PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

کیهان ورزشی(بخش خارجی)-

کوبه برایانت که هنوز از مرگ دلخراش و شوک‌آور او مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، امروز نامش وارد تالار مشاهیر تاریخ بسکتبال آمریکا شد. بازیکنی که به همراه لس‌آنجلس لیکرز ۵ قهرمانی لیگ NBA را بدست آورد و در رده چهارم امتیازآورترین بازیکنان تاریخ لیگ قرار گرفته است. او در طول ۲۰ سال حضور در لیکرز، ۱۸ بار در رقابت All-Star حضور پیدا کرد و یکبار بهترین بازیکن فصل شد و دو بار بهترین بازیکن دیدار فینال. برایانت همچنین دو مدال طلای المپیک را هم در کارنامه پرافتخارش داشت.

فوق ستاره فقید بسکتبال دنیا، روز ۲۶ ژانویه به همراه دختر ۱۳ ساله‌اش جیانا و هفت نفر دیگر راهی مسابقات جوانان بود که دچار سانحه هوایی با هلیپکوپتر شد و در جنوب کالیفرنیا جان خود را از دست داد تا داغ بزرگی بر جان ورزش جهان بگذارد. برایانت که پنسیلوانیا متولد شده بود، در حالی در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفت که در سال ۱۹۹۶ با ۱۸ سال و دو ماه ۱۱ روز جوانترین بازیکن تاریخ NBA لقب گرفته بود. او در تمام عمر خود فقط برای لس‌انجلس لیکرز بازی کرد و پس از دبیرستان مستقیم به عضویت این تیم درآمد و وارد NBA شد.

پدر و مادرش نام او را بر اساس نام نوعی استیک انتخاب کرده بودند که از نوعی گوشت در منطقه کوبه ژاپن تهیه می‌شد. او زمانیکه پدرش در لیگ بسکتبال ایتالیا حضور داشت، به مدت ۸ سال در این کشور زندگی کرد. او چند سال قبل برای یک مستند سینمایی نامزد اسکار شد و آن را هم برنده شد. بدین ترتیب او با همه این افتخارات و عناوین، نامش وارد تالار مشاهیر شد تا موفقیت دیگری هر چند در نبودش به نامش ثبت شود.

همسر برایانت در مورد این موفقیت می‌گوید: "این یک دستاورد و افتخار بزرگ بود. به بی‌نهایت به او می‌بالیم. هر چند آرزو داشتیم که او در چنین روزی کنار ما بود و جشن می‌گرفت. این اوج موفقیت و دستاوردهایش به عنوان یک ورزشکار بود که سرنوشت مانع آن شد تا خودش هم آن را لمس کند".

در مراسمی که در ماساچوست برگزار شد، علاوه بر برایانت، افراد دیگری نیز به تالار مشاهیر بسکتبال آمریکا پیوستند. تیم دانکن که ۵ قهرمانی لیگ و حضور در ۱۵ بازی ALL-Star را به همراه سن‌انتونیو در کارنامه دارد، یکی از این بازیکنان بود. او تنها بازیکن تاریخ NBA است که فقط با یک تیم بیش از 1000 برد را بدست آورده است.

کوین گارنت که به همراه بوستون یک قهرمانی لیگ را در سال ۲۰۰۸ کسب کرده، دیگر چهره این لیست بود. او برای ۴ فصل متوالی بهترین ریباندر لیگ بود. تامیکا کاچینگز که با تیم ملی زنان آمریکا هم ۴ بار مدال طلای المپیک را بدست آورده و در سال ۲۰۱۱ بهترین بازیکن لیگ شده بود، به تالار مشاهیر پیوست.

*عرفان خماند


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار