PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 5 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز مقتدرانه عنوان قهرمانی سی امین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در کشور هند را بدست آورد.




کیهان ورزشی-

سی امین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 29 و 30 بهمن ماه در شهر دهلی نو کشور هندوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با 5 مدال طلای پویا ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن 72 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم، یک مدال نقره پژمان پشتام در وزن 77 کیلوگرم و 3 مدال برنز مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم و حسین اسدی در وزن 67 کیلوگرم و کسب 190 امتیاز مقتدرانه بعنوان قهرمانی دست یافت.

این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ایران در مسابقات سال گذشته با 165 امتیاز و اختلاف 2 امتیاز نسبت به تیم ازبکستان قهرمان شد اما امسال با ترکیبی جوان که 9 نفر آن برای اولین بار راهی این مسابقات می شدند با 190 امتیاز و  44 امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم مقتدرانه بعنوان قهرمانی رسید.


نتایج کشتی گیران ایران به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر یک کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی در مصاب با ژولمان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 2 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد.

وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 3 آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی در دور نخست مقابل زین الدین قمراف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر یک پیروز شد وی در دور بعد عادیل خان ساتایف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. او در این مرحله با نتیجه 5 بر یک مغلوب ریو هان سو قهرمان جهان از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت. اسدی در دیدار رده بندی تسوچیکا شیمویامادا از ژاپن  را با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه 3 بر یک از سد بهزاد عمراف از ازبکستان گذشت وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله در مصاف با رنات الیاز اولو از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر پیروز و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار فینال در مصاف با تمرلان شادوکایف دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از قزاقستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 82 کیلوگرم که 7 کشتی گیر حضور دارند مسابقات به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد و مهدی ابراهیمی در گروه A  در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر یوگنی پولیوادوف از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 2 ساتوکی موکایی از ژاپن را مغلوب کرد و در دور بعد مقابل سینگ هارپرت از هند با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت و بعنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابراهیمی در این دیدار با نتیجه 6 بر 5 جالگاسبای بردی موراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک جون هیونگ چوی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 6 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که تا ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر صفر از آزات سالیندینوف از کشور قرقیزستان جلو بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد. هدایت با توجه به مصدومیت پیش آمده در دیدار رده بندی نیز حاضر نشد.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل هاردیپ از هند با نتیجه 9 بر یک به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی بکسلطلان محموداف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. ساروی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 2 از سد سی یئول لی از کره جنوبی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه 3 بر 3 مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا ناصرپور (ایران) 2- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) 3- آروجان حالاکورکی (هند) و خورلان ژاکانشا (قزاقستان)
60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 3- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) و مهدی محسن نژاد (ایران)
63 کیلوگرم 1- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) 2- جین سئوب سونگ (کره جنوبی) 3- مبین جان احمداف (تاجیکستان) و میثم دلخانی (ایران)
67 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی) 2- محمود بخشیلوف (ازبکستان) 3- آشو (هند) و حسین اسدی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- امین کاویانی نژاد (ایران) 2- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) 3- روسلان تساریف (قرقیزستان) و آدیتیا کوندو (هند)
77 کیلوگرم: 1- تمرلان شادوکایف (قزاقستان) 2- پژمان پشتام (ایران) 3- حسین البیدهان (عراق) و رنات ایلیاز اولو (قرقیزستان)
82 کیلوگرم: 1- مهدی ابراهیمی (ایران) 2- جان هیون چوی (کره جنوبی) 3- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) و یوگنی پولیوادوف (قزاقستان)
87 کیلوگرم: 1- سونیل کومار (هند) 2- آزات سالیدینوف (قرقیزستان) 3- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) 4- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن) بهروز هدایت (حذف شد)
97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- سی یئول لی (کره جنوبی) 3- هاردیپ (هند) و محمدعلی شمس الدین اف (ازبکستان)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- مین سئوک کیم (کره جنوبی) 3- رومان کیم (قرقیزستان) و منصور شادوکایف (قزاقستان)

رده بندی تیمی:

1- ایران 190 امتیاز

2- ازبکستان 146 امتیاز

3- قزاقستان 136 امتیاز

4- کره جنوبی 130 امتیاز

5- هند 127 امتیاز

6- قرقیزستان 119 امتیاز

7- ژاپن 98 امتیاز

8- تاجیکستان 37 امتیاز

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار