PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کیهان ورزشی-

دوباره دعوای بین طرفداران استقلال و پرسپولیس بالا گرفته است . پیشکسوتان دو تیم به جان هم افتاده و عده ای متوهم ، هیزم این دعوای کودکانه را بیشتر می کنند ،هرکسی می خواهد به نحوی از این آب گل آلود ، ماهی خودش را صید کند ولی چیزی که عیان است این آتش ، به زودی دامن خانواده فوتبال  را می گیرد .
ماجرا را برنامه نوروز فوتبالی با پخش یک میان برنامه در باره مدیران سابق باشگاه های تاج ( استقلال فعلی ) و پرسپولیس کلید زد ، روی آنتن رفتن بخشی که معلوم نشد  در این وانفسای فوتبال چه ضرورتی داشت ؟ نفهمیدیم نبش قبر آدم هایی که سال هاست دستشان از دنیا کوتاه شده ، در شرایط فعلی کدام دردی را  از فوتبال ما درمان می کند .
پخش این آیتم از رسانه ملی، هواداران استقلالی را حسابی برافروخت و واکنش بازیکنان و پیشکسوتان این تیم را به همراه داشت.
مصاحبه پشت مصاحبه و بيانيه پشت بيانيه . البته پرسپوليسي ها هم بيكار ننشستند و سعي در حمايت از تيمشان را داشتند.
كساني كه شبكه هاي مجازي را به طور جدي رصد مي كنند قطعا بر اين موضوع صحه خواهند گذاشت كه ديگر حرمتي بين هواداران سرخآبي باقي نمانده و جوي سراسر توهين  "پيج" هاي هواداري را فرا گرفته است . این که چه بلایی بر سرمان آمده که این گونه و با کوچکترین اتفاقی ، کنترلمان را از دست می دهیم و شروع به فحاشی و توهین به همدیگر را می کنیم خصیصه یا رفتاری نیست که به اصطلاح «یک شبه »  با  پوست و گوشت و استخوانمان عجین شده باشد.
سال های سال است که رسانه ها ، علی الخصوص صدا و سیما بر طبل نفاق و دشمنی کوبیده اند و این بذر کینه توزی را کاشته و آبیاری کرده اند ، ده ها مورد توهین به باشگاه رقیب از جانب مجریان سرشناس تلویزیونی که طی چند سال اخیر حکم « خط مشی دهنده » را هم پیدا کرده اند سراغ داریم که جای بازگو کردن آن ها در این مقال نیست .
جای هیچ شکی نیست که  مشغول درو کردن آنچه کاشته ایم هستیم و جای هیچ گله ای هم نیست.

رسانه ها قطعا نقشی اساسی در تنویر افکار عمومی دارند که به طور یقین رویکرد آن ها تا سالیان سال در جامعه تاثیر خودش را خواهد گذاشت .
پرسپولیس و استقلال  که از اصلی ترین سرمایه های ورزشی ایران به حساب می آیند ، نباید بازیچه دست این جریانات شوند چرا که بسیاری از کشور های پیشرفته و یا به اصطلاح در حال توسعه آرزوی داشتن آن  ها را دارند .
اما به راستی با این بستری که هواداران میلیونی این دو باشگاه را تربیت کرده ایم ، باید انتظاری غیر از این داشته باشیم ؟!

*کامران خطیبی
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار