PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من همچنان سرمربی تیم ملی والیبال ایران هستم، چون قرارداد با ایران هنوز خاتمه پیدا نکرده است.
کیهان ورزشی- 

ایگور کولاکوویچ درمورد فسخ قراردادش با فدراسیون والیبال ایران اظهار داشت: من همچنان سرمربی تیم ملی والیبال ایران هستم، چون قرارداد با ایران هنوز خاتمه پیدا نکرده است. قراردادم تا ماه سپتامبر ادامه دارد، اما من حدود 20 روز پیش با فدراسیون ایران تماس گرفتم و درمورد شرایطم کسب اطلاع کردم. به من گفتند که به دلیل مشکلات مالی، رئیس فدراسیون نمی‌خواهد که قراردادم را تمدید کند.

وی ادامه داد: کادر فنی خوبی داشتم و تنها به موفقیت در المپیک فکر می‌کردیم. ضمن اینکه در این مدت عناوین دیگری هم کسب کردیم. فدراسیون ایران از من درخواست کرد تا در مورد فسخ قراردادم با رسانه های ایرانی مصاحبه نکنم و احتمالاً به همین دلیل کسی از واقعیت خبر ندارد. در شرایط کنونی خبر فسخ توافقی قراردادم و صحبت‌هایی که درمورد جانشین‌های من می‌شود، مشکلاتی را برای من ایجاد کرده است. خیلی‌ها فکر می‌کنند که من اخراج شده‌ام در حالی که واقعیت این نیست.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: از اتفاقاتی که رخ داد ضربه روحی سختی خوردم. مربی که جایگزین من می‌شود، لقمه آماده‌ای به نام المپیک را در اختیار دارد. ضمن اینکه قرارداد من هم بدون اطلاع و خیلی ساده قرار است، فسخ شود. من درک می‌کنم که همه مخصوصاً ایران تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا است و به همین دلیل درخواست غیرمنطقی نداشتم. من حتی از پرداخت کامل مبلغ قرارداد و غرامت گذشتم، چون می‌خواستم حضور در المپیک را به داستانی زیبا برای والیبال ایران تبدیل کنم. 

کولاکوویچ با بیان اینکه منتظر هستم تا فدراسیون ایران جزئیات فسخ قراردادم را برای من ارسال کند، گفت: در ادامه روند کاری‌ام قطعاً به اروپا بازمی‌گردم و در یک تیم باشگاهی فعالیت خواهم کرد؛ البته مقصد بعدی من هنوز مشخص نیست، چون ابتدا باید تکلیفم با فدراسیون ایران را بدانم. ضمن اینکه شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را هم فعلاً تعطیل کرده است. من هم همچون خیلی از مردم جهان استرس دارم و انتظار می‌کشم تا این بیماری رفع شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص شیوع ویروس کرونا در ایران، تصریح کرد: مدتی است که من در مونته نگرو حضور دارم و اطلاعات زیادی از ایران ندارم. ایرانی‌ها ثابت کردند که غرور دارند و با تلاش فراوان می‌کوشند که به هدف خود برسند. من پس از زندگی در ایران، قضاوت‌ها را کنار گذاشتم. ایران 85 میلیون جمعیت دارد و کنترل کرونا در بین این جمعیت سخت است. دعا می‌کنم که ویروس کرونا آسیب زیادی به مردم ایران نزند.

وی درخصوص فعالیتش در ایران، اظهار داشت: من می‌دانستم که قرار است در کشوری تحریم شده کار کنم، اما با شرایط متفاوتی روبرو شدم. ایران مردم بسیار خوبی دارد و زیبا است. رابطه خوبی بین من و بازیکنان و اعضای کادر فنی ایجاد شد و شرایط کار‌‌ی‌ام خیلی خوب بود. در این بین فقط فدراسیون والیبال مشکلات بزرگی داشت که یکی از آنها عدم ثبات مدیریت بود.

کولاکوویچ ادامه داد: شاید جالب باشد بدانید که در مقطعی فدراسیون ایران رئیس نداشت. موضوع عجیب‌تر این بود که مثل برخی دیگر از مربیان خارجی که در ایران بودند خیلی‌ها با من مخالف بودند و مربیان ایرانی از سوی رسانه‌ها حمایت می‌شدند. من مشکلی با کار کردن در شرایط سخت ندارم، اما امیدوارم دیگر زیر بار توقعات بالا و بی جا قرار نگیرم. 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران شرایط بسیار خوبی دارد و نتایج درخشانی کسب کرده است. این تیم در رده‌بندی فدراسیون جهانی بالاتر از قهرمان اروپا قرار دارد و سهمیه المپیک را هم کسب کرده، اما واقعیت این است که این تیم یک ابرقدرت نیست. آنها نمی‌توانند بپذیرند که نتیجه را به تیمی همچون برزیل واگذار کنند. ایرانی‌ها هرگز راضی نمی‌شوند، برای مثال ما با چند بازیکن بیمار و بدون حضور امیر غفور سهمیه المپیک کسب کردیم، اما بازهم خیلی‌ها از شرایط رضایت نداشتند.

وی افزود: مربیانی صربستانی همچون ست‌کوویچ، گائیچ و کواچ پیش از من در ایران بوده‌اند و همگی به یک نکته اشاره می‌کنند. در ایران خانواده و روحانیون اهمیت زیادی دارند. هیچ گاه یک بازیکن جوان زودتر از بازیکنان باتجربه وارد یک اتاق نمی‌شود. این شرایط در سوار شدن به اتوبوس هم وجود دارد. ایرانی‌ها این توانایی را دارند که مدت زیادی حرف بزنند، اما کاری نکنند. مهمترین نکته درمورد ایرانی‌ها که از همان روزهای ابتدایی یکی از بازیکنان به من گفت این است که نمی‌توان حقیقت را درمورد آنها فهمید! 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار