PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کیهان ورزشی-

مدیریت مهم ترین بخش وزارت ورزش یعنی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای پس از کش و قوس بسیار در سال گذشته به مهدی علی نژاد سپرده شد.

این در حالی بود که علی نژاد در فدراسیون ووشو کارنامه موفق داشت. علی نژاد در شرایطی جانشین محمدرضا داورزنی شد که این اواخر انتقادات فراوانی به او وارد می شد.

این تغییر مهم و اساسی در حالی رخ داد که ما در آستانه المپیک قرار داشتیم. سالهای پیش از المپیک به جهت کسب سهمیه و سال المپیک را باید به گونه ای آزمون هر کشوری در ورزش برشمرد. از این رو حضور علی نژاد را باید بسیار حساس و مهم برشمرد.

از یکسو ورزش ما پس از موفقیت های نسبی در المپیک های اخیر به دنبال ثبات ئ تثبیت جایگاه خود است و از سوی دیگر یک مدیر نسبتا جوان و تقریبا موفق در آزمونی بزرگ قرار می گیرد.

بدون تردید آنها که با ورزش و شرایط مدیریتی آن آشنا هستند به خوبی می دانند که در مسیر آماده سازی تیم ها و قهرمانان ورزش چه سختی ها و ناهمواری های پیدا و پنهانی وجود دارد. در اوضاعی که رتق و فتق امور یک رشته گاه از توان یک مدیر خارج است زیر نظر گرفتن تعداد قابل توجهی از رشته ها و قهرمانان کاری طاقت فرساست.

ناگفته پیداست با وجود ارگان هایی مثل کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون های مختلف آنجا که در صورت ناکامی احتمالی آماج حملات و انتقادات خواهد بود وزارت ورزش است. همین نکته کافی است تا باور کنیم علی نژاد چه روزهای سختی پیش رو خواهد داشت.

از این نظر تاخیر در راه برگزاری المپیک توکیو بهترین موهبت برای معاون ورزش قهرمانی بود تا فرصت بیشتری برای احاطه بر امور داشته باشد. اما این فرصت زیاد نیست و در کنار آن چشمان بسیاری عملکرد این معاونت را زیر ذره بین دارند.

این مسئولیت سنگین و خطیر نه تعارف بردار است و نه اجازه آزمون و خطا می دهد. هر تصمیمی باید درست اتخاذ شود. تعارف باید کنار گذشته شود و با ترسیم مسیر درست ورزش را به سوی افتخار رهنمون ساخت.

*بهمن اسدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار