PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
رئیس فیفا بعد از تعویق مهمترین تورنمنت های فوتبالی در جهان به خاطر ویروس کرونا، گفت: باید با همبستگی جهانی از این بحران عبور کنیم.
کیهان ورزشی- 

اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) بعد از تعویق مسابقات یورو 2020 و انتخابی های جام جهانی 2022 در تمام قاره ها در بیانیه ای گفت: جهان با خطر بی سابقه ای مواجه است. به همین خاطر برای گذر از این خطر باید پاسخی جمعی و گروهی داده شود. باید در این شرایط بحرانی همکاری و احترام متقابل در راس امور باشد تا از این لحظات سخت عبور کنیم. به خصوص در فوتبال باید به راه حل هایی مناسب و عادلانه در سطح جهانی برسیم. این امر وحدت، همبستگی و احساس مسئولیت مشترک را می خواهد. ما باید به تمام جهان که تصمیماتمان به آنها تاثیر می گذارد، فکر کنیم.

وی افزود: به همین خاطر فیفا ملزم است تا با فدراسیون های اعضا و افراد دارای منافع در تمام نقاط جهان مذاکره کند. البته با توجه به این موضوع که سلامت در اولویت است و در مرتبه بعدی همبستگی ورزشی قرار دارد. این دو از نکات اساسی فوتبال جهان است. در همین راستا فیفا تمام مطالبات کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، یوفا برای تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی و یورو را دریافت کرد و در نهایت تصمیم به تعویق مسابقات گرفت.

رئیس فیفا در پایان خاطرنشان شد: مهمترین امر در این مرحله این است که باید یادمان باشد که هدف اصلی از مسابقات فیفا تضمین پیشرفت فوتبال دنیا و برنامه های همبستگی است. اکثر فدراسیون های دنیا به برنامه های فیفا به این خاطر اعتماد می کنند که باعث همبستگی فوتبال دنیا در سطح مردان و زنان می شود. به همین خاطر فیفا بر خود ضروری می داند تا منافع اقتصادی آنها را در اولویت اقداماتش قرار دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار