PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
این روزها شاهد کمک ستاره‌های ورزش دنیا به کشورهایشان هستیم که هر یک به نوعی به یاری هموطنان خود برخاسته‌اند.
کیهان ورزشی-

این روزها که مردمان سراسر دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند و بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی و صنایع دنیا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، دنیا ناجیان جدیدی یافته است. یقینا بیشترین نگرانی کشورهای مختلف، مشکلات اقتصادی پساکرونا و تامین مایحتاج انسان‌هایی است که این روزها علاوه بر کرونا، ممکن است به دنبال از دست دادن مشاغل و محل درآمدهای خود با مصائب مالی و غذایی هم بجنگند. از این رو در همین یک ماه گذشته که شیوع کرونا با شیب تندی در دنیا شدت گرفته، شاهد کمک ستاره‌های ورزش دنیا به کشورهایشان هستیم که هر یک به نوعی به یاری هموطنان خود برخاسته‌اند.
به گزارش سایت گل تاکنون بیش از 100 ورزشکار مطرح دنیا از 20 کشور مختلف برای مبارزه با این بیماری با کمک‌های نقدی و غیرنقدی نقش خود را ایفا نموده‌اند. با یکدیگر چند نمونه از کمک‌های انسان دوستانه بزرگترین ستاره‌های ورزشی دنیا را مرور می‌کنیم:
سوئیس یکی از کشورهایی است که با شیوع کرونا در ایتالیا، به سرعت درگیر این بیماری شد و افراد زیادی در این کشور مرفه درگیر این ویروس شدند. به دنبال این اتفاق، راجر فدرر چهره مطرح تنیس دنیا و همسرش یک میلیون دلار به خانواده افراد نیازمند اهدا کردند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم با پرداخت یک میلیون یورو وظیفه اجتماعی خود را انجام دادند. مسی به بیمارستانی در بارسلون کمک کرد و ستاره پرتغالی یوونتوس و مدیربرنامه‌هایش ژرژ مندز نیز خرید تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان‌های شهر‌های لیسبون و پورتو را تقبل کرده‌اند. مندز پیش‌تر هم یک هزار ماسک و 200 هزار کاور مخصوص محافظت‌کننده به بیمارستان سائوژائوی شهر پورتو اهدا کرده بود. علاوه بر این او سفارش هشت دستگاه تنفس مصنوعی برای توزیع در بیمارستان‌های سراسر پرتغال را داده بود. در همین حال سرمربی سابق مسی یعنی پپ گواردیولا نیز یک میلیون یورو صرف خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی یکی دیگر از بیمارستان‌های شهر بارسلونا کرده است.
مارکوس راشفورد شاید جوانترین ستاره‌ای باشد که به این کارزار پیوسته و موفق شده برای کمک به خیریه فرشیر که از کودکان بی‌سرپرست مراقبت می‌کند، 20 میلیون پوند جمع‌آوری کرده است. نیمار هم با پرداخت 800 هزار پوند به کمک مبارزه با این بیماری برخاست. او بخشی از این مبلغ را به یونیسف و بخش دیگر آن را در موسسه خیریه‌ای که در شهر زادگاهش وجود دارد، اهدا کرده است. اندرو رابرتسون مدافع تیم لیورپول هم با پخش 53 هزار غذا در گلاسکو میان کسانی که بیشتر از سایرین درم معرض کرونا قرار داشتند، به این مبارزه کمک کرد.
دیگر چهره‌های مطرح فوتبال مانند ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام – کسی که از طریق یک مؤسسه خیریه اقدام به توزیع مواد غذایی و دیر اقلام ضروری در میان سالخوردگان شمال لندن کرده بود – روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ و همسرش که یک میلیون یورو کمک نقدی کردند، جاشوا کیمیچ و لئون گورتزکا،‌ هافبک‌های بایرن مونیخ که آنها هم مجموعاً یک میلیون یورو کمک کردند و تیم ملی فوتبال آلمان که 2.5 میلیون یورو کمک نقدی کرد، آمادگی خود را برای کمک به درمان و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا اعلام کرده بودند.
توبی آیلدرویل مدافع بلژیکی تیم تاتنهام نیز میان بیماران کرونایی در بیمارستان‌هایی که درگیر این بیماری هستند، قر‌ص‌های مخصوص این بیماری را پخش کرد. پل پوگبا در روز تولد 27 سالگی خود 27 هزار پوند را برای مبارزه با کرونا به یونیسف اهدا و عنوان کرد که تلاش خواهد کرد تا مبلغ بیشتری را برای این کار اختصاص دهد. کسپر شمایکل هم 20 هزار پوند را به کلینکی در شهر لستر که مخصوص بیماران کرونایی است، اهدا کرد.
در لیگ بسکتبال آمریکا تیم‌هایی چون لس‌آنجلس لیکرز، کلیپرز، ساکرامنتو، فیلادلفیا، سن‌آنتونیو پذیرفته‌اند که حقوق کارگران روزمزد و کارمندان ورزشگاه‌ها را بپردازند و علاوه بر آن کمک‌هایی هم به آنها داشته باشند. در عین حال اعضای تیم گلدن استیت یک میلیون دلار به بیماران اهدا کرده‌اند.
   
*عرفان خماند
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار