PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۵۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کیهان ورزشی-

مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های تهران در سال 1346، در چنین روزی (5 اردیبهشت ماه) آن سال، با حضور 14 تیم آغاز شد ولی در حین برگزاری بازی‌ها به دلیل انحلال تیم پر طرفدار شاهین، بازیها با حضور 13 تیم پیگیری و با قهرمانی تیم فوتبال دارایی به پایان رسید.

این فصل جام باشگاه‌های تهران فصل مهمی در تاریخ فوتبال تهران و ایران است. پروانه فعالیت شاهین، از پرطرفدارترین و مهم‌ترین تیم‌های آن زمان، در جریان برگزاری مسابقات این جام لغو شد. به دنبال این اتفاق رخوت و رکودی بر فوتبال تهران حاکم شد. تعدادی از بازیکنان اصلی و ملی‌پوش شاهین سال بعد به تیم پرسپولیس پیوستند و به این ترتیب پرسپولیس وارد جریان اصلی و رده بالای فوتبال شد. در جدول رده بندی، تیم دارایی با بازیکنانی نظیر جلال طالبی و منصور پورحیدری قهرمان شد و تیم پاس هم نایب قهرمان شد. تیمهای تهران جوان، استقلال، راه آهن، عقاب، شعاع، کیان، شهربانی، آرارات، جعفری، دیهیم و دژبان در رده های سوم تا سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفتند.
در پایان این مطلب باید از باشگاه بازیکن ساز دارایی یاد کنیم که از سال 1315 فعالیت خود را شروع کرد و در لیگ های تخت جمشید و قدس و جام باشگاه های تهران، افتخارات زیادی را از خود بر جای گذارد و...چراغ این باشگاه، اما بیش از دو دهه است که متاسفانه خاموش شده است.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار