PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

کیهان ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، در روزهایی که اخبار ورزش جهان تنها حول محور ویروس کرونا منتشر می‌شود، والیبال ایران به دلیل اتفاقات متعدد روزهای پر حاشیه‌ و پرخبری را سپری می‌کند.

نزدیک به یک ماه است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بیشتر فعالیت‌های ورزشی کشورهای مختلف به حالت تعویق و یا حتی تعطیلی کشیده شده تا خبری از فعالیت‌های ورزشی به گوش نرسد ‌و یا اکثر اخبار حول محور ویروس کرونا باشد، اما این مسئله در حالی است که فدراسیون والیبال ایران به دلیل اتفاقات مختلف روزهای پرحاشیه‌ و پر خبری را همانند یک سال گذشته طی می‌کند.

حدود 10 روز قبل بود که امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی و محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون در رسانه ها این موضوع را تایید کردند و از مذاکره با کولاکوویچ برای فسخ قرارداد خبر دادند. از سوی دیگر ایگور کولاکوویچ هم این موضوع را در گفت و گو با یکی از سایت های خبری تایید کرد تا مشخص شود مذاکرات برای پایان همکاری مربی مونته نگرویی و فدراسیون ایران آغاز شده است.

جالب اینکه فدراسیون والیبال هیچ خبر رسمی روی سایت خود منتشر نکرد و طی روزهای اخیر هم داورزنی و خوش خبر سیاست سکوت را در پیش گرفتند. مشخص نیست فسخ قرارداد کولاکوویچ در چه مرحله ای قرار دارد؛ در حالی که خوش خبر در صحبت های خود از برخورد منطقی این مربی با خواسته فدراسیون خبر داده بود.

به نظر می رسد فدراسیون ایران هم منتظر اعلام برنامه از سوی فدراسیون جهانی است تا در ابتدا مشخص شود لیگ ملت های 2020 برگزار می شود یا خیر. این موضوع در مذاکره با سرمربی بعدی قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دریابیگی:داورزنی عذرخواهی کند

موضوع دیگری که حسابی در والیبال خبرساز شده اظهار نظرات داورزنی در مورد محمد وکیلی، سرمربی با سابقه تیم ملی والیبال نوجوانان بود. داورزنی در تازه ترین صحبت ها خود اعلام داشت باید فردی را انتخاب ‌کنیم که بازیکنان تیم ملی نوجوانان را همانند سرمربی قبل (محمد وکیلی) کتک نزد، که این‌ موضوع با واکنش سریع خانواده والیبال رو به رو شد تا جایی که حتی افراد بسیار نزدیک به خود محمدرضا داورزنی نیز اظهارات او را نادرست خواندند.

از جمله این افراد دریابیگی سرپرست سابق تیم نوجوانان بود که در گفت و گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: من به عنوان کسی که بیشتر از 20 سال خادم والیبال بودم و حدود 5 سال به عنوان سرپرست تیم نوجوانان با وکیلی کار کردم در بحث آموزش و تربیت، معلم‌تر، دلسوزتر، زحمت‌کش‌تر و محترم‌تر از وکیلی ندیدم. هیچ وقت یک کلام حرف نامربوط و یا بی‌احترامی به کادر یا بازیکنان نشنیدم. در مدتی که من سرپرست تیم بودم وکیلی نه کسی را کتک زد و نه بی احترامی در تیم وجود داشت.

دریابیگی با بیان اینکه شاید برای ایجاد انگیزه و بالا بردن هیجان بازیکنان این رده سنی که به اقتضای سن و سالشان لازم بود در بعضی موارد تشری زده می‌شد، اما هیچ وقت به شخصیت کسی آسیب نرسید، تصریح کرد: بازیکنان موفقی همچون قائمی، اسفندیار ، کریمی، توخته، مجرد، شریفی و بسیاری دیگر شاهد این اظهارات من هستند.

سرپرست سابق تیم والیبال نوجوانان ایران اظهار داشت: به نظر من وکیلی در این اظهار نظر مظلوم واقع شده و لازم دانستم به عنوان کسی که سال‌ها وی را می‌شناسم و اعتقاد دارم والیبال ایران به محمد وکیلی مدیون است، حمایت خودم را از وی اعلام کرده و بگویم این نحوه برخورد با او قابل قبول نیست. شایسته است که آقای رئیس به دور از هر گونه سیاسی بازی‌هایی که هنوز از دوره معاون وزیر بودن درگیر آن است در رسانه‌ها به صورت رسمی از وکیلی و کادر زحمتکش وی عذرخواهی و دلجویی کند.

وی تصریح کرد: در گذشته هیچ وقت اظهار نظرها در جهت تخریب شخصیت افراد و حرف‌های بدون مطالعه نبود و یا در انتخاب افراد و اداره امور همیشه با اهل فن مشورت می شد. موفقیت‌های گذشته والیبال قائم به فرد نبوده و نیست؛ هیچ کس نمی‌تواند والیبال را در انحصار اختیارات خود بگیرد و خود را صاحب آن بنامد. بخش عظیمی از توفیقات والیبال در گذشته چه زمان یزدانی خرم و چه در دوره قبلی داورزنی در سایه همدلی و یکدستی همه اعضای خانواده بزرگ والیبال بدست آمد.

وکیلی: داورزنی لطمه خورد

خود وکیلی هم دیروز در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: نمی‌دانم چگونه این موضوع ‌مطرح شد که من بازیکنان را کتک می‌زنم! البته بعدا داورزنی گفت که منظور من شما نبوده‌اید. من با آقای داورزنی برزیل، مالزی و ایتالیا رفته‌ام و چگونه ممکن است بعد از این اندازه شناخت، چنین چیزی مطرح شود. به نظر من شیطنتی بود که خود آقای داورزنی از آن بیشتر لطمه خورد. البته این زخمی که به من زده شد با توجه به حمایت بی‌نظیر خانواده والیبال و مردم کشورم التیام پیدا کرد و خداراشکر می‌کنم که زحمات ۳۰ ساله‌ام برای مردم عزیز کشورم پوشیده نبوده است.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه برخی قصد دشمنی با او را داشتند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تنها با این کار بدعتی بد برای آینده صورت‌گرفت. این افراد قبل از اینکه با من دشمنی کنند، به خود آقای داورزنی لطمه زدند. به هر حال او معاون وزیر بوده است. هر انسانی امکان اشتباه دارد و من هم اشتباه کرده باشم معذرت خواهی می‌کنم چون انسان هستم. اکنون‌ نیز یک اشتباهی شده و با عذرخواهی حل‌ می‌شود، اما همیشه معتقدم که اگر آدم‌ها را بکشند، بهتر از تهمت زدن به آن‌ها است. متاسفانه کسانی که به او خط دادند، با خود داورزنی دشمنی کردند. معتقدم که نباید بگذاریم با چنین شیطنت‌هایی والیبال ایران به بیراهه برود، چون همه برای این جایگاه فعلی تلاش کرده‌اند. خداراشکر که المپیک عقب افتاد و والیبال ایران با چنین فضایی راهی میدانی چون المپیک‌ نمی‌شود، من هم سعی می‌کنم در این آتش دشمن هیزم نریزم.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان همچنین در گفت و گو با خبرگزاری مهر در پاسخ به این پرسش که آیا پس از این اظهار نظر با داورزنی گفتگویی داشته اید گفت: بله با ایشان صحبت کردم، تاکید کردند که منظور مستقیم شأن بنده نبوده و تیم بوده است. من هم گفتم وظیفه من است که باید از این تیم و اعضای کادر فنی و مربیانش دفاع کنم. هر توهینی شده وظیفه من است که دفاع کنم.

دفاع سفت و سخت جامعه والیبال از محمد وکیلی و همچنین صحبت های این مربی نشان می دهد که داورزنی یکی از بزرگترین اشتباهاتش را در دوره جدید ریاست فدراسیون والیبال انجام داده است. از رئیس فدراسیون والیبال به عنوان یکی از مدیران سرد و گرم چشیده، انتظار می رود هرچه سریعتر اشتباهش را جبران کند تا خاطر اهالی والیبال بیش از این مکدر نشود!

*محمود محمدی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار