PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
ملتی مقاوم که شایسته بهترین هاست

آخرین شماره مجله در سال۹۸ اینک در اختیار شماست. طبق سنت و روال همیشه شماره پایان سال کیهان ورزشی به صورت
" ویژه نامه" و با حال وهوای نوروزی منتشرمی شود که امیدواریم مورد توجه خوانندگان عزیز و همراهان صمیمی مجله قرار بگیرد. بدون اغراق انگیزه و هدف بزرگ همکاران و خدمتگزاران شما در مجله کسب رضایت خوانندگان بزرگوار است که رضایت خلق بی گمان باعث خشنودی خالق هم هست. برای تهیه و انتشار ویژه نامه امسال هم دوستان و همکاران پرتوان علی رغم شرایط خاصی که حاکم است و همگان اطلاع دارند با همه وجود و عشق وانگیزه وبدون کم
گذاری سعی کردند ویژه نامه ای خواندنی را برای مطالعه شما عزیزان در ایام تقریبا طولانی تعطیلات تدارک ببینند .البته این زحمات و تلاش دوستان ما وقتی با همکاری صمیمانه و پهلوانانه وقابل تقدیر جمعی از اهالی ورزش و ورزشکاران عزیزکشورمان همراه شد بیشتر به بارنشست و حاصل کار این مجموعه را در صفحات مجله حتما ملاحظه خواهید کرد.

امیدواریم سال ۹۹ که در آستانه فرا رسیدن بهار آن هستیم سالی توام با سلامتی و موفقیت در همه عرصه ها از جمله ورزش برای ملت بزرگ و قهرمان ایران باشد. ملتی مقاوم و با هویت که بارها و بارها لیاقت خود را در عرصه های مختلف نشان داده است و بدون اغراق شایسته " بهترین" هاست. این اصلی است که در ورزش هم صدق می کند و جوانان این آب و خاک سالی که گذشت مثل سال های گذشته توانایی ها وشایستگی خود را در رشته های مختلف ورزشی نشان داده وافتخاراتی را کسب و دل مردم را شاد کردند که در این مقال کوتاه قصد پرداختن به آنها را نداریم اما می خواهیم باز هم صریحابر ایننکته تا کید کنیم که توانایی های بالقوه ورزش ما و شایستگی جوانان ورزشکار ما وقتی به بار می نشیند که اشکالات اساسی در ساختار و مدیریت ورزش ایران حل شود. ضعف بزرگ ورزش ما نه در کمبود نیروی انسانی و جوانان مستعد است و نه در امکانات و سرمایه های مادی ؛ بلکه در ابعاد ساختاری و مدیریتی است. ضعفی که مربوط به امروز و این دوره مدیریتی ورزش نیست وورزش ما همیشه از آن در رنج بوده و به این خاطر آسیب های زیاد وعقب ماندگی های ناسزاواری را تحمل کرده است. ضعفی که خود معلول است ؛ معلول جدی نگرفتن ورزش از سوی دولت ها بوده است. ورزش تقریبا و بدون هیچ اغراقی، علی رغم شعارها و وعده ها از سوی اکثرقریب به اتفاق دولت ها جدی گرفته نشده است ولاجرم نتیجه گرایی محور و هدف آنها بوده تا به وسیله و به ضرب برد و مدال و سکوو... کم کاری ها و جفاهایی را که خواسته و ناخواسته در حق ورزش روا داشته اند بپوشانند و ماله بکشند. یکی از اصلی ترین دلایل و روشن ترین شواهد برای اثبات جدی نگرفتن ورزش این است که اکثر اوقات اداره و مدیریت آن را به دست " اهلش " نسپارده اند که اوج آن در دوره و دولت فعلی است و... که مدیران نااهل کار را به نوعی خودکامگی کشانده اند...جریانات اخیری که در باشگاه مردمی و ریشه داری مثل پرسپولیس و قبل از آن در استقلال اتفاق افتاده تنها یکی از شواهد ما برای اثبات این مدعاست!

و خوانندگان محترم و قدیمی تر این مجله می دانند که ما به سهم خود و از سر انجام وظیفه و بدون نگاه جناحی وخطی- که آسیب های زیادی در همه ابعاد سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی و...ورزشی به ملک و ملت زده است- در این باره و وجود این ضعف بزرگ و اساسی بارها و بارها نوشته ایم و از مسئولان امر وسیاستگذاران اجرایی کشور خواسته ایم در باره ورزش تجدید نظر کنند آن را در حد خودش جدی بگیرند و اداره و مدیریت آن را به دست اهلش بسپارند و از ورزش و کارکردهای مثبت آن در جهت خدمت به جامعه و جوانان استفاده بهینه نمایند. تذکراتی که متاسفانه گوش شنوایی نداشته و کمتر مورد اعتنا قرار گرفته است.متاسفانه از رهگذر این غفلت ها وبی توجهی ها ورزش ما به نوعی فساد رخنه کرده وجولان دادن جریانات منفعت جو وفرصت طلب گرفتار آمده که ضررو زیان های اخلاقی و فرهنگی قابل توجهی برآن وارد آمده است که اهالی ورزش کاملا از آن اطلاع دارند و... بنابراین ما چه گوش شنوایی پیدا شود و چه نشود به وظیفه خود عمل می کنیم و تا هستیم وقلم به دست داریم و فرصت زندگی و کار کردن داریم در باره این بزرگترین نقطه ضعف ورزش و بزرگترین مانع پیشرفت ورزش یعنی ساختار و مدیریت نا کارآمد خواهیم نوشت وبر آن تاکید خواهیم ورزید... در آخرین ماه سال به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا و سرایت آن به کشور عزیز ما بسیج عمومی برای مبارزه و شکست دادن و ریشه کن ساختن آن برپاشد و در کنار پزشکان فداکار و پرستاران ایثارگر که در خط مقدم جبهه هستند مردم و مسئولان همراه و همگام ودر جهت هدفی مشترک به اقدام و عمل دست زدند. به یاری خداوند و همت و هشیاری مردم و مسئولان دیریازود این بیماری ریشه کن خواهد شد اما خوب است این همت و اراده و این همکاری وحدت میان مردم و مسئولان همچنان باقی بماند تا با آن بر ویروس بسیار خطرناکتر وکشنده تر از کرونا فائق آییم وآن ویروس فساد است که هرجا رخنه کند فراتر از افراد، حکومت ها و تمدن های قدرتمند را از پای درآورده است! ویروس خطرناکی که وجودش در جامعه ای که خود را مومن به اسلام وآموزه های اهل بیت ( علیهم السلام) می داند و در راه اعتلای مکتب این بزرگان سردار عزیز وشجاع و خدمتگزاری مثل سردار سلیمانی تقدیم کرده است اصلا معنا ندارد. با این حال بدون خود فریبی می دانیم که متاسفانه ویروس فساد در بسیاری از جاهای حساس اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... ورزش وجود دارد آنها را به نفع مشتی فرصت طلب و سودجو و آدم نما و... بیمار کرده و مانع از رشد و بالندگی آنها شده است. پیشرفت همه جانبه کشور از جمله در ورزش در گروی مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر با ویروس" فساد" است...فسادی که- باز تاکید می کنیم- فقط در سایه مدیران عوضی آمده و نااهل فرصت جولان و اخلال و خودنمایی دارد و...

در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به سهم خوداز خداوند متعال برای ملت قهرمان ایران خاصه جامعه محترم ورزش و خوانندگان عزیز کیهان ورزشی سالی سرشار از سلامتی و توفیق مسئلت داریم . انشاالله.

* سیدمحمدسعید مدنی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار