PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کیهان ورزشی-

از شروع دربی تهران یا همان مسابقه بین تیمهای فوتبال استقلال و پرسپولیس، 52 سال می گذرد و در این زمان، بیش از 90 دربی برگزار شده است. از دربی تهران، آمارهای کلی زیادی بر جای مانده است. از جمله اینکه علی پروین از پرسپولیس، رکورددار بازی و مربیگری در دربی است. محمود خوردبین از پرسپولیس، رکورددار نشستن روی نیمکت، به عنوان سرپرست است. صفر ایرانپاک از پرسپولیس، بهترین گلزن تاریخ دربی است و...اما پر گل ترین دربی در چه سالهایی، شکل گرفته است؟
16 شهریور 1352، تیم پرسپولیس موفق شد در یک مسابقه کاملا یک طرفه، 6 گل به تیم استقلال بزند. این نتیجه سالها پا بر جا باقی ماند و دیگر در دربی ها، 6 گل بین دو تیم رد و بدل نشد تا اینکه در دربی شماره 82 که چهار سال پیش در چنین روزی انجام شد (27 فروردین 1395)، تیم پرسپولیس موفق شد با نتیجه 4 بر 2 تیم استقلال را شکست دهد. این نتیجه گرچه مثل دربی سال 52 در یک برد یک طرف به دست نیامد اما مثل آن دربی، پر گل شد و لقب پر گل ترین را به خود اختصاص داد. در دربی 27 فروردین 1395، مهدی طارمی دو گل در دقایق 34 و 5، رامین رضائیان در دقیقه 53 و محسن مسلمان در دقیقه 85 برای تیم پرسپولیس گلزنی کردند و جابر انصاری در دقیقه 54 و امید ابراهیمی در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی، برای تیم استقلال گل زدند. محسن ترکی، داور این دربی بود. او در طول نود دقیقه، برای جریمه بازیکنان خاطی دو تیم، 9 بار دست به جیب شد و از کارت زرد استفاده کرد.
برانکو سرمربی پرسپولیس از این ترکیب استفاده کرد: سوشا مکانی - رامین رضائیان - محسن بنگر (کاپیتان) - لوکا ماریچ - محمد انصاری - فرشاد احمدزاده (3+90 بابک حاتمی)، محسن مسلمان - امید عالیشاه (60 - مهرداد کفشگری) - احمد نوراللهی - علی علیپور (90 - جری بنگستون) و مهدی طارمی.
پرویز مظلومی سرمربی استقلال نیز تیمش را با این ترکیب راهی میدان کرد: سیدمهدی رحمتی (کاپیتان) - میلاد فخرالدینی - هرایر مگویان - حنیف عمران زاده - میثم مجیدی - محمدرضا خرسندنیا - امید ابراهیمی - عادل شیحی (26 - جابر انصاری) - خسرو حیدری (59 - یعقوب کریمی) - آرش برهانی (73 - پروپیچ) و سجاد شهباززاده.
جالب است بدانید که این برد پر گل در سه هفته به پایان مسابقات، باعث قهرمان شدن تیم پرسپولیس نشد و نهایتا تیم استقلال خوزستان بالاتر از پرسپولیس، قهرمان لقب گرفت.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار