PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اگر اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال منجر به حضور دوباره غیر فوتبالی‌ها شود، این کار به چه درد می‌خورد؟


کیهان ورزشی-

به نقل از تسنیم، خداداد عزیزی درباره شیوه ویروس کرونا و تعطیلی و بلاتکلیفی لیگ‌های فوتبال اظهار داشت: این شرایطی است که در همه جای دنیا وجود دارد و فقط مربوط به لیگ ما نیست. متاسفانه چرخ فوتبال فعلا پنچر است و ماهم مثل بقیه درگیر این موضوع هستیم. 

باید برای روشن شدن تکلیف فصل کار کارشناسی صورت بگیرد

وی درباره اینکه وضعیت تیم قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده چه خواهد شد، اشاره کرد: مسأله مشخص این است که کرونا فعلا تمام نمی‌شود و همه این مسأله را می‌دانند، با این شرایط بعید است که بتوان مسابقات را برگزار و لیگ را به پایان رساند. بنابراین باید درباره اینکه چه تصمیمی برای قهرمان و دیگر موارد گرفته می‌شود، کار کارشناسی صورت بگیرد. برای قهرمانی یا باید به تیم صدرنشین رجوع شود و یا 15 بازی نیم‌فصل قهرمان را مشخص کند.

نباید درباره آینده لیگ «یلخی» و غرض‌ورزانه تصمیم‌گیری شود

وی افزود: البته این اتفاق نمی‌تواند برای تیم‌های سقوط‌کننده رخ بدهد، چراکه آنها در هر صورت شانس حفظ سهمیه‌شان را دارند، بهتر است همه تیم‌ها در لیگ برتر حفظ شوند و اگر قرار است تیمی از لیگ دسته اول نیز بالا بیاد، لیگ برتر فصل آینده با ١٨ تیم برگزار شود. این منطقی نیست که تیمی از پایین جدول بدون انجام بازی‌های باقی‌مانده‌اش سقوط کند. به هرحال می‌توانند راهکارهای زیادی پیدا کنند، اما به شرط اینکه کار کارشناسی صورت بگیرد و طرح‌های خوبی داده شود، نه اینکه همینطور «یلخی» و غرض‌ورزانه مانند همین موضوع اصلاح اساسنامه تصمیمی گرفته شود. 
 
چه کسی گفته یک ملی‌پوش بعد از بازنشستگی نمی‌تواند رئیس فدراسیون شود؟ 

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه با انتقاد از روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، یادآور شد: برای فوتبال، فوتبالی‌ها باید تصمیم بگیرند و صحبت کنند. در کجای اساسنامه‌ای که درحال تدوین است، فوتبالی‌ها نقش دارند؟ قانون 5 سال و 10 سال مدیریت از کجا آمده است؟ چه کسی گفته یک ملی‌پوش بعد از بازنشستگی نمی‌تواند رئیس فدراسیون شود؟ چه کسی گفته باید 10 نفر برای انتخابات شما را تایید کنند؟ اینکه خود فساد به بار می‌آورد. اصلا چرا باید غیر فوتبالی‌ها برای انتخاب رئیس فدراسیون که فرد اول فوتبال کشور می‌شود رای بدهند؟

اگر بازهم غیرفوتبالی‌ها به فدراسیون بیایند، اصلاح اساسنامه به چه درد می‌خورد؟

خداداد عزیزی در واکنش به اینکه اخیرأ تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا ورود فوتبالی‌ها به مجمع و فدراسیون فوتبال هموار شود گفت: الان فکر می‌کنید که اساسنامه اصلاح شده است؟ من می‌گویم دوباره قرار است همین قوانین باقی بمانند. اسم فدراسیون؛ فدراسیون فوتبال است، اگر قرار باشد غیر فوتبالی‌ها به آن ورود کنند و فوتبالی‌ها تاثیرگذار نباشند دیگر به چه درد می‌خورد؟! من سوال می‌کنم، اگر فوتبالی‌ها نباشند، این افراد به چه چیزی می‌خواهند ریاست کنند؟

عده‌ای به صحرای کربلا می‌زنند تا از ورود فوتبالی‌ها جلوگیری کنند

وی درباره اینکه شاید اینطور برداشت می‌شود که فوتبالی‌ها خودشان نمی‌خواهند به عرصه مدیریت فوتبال ورود کنند و یا در این راه مشکلاتی نظیر عدم توانایی در درآمدزایی و دیگر موارد خواهند داشت، خاطرنشان کرد: کدام فوتبالی حاضر نیست وارد فوتبال شود؟ مگر این افراد که در این مدت کار دست‌شان بوده، توانستند درآمدزایی کنند، پس چرا پول کی‌روش و ویلموتس را نمی‌دهند؟ عده‌ای با این حرف‌ها به صحرای کربلا می‌زنند تا از ورود فوتبالی‌ها جلوگیری کنند. مگر داریوش مصطفوی، محمد دادکان و امیر عابدینی فوتبالی نبودند که در فدراسیون موفق بودند و تیم‌های‌مان در زمان آنها به جام جهانی صعود کرد؟ افرادی می‌خواهند با این حرفا از فوتبال کلاه نمدی بسازند، چون می‌دانند که این‌کاره نیستند و برای همین از ورود فوتبالی‌ها می‌ترسند.

باید در اساسنامه قید شود که رئیس با رای فوتبالی‌ها انتخاب شود

وی در ادامه با بیان اینکه «فوتبال ما آلوده‌تر از این حرف‌هاست که اجازه حضور فوتبالی‌ها به آن داده شود» تصریح کرد: مهم‌تر از رئیس فدراسیون که باید فوتبالی باشد، افرادی هستند که باید رئیس را انتخاب کنند. حتی اگر 15-10 نفر از فوتبالی‌ها دور هم جمع شوند و رئیس را انتخاب کنند، بهتر از این است. باید در اساسنامه فدراسیون قید شود کسانی که می‌خواهند رئیس را انتخاب کنند، فوتبالی باشند نه اینکه 10 غیر فوتبالی او را تایید کنند. رئیس فدراسیون فرد اول فوتبال کشور است و او باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. 

اگر سِمَت بگیرم، غیرفوتبالی‌ها را از فوتبال بیرون می‌کنم

بازیکن پیشین تیم ملی ایران، در ادامه تاکید کرد: اگر رئیس فدراسیون و کسانی که او را انتخاب می‌کنند فوتبالی‌ نباشند، همین می‌شود که ما از کی‌روش به ویلموتس و بعد از آن به اسکوچیچ می‌رسیم. شاید اگر فوتبالی‌‌ها بیایند، نان این افراد قطع می‌شود. قطعاً اگر من سمتی بگیرم غیرفوتبالی‌ها را بیرون می‌کنم و این افراد از این موضوع می‌ترسند. یک بار من به عضویت کمیته فنی درآمدم که در آن کمیته 5 نفره، ٣ نفر اصلا نمی‌دانستند فوتبال چیست، در آخر هم فهمیدم که یکی از همان افراد با اعمال نفوذ، هر کار دلش خواست انجام داد.


برچسب ها: خداداد عزیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار