PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کیهان ورزشی-

ورزش ایران سالهاست با افتخارآفرینی فرزندانش سر به آسمان می ساید.

در سالهای طولانی حضور ایران در عرصه های جهانی بسیاری از بزرگان تاریخ ورزش با مرارت و سختی فراوان تلاش کرده اند تا با حضور روی سکوهای قهرمانی شاهد نواخته شدن سرود و اهتزار پرچم پرافتخار کشورمان باشیم.

در این مسیر مردم بزرگوار کشورمان همیشه و همه گاه حامی و پشتیبان قهرمانان خود بوده اند. این همراهی و حمایت در جهان شهره است. در سطح قاره کهن در هر آوردگاهی که ورزشکاران نخبه ما به میدان رفته اند شاهد همراهی و تشویق جانانه هموطنان خود بوده اند.
ر
قابت های ورزشی در داخل کشورمان نیز همیشه از گرمایی فراوان برخوردار بوده است. این گرما و حرارت در فوتبال به ویژه در جدال سرخابی ها چنان بوده که نگاه های جهانی را به خود معطوف داشته و دربی پایتخت ایران حداقل از نظر توجه علاقه مندان در میان مهم ترین دربی های دنیاست.

خوشبختانه با ورود رقبای شهرستانی و توجه مردم شهرهای مختلف به تیم های منطقه خود ما شاهد رقابتی چند قطبی روی سکوها هم هستیم. امروزه سپاهان، تراکتور، فولاد، صنعت نفت، پدیده ،نساجی و... سکوها را داغ می کنند تا درون میدان انگیزه ها دوچندان شود. تیم های با ریشه فوتبال ما امروز دارای پیشکسوتانی هستند که با عبور از دوره بازیگری و رقابت مورد احترام هواداران تیم های رقیب هستند. این امر به اشکال مختلف به رخ کشیده شده است و امیدواریم پررنگ تر هم بشود.

رقابت و کرکری لازمه هر رقابت ورزشی و گرمی بخش آن است. تنور ورزش و فوتبال باید داغ باشد. اما در کنار آن باید احترام همه به ویژه پیشکسوتان رعایت شود. با کمال تاسف این روزها فضای مجازی بی مهار و اشباحی که در این فضا جولان می دهند با انواع و اقسام خبرهای جعلی و تفرقه انداز توهین به افتخارآفرینان و زحمتکشان عرصه ورزش را در دستور کار خود دارند و به آتش فتنه در این باره می دمند.

این فتنه متاسفانه گاه سکوها را ملتهب می کند و باعث رقم خوردن صحنه های زشت و ملال آور هم می شود. گاه توهین افراد پرتعداد به یک چهره سرشناس ورزش و گاه پیش کشیدن نام افرادی که حتی دستشان از این دنیا کوتاه است باعث دل نگرانی های فرهنگی نیز می شود. به نظر می رسد جدای از نیت های شخصی ناشی از بیماری های ذهنی؛ دست هایی هم در کارند تا آب را گل آلود کنند تا از آن ماهی بگیرند.

باید امیدوار بود دلسوزان و هوادارانی که همیشه هوشیاری خود را در همه برهه های حساس نشان داده اند با واکنش لازم جلوی این اتفاق تلخ را بگیرند. فراموش نکنیم اگر خدای ناکرده فضای ورزش آلوده شود ضرر آن به همه ما خواهد رسید. اهداف عالیه ورزش ایجاد شور و نشاط ؛ احترام و سلامتی است که باید همه ما از آن حمایت کنیم. احترام یکدیگر را نکه داریم و در تله ناکسان اسیر نشویم.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار