PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
پس از دیدار اخیر صالحی امیری و سلطانی فر با "باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک شائبه هایی ایجاد شده و آمار نادرستی از احتمال رویارویی نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی منتشر شده است.



کیهان ورزشی-

مشرق نوشت: المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۳ مرداد ۹۹ آغاز خواهد شد و در برخی محافل اخباری نقل می شود مبنی بر اینکه اگر در رقابت های انتخابی المپیک و یا خود المپیک ورزشکاری از کاروان ایران با حریفی از رژیم صهیونیستی مسابقه ندهد کل ورزش ایران را تعلیق می کنند. حکمی که گفته می شود کمیته جهانی المپیک آن را نوشته و به دست مسئولان ورزش کشورمان در کمیته ملی المپیک ایران داده است. این شائبه پس از دیدار اخیر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان و سلطانی فر وزیر ورزش با "باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک ایجاد شده در حالی که هنوز این بحث نه تأیید و نه تکذیب شده است! البته سیاست های نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تغییر نکرده و ایران هرگز رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته و نمی شناسد.


از زمانی که این بحث به راه افتاده موجی از نگرانی روی این موضوع بوجود آمده که کدام رشته های ورزشی کاروان کشورمان به ویژه ورزشکارانی که بخت کسب مدال هستند ممکن است به حریفی از آن رژیم برخورد کند که به نظر می رسد در این باره به نوعی عجیب بزرگنمایی شده است. در حالی که با بررسی دقیق تر این موضوع می توان دریافت که نه تنها هیچ خطری وررزشکاران کاروان المپیکی مان را تهدید نمی کند بلکه درصد تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در المپیک چیزی در حدود صفر است.

در فاصله ۵ ماه مانده به شروع بازیهای المپیک بررسی وضعیت کسب سهمیه های ما و آنها مشخص می کند تاکنون در هیچ رشته مشترکی ورزشکار سهمیه دار نداریم و از این پس نیز احتمال کسب سهمیه مشترک در رشته های بخت مدال بسیار کم است.

برای مثال در کشتی که تیم های فرنگی و آزاد کشورمان بیشترین بخت کسب مدال در المپیک را دارند فعلا سهمیه رژیم صهیونیستی صفر است! با توجه به اینکه در رقابتهای پیش رو برای کسب سهمیه اروپا در هر وزن، تنها ۲ سهمیه به ورزشکاران هر وزن تعلق می گیرد این احتمال قوی تر هم می شود که هیچ ورزشکاری از آن رژیم موفق به کسب سهمیه نشود.

به تازگی درباره وزن ۸۶ کیلوگرم که حسن یزدانی بخت اول کسب مدال طلای المپیک است گفته شده رژیم صهیونیستی با به خدمتگیری یک کشتی گیر روس خطر جدی برای حسن یزدانی بوجود خواهد آورد در حالی که یوری کلاشنیکف نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ که انتخابی المپیک هم محسوب می شد بود، در دور اول به دلیل عدم حضور کشتی گیر لبنانی به دور دوم رسید و در دور بعد در جمع ۱۶ کشتی گیر به نماینده سوییس خورد و ۱۰ بر صفر مغلوبش شد! وقتی کشتی گیری به حریفی گمنام از سوئیس بدون گرفتن حتی یک امتیاز می بازد چطور می خواهد سهمیه المپیک بگیرد و خطری جدی برای حسن یزدانی محسوب شود؟

رژیم صهیونیستی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در کشتی آزاد و فرنگی و در بخش بانوان در مجموع ۵ کشتی گیر به قزاقستان فرستاده بود که هیچ یک موفق به کسب سهمیه نشدند. در رشته آزاد در اوزان ۵۷ و ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم نمایندگان رژیم صهیونیستی هم حاضر بودند که در دو وزن المپیکی (۵۷ و ۸۶) در همان کشتی اول باختند و حذف شدند. در ۷۹ کیلو هم این اتفاق تکرار شد.

در رشته فرنگی هم در دو وزن ۷۷ (وزن المپیکی) و ۸۲ کیلوگرم رژیم صهیونیستی نماینده داشت که در دور نخست با شکست از دور مسابقات کنار رفتند. در بخش بانوان نیز نماینده وزن ۶۸ کیلوگرم اسرائیل توفیقی کسب نکرد.

علاوه بر این مسایل بررسی تعداد و رشته هایی که رژیم صهیونیستی توانسته در آنها سهمیه کسب کند بیش از پیش این اطمینان را ایجاد می کند که حداقل تاکنون هیچ خطری کاروان و مجموعه ورزش کشورمان را از حیث رویارویی تهدید نمی کند. رژیم صهیونیستی تاکنون توانسته ۵۴ سهمیه کسب کند که ۳۵ سهمیه مردان و ۱۶ سهمیه زنان است. رشته هایی که صهیونیست ها تا کنون سهمیه المپیک کسب کرده اند را با هم مرور می کنیم:

- ۲۴ سهمیه از این ۵۴ سهمیه به تیم بیسبال شان تعلق دارد که ایران در این رشته حضور ندارد.

- در رشته دوومیدانی در رشته ماراتن، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ متر بانوان سهمیه دارد که ما هیچ نماینده ای در آنها نداریم.

- دوچرخه سواری سرعت و تایم تریل در بخش بانوان که باز هم ما نماینده ای نداریم.

- در سوارکاری ۳ سهمیه دارد که ایران نماینده ای در آن ندارد.

- ۹ سهمیه در ژیمناستیک که به ۷ سهمیه مردان و ۲ سهمیه زنان تقسیم می شود که ما هنوز سهمیه ای در این رشته نگرفته ایم.

- ۴ سهمیه در قایقرانی بادبانی که قطعا ما نماینده ای در آن نداریم.

- یک سهمیه تیراندازی ۱۰ متر اهداف پروازی مردان که ما نماینده ای در آن رشته نداریم.

- یک سهمیه موج سواری بانوان که باز هم ما شرکت کننده ای نداریم.

- ۶ سهمیه در شنا که در دو بخش مردان و زنان تقسیم می شود و ما نیز نماینده ای در آن نداریم.

جدول سهمیه های رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۰ تا بهمن ۹۸

این در حالی است که بررسی دقیق سهمیه های کسب شده ایران تا امروز مشخص می کند جای هیچ نگرانی نیست.

ایران تاکنون ۴۱ سهمیه دارد که ۱۲ سهمیه برای والیبال مردان، ۱۲ سهمیه برای بسکتبال مردان، تیراندازی با کمان (یک سهمیه)، کشتی آزاد (۳ سهمیه)، کشتی فرنگی (۲ سهمیه)، دوومیدانی مردان(۲ سهیمه در دوی ۱۰۰ متر و پرتاب دیسک)، دوچرخه سواری (یک سهمیه در بخش جاده)، تیراندازی (۶ سهمیه مردان و زنان) و تکواندو (۲ سهمیه). ضمن اینکه در رشته هایی مانند وزنه برداری و کاراته که ما بیشترین بخت کسب مدال در آنها را داریم این رژیم هیچ نماینده ای ندارد.

جدول سهمیه های ایران در المپیک ۲۰۲۰ تا بهمن ۹۸

این بررسی سطحی مشخص می کند شاید تاکنون هر کارشناسی در این باره اظهار نظر کرده تنها بر اساس شنیده هایش بوده یا هرگز جدول کسب سهمیه و یا رشته های سهمیه کسب شده از سوی ایران و رژیم صهیونیستی را ندیده است.

ناگفته نماند که در این مدت این شائبه نیز ذهن اهل ورزش را مشوّش کرده که رژیم صهیونیستی با گرفتن تابعیت برای ورزشکاران روس و دیگر کشورهای صاحب سبک به دنبال جذب و درنهایت ضربه زدن به ایران در عرصه ورزش است! در حالی که بررسی اصلیت این قبیل ورزشکاران مشخص می کند این ورزشکاران یهودی الاصل بوده و رژیم اشغالگر قدس را محل مناسبی برای نشان دادن خود می بینند، وگرنه یک قهرمان مطرح که می تواند با پرچم کشورش برای ملت خودش افتخار آفرینی کند حاضر به دریافت تابعیت رژیمی مانند رژیم صهیونیستی نمی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار