PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
سرمربی مهرام گفت: ورزشكاران به آن درجه از حرفه اي گري رسيده اند كه در خانه ، پاركينگ ، حياط منزل ، انباري و ... با پيدا كردن وسايل ابتدايي ،آمادگي جسمي شان را تا سطحي معمولي حفظ كنند تا اوضاع بهتر شود .
کیهان ورزشی-

مصطفي هاشمي، پيشكسوت بسكتبال و سرمربي كنوني تيم مهرام معتقد است ، جامعه دچار افسردگي شده است و مسئولين بايد از حالا به فكر عادي سازي و تزريق روحيه بعد از گذراندن دوران كنوني به مردم باشند. گفت و گوي كوتاه ما را با اين مربي خوشنام در ادامه بخوانيد :

*آقا مصطفي اين روزها را چگونه مي گذرانيد ؟
-سعي مي كنم هركاري كه سرم را گرم مي كند انجام دهم . تلويزيون مي بينم ، فضاي مجازي را رصد مي كنم ، با دوستانم صحبت مي كنم وبه طور كلي در خدمت خانواده ام هستم .
*چقدر توصيه هاي بهداشتي را جدي گرفته ايد؟
-راستش شايد اوايل به اندازه الان جدي نمي گرفتم ولي ١٥ روزي است كه خيلي خيلي بيشتر رعايت مي كنم و همه نكاتي را كه سازمان بهداشت جهاني اعلام مي كند ، انجام مي دهم.
*با شاگردانتان چطور ارتباط برقرار مي كنيد ؟
-بيشتر تلفني و آن هم با بزرگترهاي تيم در ارتباط هستم . جوان تر ها كه بيشتر در عالم خودشان هستند (مي خندد) . اين تنها كاريست كه در اين شرايط مي توانم انجام دهم.
*در اين شرايط چطور مي خواهيد بازيكنان مهرام را از لحاظ روحي و فيزيكي در آمادگي نگه داريد ؟
-بعضي مواقع شرايطي رقم مي خورد كه ما تصميم گيرنده نيستيم . وقتي نهادهاي تصميم گيرنده و مراجع بالاتر  قوانيني را درنظر مي گيرند ، ما هم تابع هستيم و قادر به انجام دادن كاري نيستيم . البته فكر مي كنم ورزشكاران هم به آن درجه از حرفه اي گري رسيده اند كه در خانه ، پاركينگ ، حياط منزل ، انباري و ... با پيدا كردن وسايل ابتدايي ،آمادگي جسمي شان را تا سطحي معمولي حفظ كنند تا اوضاع بهتر شود . قطعا خودشان همه اين كارها را انجام مي دهند و نيازي به گفتن من نيست چرا كه امثال من نمي توانند خط مشي جديدي يا ابتكار تازه اي به خرج دهند.
*فكر مي كنيد سرنوشت ليگ چه مي شود؟
-به نظرم بايد از بين بد و بدتر يكي را انتخاب كرد . شرايط بد ، فعلا اين است كه با توجه به درگير شدن اين ويروس لعنتي همه ما دچار افسردگي شده ايم و اين بي انگيزگي براي بشريت خيلي خطرناك است. قطعا يكي از عواملي انگيزشي در دنيا در كنار رشته هاي ديگر مثل هنر ، ورزش است . مردم  حتي اگر ورزشكار هم نباشند،با پيگيري اتفاقات ورزشي خودشان را سرگرم مي كنند. بردن ها ، باختن ها و حرف زدن درباره مسائل ورزشی در این برهه زمانی از ما گرفته شده و مطمئن باشید که کشورهای پیشرفته در ورزش زودتر از ما برای این موضوع چاره اندیشی خواهند کرد. به امید خدا بعد از بازگشتن به شرایط عادی ، باید هرچه زودتر ورزش را راه بیندازیم .قطعا همه ما موافق این هستیم که موازین بهداشتی باید رعایت شود و با انجام توصیه های نهادهای بین المللی و کشوری و بر اساس یافته های عملی که در این زمان مشخص شده است ، بايد زندگی مان را پیش ببریم ، البته باید فکر دوران بعد از کرونا هم باشیم . من چند وقت پیش دیدم که در بسکتبال بوندسلیگا ، ویدئو کنفرانسی را بین مدیران باشگاه ها ، سازمان لیگ و فدراسیون بسکتبال آلمان ترتیب داده بودند تا در آن به نتیجه ای برای تعیین تکلیف بوندسلیگای امسال برسند.در نهایت مقرر کردند با توجه به تعویق مسابقات المپیک و با توجه به این که وقت برای ادامه مسابقات هست ، این کار را انجام خواهند داد . حتی اعلام کردند که قطعا بوندسلیگا را با کیفیت بهتری برگزار خواهند کرد .
من هم فکر می کنم با توجه به عقب افتادن توکیو ۲۰۲۰ ، همه فدراسیون ها و نه فقط فدراسیون بسکتبال،می توانند بنشینند و بررسی کنند تا بعد از این که شرایط مهیا شد، دوباره چرخ ورزش را به راه بیندازند.باید به مسیری برویم که بعد از مهیا شدن شرایط و اعلام کمیته ها و نهادهای مربوطه ،مردم از لحاظ روانی ، دومین ضربه را نبینند و زودتر به زندگی ، کار و شرایط قبلی برگردند.نظر من این است که ادامه مسابقات در زمان مناسب برگزار شود .
*چقدر امیدوارید که شرایط هرچه زودتر به روال سابق برگردد؟    
-بخش عمده ای که مربوط به ما می شود این است که رفتارهای اجتماعی درستی داشته باشیم و فکر می کنم اگر رعایت کنیم تا دو، سه ماه آینده اوضاع بهتر شود .من فقط می گویم مسایل روحی که برای مردم اتفاق افتاده خیلی مهمتر است و باید به فکر تبعات آن باشیم . امیدوارم هرچه زودتر رنگ شادی را ببینیم، مخصوصا ما ایرانی ها که این قدر حساس ،اهل خانواده ، عاشق رفت و آمد ، معاشرت با دوستان و ... هستیم.بعید می دانم ملتی در دنیا این خصوصیات را داشته باشد .

*كامران خطيبي
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار