PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کیهان ورزشی-

در سال 1377 علی پروین بعد از 5 سال دوری، مجددا به پرسپولیس برگشت و در همان سال، این تیم را قهرمان لیگ سراسری کرد. در آبان 1377، دربی رفت لیگ برگزار شد و تیم پرسپولیس در آن به برتری یک بر صفر دست پیدا کرد. بازی برگشت در 20 فروردین 1378 انجام شد. در این مسابقه تساوی 1-1 رقم خورد تا پرسپولیس از استقلال و سپاهان جلو بزند و در یکقدمی فتح مجدد لیگ قرار بگیرد. در آن دربی، ابتدا مهدی هاشمی نسب در دقیقه 3 با ضربه سر دروازه تیم استقلال را گشود و گل استقلال را هم فرد ملکیان در دقیقه 43 رقم زد. بازی در حضور 100 هزار نفر تماشاگر، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و عبدالرحمن الزید از کشور عربستان با کمک داورانی از کشورهای سوریه و ایران، کار قضاوت دربی شماره 45 (20 فروردین 1378) را انجام داد.
تیم استقلال با مربیگری ناصر حجازی و ترکیب زیر به مصاف پرسپولیس رفت: پرویز برومند، سهراب بختیاری زاده، جواد زرینچه (کاپیتان)، رضا حسن زاده، محمد تقوی. فرهاد مجیدی (89 - کاظم محمودی)، محمود فکری، سیروس دین محمدی، محمد نوازی، فرد ملکیان (70 - سیدعلی موسوی) و هاشم حیدری (90 - محمد خرمگاه).
تیم پرسپولیس هم با این ترکیب به میدان رفت: احمدرضا عابدزاده، نعیم سعداوی، نادر محمدخانی، مهدی هاشمی نسب، افشین پیروانی، حسین عبدی (کاپیتان)(55 - اسماعیل حلالی)، حمید استیلی، علیرضا امامی فر، بهنام سراج (65 - علی باغمیشه) و ادموند بزیک (87 - هادی مهدوی کیا).

*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: دربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار