PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کیهان ورزشی-

رشته تنیس در ایران با وجود سابقه خوش گذشته شرایط خوبی ندارد. این رشته روز به روز شاهد پسرفت است تا اهالی آن همچنان نگران باشند.

با نگاهی به سابقه فدراسیون تنیس در ایران به راحتی در می یابیم که از ثبات مدیریت برخوردار بوده است. اتفاقی که در کمتر رشته ای در ایران شاهد آن هستیم! به این ترتیب به این واقعیت می رسیم که مدیرانی که به کار گمارده شده اند از توان لازم برخوردار نبوده اند. این نکته به همراه عدم حمایت و نظارت از سوی وزارت ورزش باعث شده تا این رشته به بدترین روزهای ممکن برسد.

اکنون ما در تنیس تقریبا هیچ نداریم. در عرصه بین المللی با سقوط تیم جام دیویس به دسته چهارم این مسابقات امیدی به بازگشت به دسته سوم هم نیست و به گمان عده ای اگر دسته های پایین تری هم بود شاید به آن سقوط هم می کردیم!!

تنیس که شاهد حضور نخبه هایی به شکل فردی در امر داوری است نشان داده که توان بالقوه ای دارد. این توان اگر برنامه ای کارساز طراحی شود، می تواند باعث رشد باشد.

متاسفانه این رشته در سایه بی توجهی ها بیش از یکسال است که حتی از داشتن رییس محروم شده و با توجه به شرایط پیش رو این رویه ادامه دار هم خواهد بود. پس از مدت ها کش و قوس و ثبت نام زمزمه برگزاری انتخابات تنیس در انتهای فروردین ماه جاری به گوش می رسید که با شرایط ویژه فعلی بعید است محقق شود.

خوشبختانه با اداره قابل قبول فدراسیون توسط سرپرست فعلی و همکارانش اوضاع بسیار بهتر از گذشته شده اما قطعا برگزاری انتخابات و تعیین رییس می تواند روزهای بهتری را رقم بزند. در خصوص نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز حرف های فراوانی برای گفتن وجود دارد که آن را به مجالی دیگر واگذار می کنیم.

*بهمن اسدی
برچسب ها: تنیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار