PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
جدی‌ترین بحران کنونی دنیا، سایه خود را بر سر فوتبال هم گسترانده است.
کیهان ورزشی(بخش خارجی)-

ویروس کرونا به سرعت راه خود را در جهان بازکرد و مدتی پس از اینکه در چند کشور از جمله ایتالیا سریعا شیوع پیدا کرد، راه خود را به دیگر کشورهای اروپایی هم باز کرد تا همه آنها را به تعطیلی و قرنطینه بکشاند. این تعطیلی شامل حال فوتبال هم شد و همه لیگ‌های معتبر اروپایی یکی پس از دیگری تعلیق شدند. اولین لیگ سری‌آ ایتالیا بود که مسابقات خود را به تعویق انداخت اما برگزاری لیگ قهرمانان اروپا و سفر تعدادی از هواداران ایتالیایی به کشورهای دیگر سبب شد تا این ویروس به ساده‌ترین شکل ممکن قلمرو خود را گسترده‌تر کند.

بدین ترتیب پس از سری‌آ دیگر لیگ‌ها هم تعطیل شدند اما این پایان کار نبود چراکه حالا ویروسی مرگبار جان بزرگترین بازیکنان دنیا از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدورا تهدید می‌کرد. آنها که در مراکز شیوع این ویروس در اروپا یعنی ایتالیا و اسپانیا بازی می‌کنند، پس از گسترش بیماری به کشورهای خود سفر کردند و با کمک‌های ارزشمندی به یاری مردم شهرهای خود شتافتند. با این حال تعداد قابل توجهی از چهره‌های فوتبالی درگیر این بیماری شدند و همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سری‌آ

در فوتبال ایتالیا با توجه به اینکه این کشور از نظر تعداد مبتلایان پس از ایالات متحده در رده دوم قرار دارد, تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال در رده‌های مختلف به بیماری کرونا دچار شدند. فوتبال ایتالیا تا 3 هفته دیگر همچنان به تعویق افتاده اما روند کاهشی تعداد مبتلایان در روزهای اخیر این امید را به هواداران فوتبال می‌دهد که لیگ‌ها را به زود از سر بگیرند. مهمترین چهره‌هایی که در فوتبال ایتالیا درگیر این ویروس‌ شده‌اند، از تیم یوونتوس می‌آیند. دانیله روگانی اولین بازیکنی بود که در لیگ ایتالیا دچار کرونا شد. پس از او ژرمن پزه‌لا، پاتریک کوترونه و دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا تست کرونایشان مثبت اعلام شد. مانولو گابیادینی، عمر کولی، آلبین اکدال، آنتونیو لاگومینا و مورتن تورسبی و فابیو دپائولی بازیکنان سامپدوریا بودند که درگیر این بحران شدند. به دنبال آن بلیز ماتویدی و پائولو دیبالا، ستارگان یوونتوس هم اعلام کردند که به این بیماری دچار شدند.

کرونا دامن کدام چهره‌های سرشناس فوتبال را گرفت؟


لیگ برتر انگلیس

در انگلیس اوضاع مانند ایتالیا حاد نیست و و تعداد محدودی به این بیماری دچار شدند. یکی از این افراد کالوم هودسن اودوی ستاره 19 ساله تیم چلسی است که اولین بازیکن لیگ برتر بود که نتیجه تست او مثبت اعلام شد. پس از این اتفاق تمامی بازیکنان و کارکنان چلسی وارد قرنطینه شخصی شدند. حالا باشگاه اعلام کرده که این بازیکن جوان رو به بهبود است. دیگر چهره سرشناس فوتبال انگلیس، میکل آرتتا سرمربی تیم آرسنال بود که با مثبت اعلام شدن تست کرونای وی، تمامی مراکز تمرینی تعطیل شدند و همه افرادی که با آرتتا در تماس بودند، در قرنطینه قرار گرفتند.

دیگر لیگ‌ها

در فوتبال آلمان لوکا کیلیان مدافع تیم پادربورن اولین بازیکن بوندس لیگا بود که دچار این ویروس شد. پس از او تیمو هوبرز از هانوفر به کرونا مبتلا شد. در لیگ دو فرانسه تست کرونای هیون جون سوک از تیم تروآ مثبت اعلام شد. در فوتبال اسپانیا معروفتین بازیکنی که به کرونا مبتلا شد، ازکوئل گارای بود که اولین بازیکن کرونایی لالیگا لقب گرفت. همچنین الیاکوئیم مانگالا هم تیمی گارای هم چندی بعد به این بیماری مبتلا شد. در تیم اسپانیول هم 6 بازیکن و کادرفنی این تیم از جمله ماتیاس وارگاس دچار کرونا شدند. در چین که مرکز اصلی شیوع کرونا بود, مروان فلینی بازیکن بلژیکی تیم شاندونگ به کووید19 دچار شد.

*عرفان خماند


برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار