PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کیهان ورزشی-

6سال پیش در چنین روزی (26 فروردین 1393)، پانزدهمین دوره رقابت های والیبال جام باشگاه‌های آسیا با قهرمانی تیم متین ورامین نماینده ایران به پایان رسید.
تیم متین ورامین ضمن ایستادن روی سکوی نخست قاره کهن، سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم کسب کرد.
متین در آخرین گام از مسابقات که به میزبانی فیلیپین برگزار شد به مصاف الریان قطر رفت که چند ستاره شاخص جهانی مانند کریستین ساوانی بازیکن مشهور ایتالیایی را در ترکیب خود داشت.
محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، سعید معروف، شهرام محمودی، علیرضا نصر اصفهانی و احسن‌الله شیرکوند در ترکیب اصلی متین در فینال حضور داشتند. محمودی در پایان مسابقات به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن، معرفی شد. تیم متین پیش از رسیدن به فینال، در مرحله گروهی بر میوشی ویسه (ژاپن)، دوک لونگ (ویتنام) و الزهرا (لبنان) پیروز شد. در یک چهارم نهایی مقابل تایپه سیتی از تایوان به برتری رسید و در نیمه نهایی هم تیم پکن از چین را مغلوب کرد.
 متین ورامین بعد از قهرمانی در آسیا، در جام باشگاه‌های جهان به میزبانی برزیل و با حضور تیمهای الریان قطر، کروزیرو  برزیل، اسپرانس تونس، بلگورود روسیه، ترنتینو از ایتالیا و نماینده پرتوریکو شرکت کرد.
این قهرمانی متین ورامین، دهمین قهرمانی نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا بود. اولین دوره رقابت‌ها سال ۱۹۹۹ در چین برگزار شد و با قهرمانی سیچوان به پایان رسید. نخستین قهرمانی نمایندگان ایران در سال ۲۰۰۲ رقم خورد و پیکان با ستارگانی مانند بهنام محمودی، امیر حسینی، محمد ترکاشوند و حسین معدنی، به مدال طلا دست یافت. پیکان رکورد شش قهرمانی پیاپی از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ را هم دارد. رکوردی که سرانجام با قهرمانی باشگاه العربی قطر در سال ۲۰۱۲ فرو ریخت. اما سال ۲۰۱۳ کاله مازندران مجدداً نشان زرین را نصیب ایران کرد و...

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار