فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۵۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کیهان ورزشی-

والیبال ایران در دو دهه اخیر از فرم یک تیم معمولی در آسیا خارج و به یک تیم با کلاس جهانی تبدیل شد. استفاده از مدیران کاربلد در این رشته و استخدام مربیان خارجی ممتاز، به ظهور بازیکنان بزرگی در والیبال ایران منجر شد و آنها، سطح والیبال ایران را بالا بردند. قهرمانی های متعدد در آسیا، حضور در المپیک و جام جهانی و مسابقات قهرمانی جهان و لیگ جهانی، همه با تلاش این مردان خوشنام شکل گرفت. امروز جشن 40 سالگی بهنام محمودی، بازیکن شاخص و سابق تیم ملی والیبال است و به همین مناسبت یادی از وی و والیبال ایران می کنیم. بهنام محمودی، چهل سال پیش در چنین روزی درشهر میانه، واقع در استان  آذربایجان شرقی، چشم به جهان گشود. وی جزو اولین لژیونرهای مطرح ورزش ایران است. فدراسیون جهانی والیبال نیز از او به عنوان یکی از بهترین اسپکرهای آسیا نام برد. وی دارای مدرک دکترای مدیریت ورزش است و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج بود. محمودی در پست قطر پاسور بازی می کرد و با 2 متر قد، ضربات محکم و دقیقی به توپ می نواخت و در هر بازی، امتیازات زیادی را کسب می کرد. محمودی از سال 1996 (1375 شمسی) با تیم پیکان، در سطح اول والیبال حاضر شد و در ادامه برای تیمهای صنام، پگاه ارومیه، آیدانه چالدران، استیل آذین و ارتعاشات صنعتی در لیگ والیبال ایران، بازی کرد. محمودی برای باشگاه های "لوپی سانتاکروچه"، "ریما پرما" و "پروجا" ایتالیا هم بازی کرد.
 نقطه اوج کار محمودی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۴ آتن در توکیو بود که در مقابل تیم‌های ملی ژاپن، کانادا و استرالیا عالی ظاهر شد تا جایی که به عنوان بهترین زننده سرویس در این مسابقات انتخاب شد.
مدال برنز قهرمانی آسیا 2003، مدال نقره بازی‌های آسیایی 2002، مدال طلا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی 2005 افتخارات ملی بهنام هستند.  مدال طلا قهرمانی باشگاه‌های آسیا2002 باپیکان، مدال نقره قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سالهای 2002 و 2004 با پیکان، مدال برنز قهرمانی باشگاه‌های آسیا 1999 با پیکان، قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران4 دوره با تیم پیکان، نیز گوشه ای از افتخارات باشگاهی محمودی به حساب می آیند. شهرام برادر کوچکتر بهنام، بعد از وی وارد سطح اول والیبال شد و همین چند ماه پیش بود که او هم از عرصه ملی خداحافظی کرد.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار