شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۵۴۳۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کیهان ورزشی-

چند روز قبل در صفحه اینستاگرام کیهان ورزشی تصویری قدیمی از فوتبال دهه 60 ایران را منتشر کردیم. تصویر به دیدار شاهین و استقلال برمی گشت؛ همان دیداری که آبی ها در ضربات پنالتی پیروز شدند.
در گوشه تصویر یک بازیکن بزرگ دهه شصت تیم شاهین از نگاه ما دور مانده بود. ایرج سائلی وزنه تاثیر گذار آن تیم قدرتمند.
با این پیشکسوت عزیز تماس گرفتیم و درباره آن دیدار پرسیدیم.

ایرج سائلی هافبک شاهین که در تصویر دیده می شود درباره این عکس گفت: در این صحنه شلیک آقای دینورزاده زوزه کشان از کنار تیر دروازه استقلال گذشت.مرا با این عکس به سالها پیش بردید. یادم می آید که من و مجتبی محرمی دو روز قبل خدمت سربازی را آغاز کردیم و در همان دو روز پیش در پادگان صد تا بشین پاشو داشتیم!!

وی افزود: روز این بازی که فینال لیگ سال ۱۳۶۴ بود من، محرمی و امیر قلعه نویی در شلوغی جلوی در امکان ورود نداشتیم و با نشان دادن کارت بازی با گشت شرکت واحد اجازه ورود به ورزشگاه آزادی را پیدا کردیم!این بازی فینال بود و ما در مرحله مقدماتی استقلال را برده بودیم. استقلال، پتروشیمی را در نیمه نهایی برده بود و ما پاس را شکست دادیم. پرسپولیس هم به دلیل استفاده غیرمجاز از رضا عابدیان که سرباز بود،حذف شد. هدف اصلی ما در این بازی از کار انداختن ارتباط بهتاش فریبا و عبدالعلی چنگیز بود. اگرچه در ابتدای نیمه دوم گل خوردیم اما آن را جبران کردیم.

روایت آن بازیکن گوشه تصویر از جدال بزرگان در دهه شصت

سائلی گفت: در یک صحنه ضربه برگردان محمود پازوکی اگر گل می‌شد بهترین گل تاریخ فوتبال لقب می گرفت.الگوی من محمد آقای صادقی بود که در کوچکی، بازی ایشان را به دقت تعقیب می کردم و یاد می گرفتم. من عاشق کیهان ورزشی با آن کاغذ کاهی اش بودم و تنها رسانه ما در آن روزگار این نشریه و دنیای ورزش بود. در دقیقه صد بازی جایم را با خجالت به محمد صادقی دادم. با توجه به فعالیت در پادگان و صد دقیقه دویدن دیگر جان برای بازی نداشتم.ما این بازی را ضمن احترام به همه بازیکنان حریف  به هنر ناصرخان حجازی باختیم. او چند توپ عالی را گرفت و در ضربات پنالتی هم در حالی که استقلال با ضربه از دست رفته رضا رجبی عقب افتاده بود با کنترل دو پنالتی ضیایی و یکه آبی ها را برنده کرد.یادم می آیدکه آقای مهدی دینورزاده کاپیتان شاهین در زمان پنالتی ها به بازیکنان ما گفت که ببینید من کجا می زنم شما هم به همان نقطه که ضعف آقای حجازی هست بزنید.
آقا مهدی پنالتی خود را گل کرد اما ضیایی و یکه بر خلاف نظر آقای دینورزاده عمل کردند و پنالتی های خود را از دست دادند که از نکات جالب توجه این دیدار بود. آقای عبدالهی و کازرانی هم مربی ما بودند که خیلی برای تیم زحمت کشیدند.

*بهمن اسدی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
عالی بود آقای اسدی
حسین سحر خیز شریفلو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
سلام ممنون که درباره این بزرگمرد هم مطلب گذاشته اید آقا ترو خدا ایرج خان لایق خیلی مطالب بیشتر از اینه آخه ادم به کی بگه فوتبالیستای الان بند استوک ایرج سائلی ها نیستن . از فوتبال منطورم معرفت و شعوره باز هم سپاس
علي غلامي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
ممنون از اين كه ما را به دوران نسل طلائي دهه ي شصتي ها برديد ياد اين بزرگان هميشه در خاطرات جاويدان خواهد ماند. اقا ايرج دوست داشتني و با معرفت
ناشناس
United States
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
سلام خسته نباشید
منو بردید به سال ۶۴ تو پادگان لشگر ذالفقار که هم دوره سربازی بودیم محرمی و ایرج یادش بخیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها