PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
بازیکن تیم فوتبال امید استقلال درباره موضوعات مختلف صحبت کرد.
کیهان ورزشی-

در پست هافبک بازی می کنه؛ هم هافبک چپ و هم هافبک راست. از هر دو پایش بازی می گیره، هر چند که چپ پای ماهریه. رضا گردان، متولد 13 آذر 1379 در تهرانه و امسال با پوشیدن پیراهن شماره 8 امیدهای استقلال، تلاش می کنه تا به پیراهن شماره 8 تیم اصلی (بزرگسالان استقلال) دست پیدا کنه.

چه طور شد که به فوتبال روی آوردید؟
بابا (منظورش بابا بزرگه) در حیطه ورزش فعالیت می کرد، ایشان عکاس ورزشی است و من هم به فوتبال علاقه مند شدم. استقلالی دو آتیشه هستم و از اینکه در این تیم حضور دارم، بسیار خوشحالم. 

فوتبال را از کجا شروع کردی؟
 از مدرسه فوتبالی به نام "بزرگان فوتبال"، در رده های نونهالان و نوجوانان، عضو باشگاه داماش بودم و برای جوانان نفت تهران و جوانان و امیدهای ایرانمهر هم بازی کردم و در دو سال اخیر هم این افتخار را داشته ام که نامم در لیست نفرات باشگاه استقلال قرار بگیرد.

الگویت در فوتبال کیست؟
در بین فوتبالیست های ایرانی، سبک بازی داریوش شجاعیان را دوست دارم و از بین خارجی ها، "ام په" فرانسوی را.

شرط بندها با تو تماسی نداشته اند؟
خداروشکر نه. البته درباره شان زیاد شنیده و دیده ام.

چی دیدی؟
روی سکوها می بینم که رقم های بالایی را به بازیکنان پیشنهاد می دهند تا آنها را وسوسه کنند. بازیکنان هم چون درآمدی ندارند و هزینه هم دارند، راحت وسوسه می شوند. امیدوارم هر چه زودتر بساط این افراد سودجو از محیط پاک ورزشگاه های ایران جمع شود.

سطح فوتبال پایه تهران را چه طور می بینی؟
به نظرم نسبت به سال قبل، پایین تر آمده، با این حال شرایط بد نیست. برنامه ریزی مسابقات خوب پیش می رفت که در پی چند مرحله آلودگی هوا و بارندگی، بازیها به تعویق افتاد. ضمن اینکه فشرده شدن مسابقات و بازی در روی زمینهای لغزنده، درصد مصدومیت بازیکنان را بالاتر می برد.

پارسال قهرمان تهران شدید پس چرا امسال در لیگ کشور حضور ندارید؟
راستش در جریان این موضوع نیستم و فکر می کنم که سیاست و برنامه باشگاه بوده است. 

اولین مربی ات چه کسی بوده است؟
آقایان مهدی جعفری و صادق سرور در مدرسه فوتبال، اولین مربیانم بوده اند.

پارسال با مربیگری محمد فدایی، قهرمان شدید و امسال با رضا حسن زاده در کورس قهرمانی هستید، کار با فدایی را دوست داشتی یا کار با حسن زاده؟
هر دو نفر، مربیان خوبی هستند و مقایسه کردن آنها کار درستی نیست. حسن زاده بیشتر روی مالکیت و گردش توپ تاکید دارد ولی فدایی تیمش را روی ضد حملات و سرعت روانه مسابقه می کند.

فکر می کنید امسال استقلال به چه مقامی دست پیدا کند؟
پارسال قهرمان شدیم و امسال با اینکه از تیم نیروی زمینی امتیازات زیادی باعقب افتادیم اما نا امید نشده و الان در فاصله چهار امتیازی این تیم هستیم. بهر حال فکر نمی کنم که به مقامی کمتر از دومی برسیم. یا اول می شویم یا دوم.

بابا بزرگ برای باشگاه استقلال عکس می اندازد، از خاطرات عکاسی بابا بزرگ چیزی یادت می آید؟
بچه که بودم بابا که برای عکس گرفتن می رفت منم با خودش می برد و درست از همان زمان بود که من به فوتبال علاقه مند شدم. الان هم هر وقت در ترکیب اصلی استقلال هستم و قبل از بازی، بابا عکس تیمی مان را می اندازد، لذت می برم. آرزویم این است که روزی بازیکن تیم استقلال و تیم ملی بشوم و بابا، عکس من را بگیرد. 

صحبت پایانی.
امیدوارم روزی بتوانم با موفقیت هایم  جواب همه افرادی را که برایم زحمت کشیده اند را بدهم. از بابا بزرگ خیلی ممنونم.

*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: رضا گردان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار