PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
از استعفای خزانه‌دار تا همراهی وزارت با فدراسیون

مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون ژیمناستیک هفته گذشته به ریاست مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکل کمیته به عنوان نماینده کمیته و محمدشروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مهدی مستجاب الدعوه دبیر امور مجامع نیز در این نشست حضور داشتند. در طول ماه‌های اخیر فدراسیون ژیمناستیک با حاشیه‌های فراوانی دست به گریبان بود و شایعاتی درباره تخلفات در این فدراسیون مطرح شد که در نهایت وزارت ورزش حکم به برکناری دبیر فدراسیون و خزانه دار داد؛ حکمی که ریاست فدراسیون از آن تمکین نکرد تا وزارت ورزش در واکنش به آن بودجه این فدراسیون را مسدود کند.

در مجمع فدراسیون، سرانجام خزانه دار فدراسیون ژیمناستیک با یک سخنرانی تند و تیز کناره‌گیری خود را از این سمت اعلام کرد. نوری خزانه‌دار فدراسیون در این مجمع گفت: "چون احتمالا آخرین مجمع است باید قبل از گزارش مالی صحبت‌هایی را مطرح کنم. از من خواسته شده اجباراً استعفا دهم و باید بگویم هیچ تخلفی در عملکردم وجود ندارد. اگر متخلف باشم، دادگاه صالحه باید حکم دهد و من را تنبیه کنند نه ورزشکاران. اصلا به دادگاهی هم احضار نشدم، اما اینگونه هم نشد. آماده پاسخگویی به هر سوالی هستم. هر روز از 8 صبح تا نیمه‌های شب در فدراسیون مشغول کار هستم. به خیلی از امور که شاید برخی از آن‌ها وظیفه من نیست هم رسیدگی کردم و جالب است من را به کم کاری متهم کردند. بالغ بر 15 میلیون از جیب خودم هزینه کردم و پولی از فدراسیون نگرفته و نخواهم گرفت. برای هزینه ویزای ورزشکاران هم از جیب خودم هزینه کردم، چون فدراسیون پول و زمان نداشت. جالب است آقایان می‌گویند من اتلاف منابع در فدراسیون داشته‌ام. باتوجه به عملکردم انتظار تشویق از سوی وزارت را داشتم، اما وزارت اعلام کرد که باید استعفا دهم تا رای دادگاهی که به آن احضار نشدم صادر شود. در پایان تا زمان اعلام رای دادگاه صالحه برای فدراسیون ژیمناستیک از سمت خودم استعفا می‌کنم". در پایان گزارش خزانه دار همه وی را تشویق کردند که علی نژاد در واکنش به این موضوع اعلام کرد: "برای گزارش خزانه‌دار معمولا دست نمی‌زنند!"

اینچه درگاهی: دستاوردهای مهی در این دو سال داشته ایم

اینچه‌درگاهی در این مجمع گفت: در شرایطی شروع به کار کردیم که رنکینگ خاصی در جهان نداشتیم و استعلام گرفتیم و گفتند که ایران در رده شصت و هشتم قرار دارد و حالا با 18 رده پیشرفت به رده 50 رسیدیم. در طول تمام ادوار این رشته 11 مدال قهرمانی آسیا کسب شده که 9 مدال آن مربوط به دوران مدیریت کنونی است. باید از تمام نفراتی که در گذشته تلاش کردند، تشکر کنم. ژیمناستیک رشته ای نیست که بتوان در آن خیلی زود به اهداف رسید؛ گفته بودم باید به فکر المپیک 2024 و 2028 باشیم اما حالا شانس کسب سهمیه المپیک داریم. باید بدانیم که ژیمناستیک ورزش لحظه ها است و امکان دارد هر اتفاقی رخ دهد.

آپارتمانهای بدون سند

در ادامه مجمع بحث اموال فدراسیون مطرح شد و در همین رابطه نوری خزانه‌دار فدراسیون گفت: دو دستگاه آپارتمان در دوره قبلی که در اختیار فدراسیون بود اما به نام فدراسیون نیست. اسناد این آپارتمان به نام شخص حقیقی است و باید نظر مجمع را در این خصوص بدانیم. فرد مورد نظر اغراق کرده که آپارتمان ها به نام فدراسیون است، اما او را پیدا نمی کنیم که اقدامات لازم برای ثبت سند انجام شود.

علی نژاد: تعامل خوبی بین وزارت ورزش و فدراسیون شکل گرفته است

این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد که ضمن ارائه به مجمع مورد تأیید قرار گرفت. اعضای مجمع پس از ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند. تعامل خوبی بین فدراسیون و وزارت شکل گرفته است. برای اخذ ویزا هم تعامل های خوبی صورت گرفت. همه باید کمک کنند تا بهترین اتفاق‌ها برای ورزش کشور رخ بدهد.

شانس المپیکی شدن ژیمناستیک حفظ شد

تلاش فدراسیون ژیمناستیک که با مساعدت کمیته ملی المپیک و وزارت امور خارجه همراه بود به صدور ویزای اعضای تیم ملی ژیمناستیک ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو در ملبورن استرالیا انجامید. بعد از انجام پیگیری شخص صالحی امیری از مدیران IOC و همراهی وزارت امور خارجه ایران و کمیته ملی المپیک استرالیا این موضوع به سرانجام رسید تا ملی پوشان بتوانند در این رویداد مهم حضور داشته باشند. تیم ملی ژیمناستیک ایران بیست و ششم بهمن به منظور کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک 2020 به استرالیا سفر خواهد کرد. بیش از این کمیته ملی المپیک اعلام کرد که در موضوع عدم صدور ویزا برای ژیمناست‌های ایرانی این فدراسیون ژیمناستیک بوده که برای دریافت روادید استرالیا دیر اقدام کرده است. این رقابت‌ها از یکم تا چهارم اسفند در ملبورن برگزار می‌شود. حالا سعیدرضا کیخا و عبدالله جامعی در رشته خرک و مهدی احمدکهنی در رشته دارحلقه فرصت آن را دارند تا با هدایت محمدرضا خیرخواه در مسابقات انتخابی المپیک به رقابت با حریفان بپردازند و بیش از هر زمان دیگری به سهمیه المپیک 2020 توکیو نزدیک شوند. در میان نمایندگان ایران کیخا شرایط بهتری نسبت به جامعی و احمدکهنی برای کسب سهمیه دارد و البته که دو نماینده دیگر ایران نیز حداکثر تلاش خود را خواهند کرد تا مسافر ژاپن شوند. در این خلال اتفاق عجیبی که رخ داده این است که عده زیادی از افرادی که خود را از اهالی ورزش ژیمناستیک می‌دانند در زمانی که اعلام شده بود ویزای مسافرت به ملبورن صادر نشده بود و دولت استرالیا راه حضور نمایندگان ایران را گرفته است در فضای مجازی از این اتفاق ابراز ناراحتی نمی‌کردند و قصد داشتند تا مسئولان فدراسیون را مقصر قلمداد کنند.

با صدور ویزای اعضای تیم ملی ژیمناستیک به استرالیا حالا شاهد آن هستیم که رویکردها عوض شده و در فضای مجازی نوشته می‌شود که در صورت رسیدن کیخا به سهمیه المپیک، این موفقیت به خاطر زحمات مدیران فدراسیون‌های قبلی بوده است. ژیمناستیک ایران در المپیک 1964 توکیو دو نماینده داشت که حضور آن‌ها نیازی به کسب سهمیه نداشت و پس از آن دیگر نماینده‌ای از ایران موفق به حضور در المپیک نشده است. حالا که طلسم ورود به المپیک پس از 56 سال در حال شکسته شدن است نباید حسادت‌ها مانع حضور نمایندگان ایران در المپیک 2020 توکیو شود. بدون تردید در موفقیت ژیمناستیک تمامی عوامل دخیل هستند. همدلی موجب می‌شود تا علاوه بر کیخا، جامعی و احمدکهنی نیز مسافر ژاپن شوند و حضور ایران با 3 نماینده در توکیو نشان از پیشرفت ژیمناستیک دارد که به تمام آحاد جامعه ژیمناستیک تعلق دارد.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار