PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کیهان ورزشی-

از شروع رسمی لیگ سراسری فوتبال در ایران، 50 سال می گذرد. نیم قرن پیش، لیگ فوتبال ایران با عنوان لیگ منطقه ای شروع به کار کرد و تیم استقلال در آن دوره به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. جالب است بدانید که در این 50 سال فوتبال باشگاهی، 30 سال با عنوان آماتوری و 20 سال با عنوان حرفه ای، در کشورمان لیگ برگزار کرده ایم و تیم استقلال از آمار منحصر به فردی برخوردار است. استقلال هم در اولین و هم در آخرین دوره لیگ آماتوری ایران، یعنی در سالهای 1349 و 1379 قهرمان شده است.
آخرین دوره مسابقات لیگ آماتوری فوتبال ایران، طی روزهای 14 مرداد 1379 تا 30 فروردین 1380 با حضور 12 تیم برگزار شد و در نهایت تیم استقلال تهران با کسب 50 امتیاز ، قهرمان لقب گرفت و تیم تراکتورسازی تبریز  با 17 امتیاز در جدول آخر شد. 25 فروردین 1380 (19 سال پیش در چنین روزی)، تیم استقلال موفق شد تا تیم ذوب آهن اصفهان را شکست داده و یک هفته زودتر از موعد، جشن قهرمانی خود را برپا کند. استقلال با ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه تختی تبریز بازی کرد! محمود فکری در دقیقه 60 و علی موسوی در دقیقه 77 برای استقلال و رضا صاحبی در دقیقه 61 از روی نقطه پنالتی، برای ذوب آهن، گلزنی کردند. استقلال هر دو گل خود را زمانی به ثمر رساند که به علت اخراج ستار همدانی، 10 نفره بازی می کرد. برد 2 بر یک برابر ذوب آهن، یعنی قطعی شدن قهرمانی استقلال در یک هفته به پایان مسابقات.
تیم استقلال با سرمربیگری منصور پورحیدری و ترکیب زیر به مصاف تیم ذوب آهن رفت:
هادی طباطبایی - جواد زرینچه (کاپیتان) - مهدی هاشمی نسب (49 - علی موسوی)(86 - بهمن طهماسبی) - ستار همدانی - فرزاد مجیدی - محمود فکری - سیروس دین محمدی - علیرضا نیکبخت - مجاهد خضیراوی - رافت قلی اف - علی سامره (82 - بهزاد داداش زاده). بر روی نیمکت هم، پرویز مظلومی به عنوان کمک مربی و مسعود قاسمی، رامین محرم نژاد، سعید بیگی و مهدی صالح پور به عنوان بازیکنان ذخیره، حضور داشتند.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار