PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
بازخورد گزارش سایت فدراسیون جهانی درباره موفقیت بسکتبال بانوان ایران
هفته گذشته سایت فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) در مطلبی به تمجید از پیشرفت بسکتبال بانوان در ایران پرداخت و نسبت به روند رو به رشد بانوان ایرانی اظهار رضایت کرده بود. این گزارش را در شماره گذشته کیهان ورزشی به چاپ رساندیم و تصمیم گرفتیم در این شماره با سه تن از افرادی که نامشان در این گزارش آمده بود گفت‌و‌گو کنیم:

*تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان:

موفقیت‌ها با جذب «اسپانسر» و اعزام‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود

رسانه‌ها خیلی می‌توانند کمک حال ورزش بانوان باشند‌، که زیاد دیده نمی‌شود. برای من خیلی خوشایند بود که «فیبا» بالاخره بانوان ایرانی را رصد کرد.مسئولان «فیبا» کنجکاو بودند تا از نحوه فعالیت‌هایی که دختران بسکتبالیست ما پس از تایید شدن حجابشان در فدراسیون جهانی داشته‌اند مطلع شوند‌، به خاطر عدم پخش مسابقات‌، ذهنیت درستی از بسکتبال بانوان در ایران نداشتند و وقتی با من تماس گرفتند و از جزئیات کار مطلع شدند خیلی تعجب کردند. به آنها گفتم که ما در همه رده‌های سنی، لیگ برگزار می‌کنیم و نحوه مسابقات را توضیح دادم. باورشان نمی‌شد که ما 12 تیم فعال در سوپر لیگ داریم و با فرمت جهانی آنها را برگزار می‌کنیم‌، مخصوصا در این دو سالی که آقای دکتر طباطبایی تشریف آورده‌اند‌، شکل برگزاری مسابقات تغییرات مهمی کرده و پویایی بهتری داشته‌است، فکر می‌کنم خروجی مناسبی هم برای تیم ملی داشته ایم‌، چرا که بازیکنان با آمادگی بالا در لیگ شرکت می‌کنند و همین باعث داشتن یک تیم ملی قدرتمند خواهد شد. از من پرسیدند که استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کنید که من استانداردهای زمین مناسب و سخت‌افزاری را که در اختیار داریم به طور کامل بیان کردم. «فیبا» وقتی درباره بسکتبال ایران صحبت می‌شود همیشه جایگاه ویژه‌ای را برایمان قائل است چرا که همیشه آقایان ما در قله بسکتبال آسیا حضور داشته‌اند. قطعا می‌توانم بگویم دختران ما هم پتانسیل بالایی دارند و آهسته و پیوسته پیش می‌روند‌، شاید به این خاطر که ما تازه اعزام‌های بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم. تیم بزرگسالان ما در اولین و تنها اعزامی که داشته‌، موفق شده است عنوان سومی را به دست بیاورد. شک نداشته باشید که هرچقدر تجربه بیشتری به دست بیاوریم در آینده موفق‌تر ظاهر خواهیم شد.

*گلشید امیدیان‌، ملی‌پوش گروه بهمن:

موفقیت‌ها با جذب «اسپانسر» و اعزام‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود

واقعا خیلی خوشحال شدم که ما این قدر دیده شده ایم. با توجه به اینکه مسابقات بانوان پخش تلویزیونی ندارد‌، قطعا با بررسی آمار و روند رو به رشد ما این مطلب را درج کرده‌اند‌، حتما رسانه‌های ورزشی ایران هم برای روند رو به رشد ما تاثیر بسزایی داشته‌اند. فقط نکته‌ای را که دوست دارم خدمت مخاطبان عزیز عرض کنم‌، عدم حمایت اسپانسرها از بسکتبال بانوان است‌، دریافتی‌های ما نصف مبالغ قرارداد آقایان هم نیست. شک نداشته باشید اگر اسپانسرها به بسکتبال بانوان یا کلا ورزش بانوان ورود کنند‌، ضرر نخواهند کرد‌، این گونه کیفیت بسکتبال بانوان هم بالاتر می‌رود. من معتقدم با استعدادهایی که داریم‌، حرف زیادی برای گفتن خواهیم داشت. لیگ پویا و خوبی داریم‌، امسال 12 تیم در دو گروه 6 تیمی رقابت کردند که واقعا چهار تیم مدعی بودند و بازیکنان ملی‌پوش زیادی را هم به خدمت گرفته بودند. امیدوارم بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای تیم ملی بسکتبال بانوان درنظرگرفته شود.در طول این مدتی که «فیبا» اجازه حضور زنان ایران با پوشش اسلامی در این مسابقات را داده است‌، تیم بسکتبال سه نفره ما به بعضی مسابقات اعزام شده است ولی متاسفانه تیم پنج نفره ما فقط یک بار در مسابقات غرب آسیا شرکت کرده است. شاید اگر حضور بیشتری در مسابقات و اردوهای بین‌المللی داشته باشیم‌، بتوانیم بهتر از این هم عمل کنیم. امیدوارم با حمایت‌های بیشتر فدراسیون و اسپانسرها وارد فاز جدیدی از موفقیت بسکتبال دختران ایران شویم.

*تینا ادناعیسائیان‌، ملی‌پوش بانوان شهر گرگان:

موفقیت‌ها با جذب «اسپانسر» و اعزام‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود

خیلی تشکر می‌کنم که فدراسیون جهانی بسکتبال این گونه باعث انگیزه ما زنان بسکتبالیست ایران شده است. احتمالا اینکه نام من در مقاله سایت «فیبا» آمده‌، به خاطر شرکت تیم ملی در مسابقات غرب آسیا بوده و اینکه من موفق شدم عنوان بهترین ریباندر تورنمنت را به دست بیاورم. همیشه در کشورهای اسلامی که در زمینه بسکتبال فعالیت داشته‌اند‌، بازیکنان بسیاری بوده‌اند که می‌درخشیدند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند. از زمانی که فیبا بحث حجاب تیم ملی ایران را پذیرفت و ما برای مسابقات غرب آسیا به اردن رفتیم و مقام سوم را هم به دست آوردیم‌، بازخوردهای خوبی در جهان برای بسکتبال ایران داشته است.

کاش فدراسیون بسکتبال ایران هم بهای بیشتری به ما بدهد‌، ما بازیکن خوب و شایسته فراوانی داریم که شناخته شده نیستند.

خیلی پیشرفت کرده‌ایم ولی بحث کمبود مبلغ قرار‌دادهایمان بدجوری اذیتمان می‌کند. امیدوارم فدراسیون با جذب اسپانسر بتواند گام مهمی را در توسعه و پیشرفت بیشتر بسکتبال بانوان ایران بردارد.

* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار