های ایران و نبود فرهنگ‌سازی درست و اصولی است.

غلامرضا سلیمانی، ناظر این بازی که از ساعاتی قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه حضور داشت و مسوولیت گزارش اتفاقات درون و بیرون زمین را بر عهده دارد، گفت: گزارش کامل اتفاقات این بازی را به سازمان لیگ ارائه کردم و سازمان لیگ برای بررسی و ارائه نظر به کمیته انضباطی ارائه می‌دهد.

ناظر بازی پرسپولیس و تراکتور خاطرنشان کرد: از دقیقه یک بازی تمام اتفاقات را با مستندات لازم جمع‌آوری و هر چیزی را که شنیدم در این گزارش لحاظ کردم. ضمن این که مطمئنا تدابیری هم از سوی فدراسیون فوتبال اندیشیده شده که قطعا افرادی به طور نامحسوس روی سکوها حضور داشته باشند. علاوه بر این ناظر داوری و ناظران کمیته انضباطی نیز حضور داشتند.

او در واکنش به این سوال که آیا دوربین‌های ورزشگاه آزادی قادر به رصد روی سکوها و استفاده از این موضوع برای شناسایی متخلفات و محرومیت آن‌ها هستند؟ گفت: من شمار دوربین‌های ورزشگاه را نمی‌دانم اما دوربین‌های مدار بسته وجود دارد. مسائل پیشگیری کننده وجود دارد و هیچ چیزی از دید ناظران پوشیده نخواهد ماند.

سلیمانی تاکید کرد: از طرفی عکس‌هایی وجود دارد که مشخص‌ می‌کند چه کسانی این کارها را انجام داده‌اند. هم‌چنین نیروهای انتظامی نیز از داخل پیست ورزشگاه در حال تصویربرداری از سکوها بودند که قطعا چهره افراد متخلف قابل شناسایی است.

ناظر این بازی با اشاره به برخورد سنگ به فرمانده نیروهای انتظامی درون ورزشگاه گفت: در هنگام اخراج ساکت الهامی از کنار زمین، سنگی از سکوهای پشت نیمکت‌های ورزشگاه پرتاب شد که به پای فرمانده میدان برخورد کرد و او از شدت درد روی زمین افتاد. اگر خدای نکرده این سنگ به سر او اصابت کرده بود، اتفاق ناگواری رقم می‌خورد.

وی درباره آمار مصدومان این دیدار نیز گفت: مسوولان اورژانس و کادر پزشکی ورزشگاه آمار دقیق اتفاقات را دارند و من هم اشاره‌هایی به این موضوع داشتم.

سلیمانی در واکنش به این سوال که هواداران کدام تیم شروع کننده این اتفاقات روی سکوهای ورزشگاه بودند؟ اظهارکرد: این طور نیست که بگوییم چه کسی شروع کرد. از ساعاتی قبل از بازی تنش روی سکوها وجود داشت و تا پایان بازی ادامه یافت. مسوولان تلاش کردند اتفاقات ناگوار کاهش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار