PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
کیهان ورزشی-

انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و به سبب شیوع ویروس کرونا اتفاقات پیرامون آن در سایه قرارگرفت.

منتخبین جدید مجلس آماده می شوند تا از خرداد ماه سالجاری با حضور در خانه ملت تا با وضع قوانین تازه، گره های مختلف در کار و بار کشورمان را باز کنند. درمیان بخش های مختلفی که طی ادوار گذشته خیلی مورد توجه و عنایت مجلس نبوده بی گمان ورزش به شدت خودنمایی می کند.

پیش از این که ورزش به شکل وزارتخانه ای اداره شود مجلس خیلی به این بخش ورود نمی کرد. پس از آن که طی یک اشتباه محاسباتی و به اسمی دیگر لج بازی و کشمکش سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان تغییر ماهیت داد باز هم سر ورزش در بخش حمایت های دولتی تقریبا بی کلاه ماند.

سیاسیون حاضر در مجلس اگرچه به شکل ظاهری از حضور در عرصه ورزش برای استفاده از موهبت های آن غافل نبودند اما طی ادوار گذشته کمترین همراهی را با ورزش به جهت تصویب قانون های حمایتی داشتند و در بخش نظارتی نیز به شدت ضعیف بودند.

اکنون و در آستانه فصل تازه مجلس شورای اسلامی باید امیدوار بود که نمایندگانی که با وعده های بسیار در زمینه توجه به ورزش صاحب رای شده اند نقش پررنگ تری در این زمینه ایفا کنند.

بدون تردید به دلیل عدم تخصص نمایندگان به مقوله ورزش، تشکیل اتاق فکری متشکل از متخصصان این عرصه و کمک گرفتن از آنها در کنار همراهی و همکاری با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باعث خواهد شد تا برنامه ای اصولی، بخش عمده ای از خانواده ها به ویژه جوانان در مسیر درستی قرار بگیرند.

ورزش ایران با وجود استعدادهای فراوان در صورت حمایت لازم و نیز با داشتن قوانین حمایتی از این جامعه توان فراوانی جهت افتخارآفرینی و ایجاد همبستگی ملی دارد. در کنار آن ورزش بستر فراوانی برای ایجاد اشتغال و نیز کمک به جهش تولید دارد که تبلور آن تنها در سایه مساعدت مجلس میسر خواهد بود. در این زمینه خبرهایی به گوش می رسد که باید منتظر ماند و دید آیا مثل گذشته در حد شعار است یا نه.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار