PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۵۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کیهان ورزشی-
به نقل از روزنامه کیهان، با وجود درخواست چند باشگاه برای تعطیلی مسابقات، مسئولان سازمان لیگ فوتبال امروز برنامه جدید پیشنهادی خود را به ستاد مبارزه با کرونا ارائه خواهند داد.
در شرایطی که بیشتر تیم ها در لیگ های اروپایی از آغاز تمرینات خود طی روزهای آتی خبر داده‌اند، احتمالا لیگ برتر ایران نیز از اواسط ماه آینده طبق تدابیر بهداشتی کار خود را مجددا آغاز می کند. روز گذشته برخی سایت های خبری مدعی شدند که به تیم‌ها آماده باش داده شده که احتمالا قادر خواهند بود در صورت فراهم آمدن بستر مناسب، از 16 اردیبهشت تمرینات خود را از سر بگیرند و بعد از سه هفته آماده سازی احتمالا در پایان ماه رمضان، طبق برنامه دیدارهای فوتبال استارت خواهد خورد.
این خبر از دو روز قبل بین باشگاه‌ها و خصوصا بازیکنان شنیده شده و آنها در انتظار دستور مدیران برای آغاز تمرینات خود و به پایان رساندن فصل هستند.
لیگ برتر ایران بعد از انجام هفته بیست و یکم خود با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا نیمه کاره باقی ماند و طی این مدت حرف و حدیث‌های زیادی درباره آینده آن در خصوص معرفی تیم قهرمان و صعود و سقوط کننده‌ها شکل گرفت. با این حال با توجه به دستورالعمل ریاست جمهوری برای از سرگیری مشاغل از ابتدای اردیبهشت، فوتبال نیز طبق تصمیم مدیران احتمالا از اواسط اردیبهشت کار تمرینی خود را استارت خواهد زد و بعد از آن با در نظر گرفتن شرایط لازم و تدابیر بهداشتی بعد از عید فطر ادامه مسابقات را دنبال خواهد کرد.
تصمیم گیری با ستاد کرونا است
با تمام این تفاسیر تکلیف نهایی لیگ برتر فوتبال، در جلسه امروز مسئولان سازمان لیگ با ستاد کرونا مشخص شود. در جلسه ای که صبح امروز سهیل مهدی با اعضای ستاد مبارزه با کرونا خواهد داشت، برنامه جدید شروع تمرینات و لیگ برتر ارائه خواهد شد تا این ستاد درباره آن تصمیم بگیرد. اگر برنامه ارائه شده مورد تایید قرار بگیرد، هفته آینده ستاد مبارزه با کرونا می تواند نظرش را درباره ادامه بازی ها اعلام کند و در این صورت احتمالا از اوایل خرداد ماه شاهد شروع بازی ها خواهیم بود.
مساله مهم اما بی توجهی به درخواست برخی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ است؛ البته که تاکنون اکثر کشورهای دنیا نیز نظرشان روی ادامه مسابقات است و فیفا نیز تاکید کرده هیچ لیگی به طور کامل تعطیل نشود و حالا فدراسیون ایران نیز تصمیم دارد طی روزهای آینده شرایط را برای برگزاری تمرینات با کاهش ابتلای افراد به کرونا مهیا کند. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می دهد و در نهایت لیگ برتر چه زمانی دوباره از سر گرفته خواهد شد؟
پروتکل بهداشتی رعایت می شود
اگر قرار بر آغاز دوباره مسابقات باشد، قطعا رقابت های فوتبال با عایت پروتکل بهداشتی در نظر گرفته شده، برگزار می شود تا سلامتی بازیکنان و مربیان تهدید نشود. این موضوع نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز به همین شکل بوده است. همین چند روز قبل فدراسیون فوتبال کره جنوبی از آغاز رقابت های لیگ این کشور از 19 اردیبهشت ماه خبر داد. طبق اعلام روزنامه تایمز، از سرگیری رقابت‌ها با رعایت قوانین سختگیرانه در مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌شود. بازیکنان فوتبال از صحبت کردن میان خود و تماشاگران محروم خواهند بود و مربیان ملزم به استفاده از ماسک پزشکی در طول بازی هستند.
سران فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کردند صحبت نکردن با هم‌تیمی ممکن نیست. اگر ما نتوانیم در این زمینه ارتباط برقرار کنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم بازی کنیم ولی این صحبت نباید طوری باشد که با فاصله نزدیک امکان بروز بیماری را ایجاد کند و بازیکنان از فاصله دور می‌توانند با هم صحبت کنند.
در لهستان نیز ماتئوس موراواکی نخست وزیر این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسابقات فوتبال قهرمانی لهستان ، که به دلیل همه گیری کروناویروس در ۱۳ مارس به حالت تعلیق درآمده است ، از ماه آینده  از سر گرفته می شود. بازیکنان می توانند با باز شدن زمین های فوتبال ،تمریناتشان را از  از سر بگیرند تا خودشان را برای برگزاری ادامه رقابت های لیگ آماده کنند. ابتدا تیم ها در گروه های شش نفره شرکت می کنند ، سپس تمرین کامل آغاز می شود.
بدرین ترتیب قرار است از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ، بازیهای هفته ۲۷ لیگ لهستان برگزار شود ، البته این بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شود و به صورت فشرده برگزار می شود تا خیلی زود فصل جاری به پایان برسد. در عین حال ، تمام تیم ها و شرکت کنندگان در مسابقات به طور مرتب تحت آزمایش کروناویروس قرار می گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار