PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: هیأت مدیره‌ای که اختلاف نداشته باشد هیأت مدیره توانمندی نیست اگر بحثی می‌شود باید در چارچوب اخلاق باشد.
کیهان ورزشی-

اسماعیل خلیل‌زاده پس از جلسه امروز هیات مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: قدردانی می کنم از دوستان و عزیزانی که به من تسلیت گفتند و پیگیر سلامتی من بودند. اولین جلسه هیات مدیره استقلال در سال 99 تشکیل شد که به خاطر اتفاقات زیادی بود که افتاده بود. بحث‌هایی بود که من از آن مطلع نبودم. بیشترین قسمت جلسه مربوط به اتفاقات اخیر و مسائل مالی بود.

* هیات مدیره ای که اختلاف نداشته باشد توانمند نیست

خلیل‌زاده در مورد اختلافاتی که در هیأت مدیره باشگاه استقلال وجود دارد، عنوان کرد:‌ اختلافات شخصی و سلیقه‌ای نیست هیأت مدیره‌ای که اختلاف نداشته باشد هیأت مدیره توانمندی نیست.اگر  بحثی مطرح می شود در چارچوب اخلاق و واقعیت مطرح نشود، عملا باالطبع آن عضو هیات مدیره و دیگرانی که به عنوان دروغ این را پخش می کنند، خب ناراحت می شوند. این مطالب وجود دارد، اما امروز جلسه جلسه بدی نبود جلسه خوبی بود.

* 4 میلیارد پرداختی به بازیکنان داشتیم

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد پرداخت مطالبات بازیکنان گفت: این مسئله امروز مطرح و تصمیماتی درباره آن گرفته شد. ان‌شاءالله مدیرعامل توضیحات کامل را در این مورد می‌دهد. 4 میلیارد تومان پرداختی داشتیم و مابقی هم پرداخت خواهیم کرد این پرداختی براساس گزارش مالی بود که امروز ارائه شد.

* 2 کارشناس بانکی جعلی بودن فیش های واریزی به دیاباته و میلیچ را تشخیص دادند

وی در مورد ناراحتی دیاباته و میلیچ اظهار داشت: من دیشب متوجه این موضوع شدم و بی‌خبر بودم. متأسفانه در مورد فیش‌های واریزی این اتفاق افتاد و اشتباهی بوده که صورت گرفته و آقای سلطانی در مورد آن با من صحبت کرد. سعادتمند این فیش‌ها را در اختیار سلطانی قرار دارد. سلطانی هم عنوان کرد که جعلی است و من که پرسیدیم گفت 2 کارشناس بانکی این را تشخیص دادند. 

* منزوی به کارش ادامه می دهد

خلیل‌زاده در مورد آخرین وضعیت منزوی گفت: منزوی در تمام این مدت زحمات زیادی کشیده همیشه همراه ما بوده الان هم هست و به کارش ادامه می‌دهد.

*  با وزیر و موسوی مشکل نداشتم به خاطر بیماری نمی خواستم بیایم

وی در مورد اختلافی که بین او و وزیر بر سر موسوی به وجود آمده بود، اظهار داشت:‌ من با موسوی و وزیر ورزش مشکلی نداشته و ندارم. آن زمان که من مریض شدم و احساس کردم با توجه به آن که باشگاه به آدم اقتصادی قوی نیازمند است، علی رغم اختلاف سلیقه‌ای که بین من و موسوی بود آن نامه را زدم تا او دوباره به استقلال برگردد. این که اعلام کردم که من دیگر نمی خواهم در هیات مدیره بمانم به این دلیل بود که از لحاظ بدنی مشکل داشتم و حتی امروز هم با اکسیژن در جلسه شرکت کردم و توان جسمی برای ادامه کار نداشتم.

* ما چیزی برای پنهان کردن نداریم

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به جریمه روزانه 50 میلیون تومانی استقلال به دلیل عدم پرداخت وامی که موسوی برای استقلال تهیه کرد، گفت: سعادتمند به خبرگزاری فارس نامه زده که این متن را چه کسی در اختیار شما قرار داده، این نامه محرمانه بوده است.گذشته از اینکه متن محرمانه باشد ما چیزی را برای پنهان کردن نداریم. این قرارداد یک قرارداد تیمی بوده که 2 شرکت آریابرتر و شرکتی که موسوی زحمت کشیده این پول‌ها را دادند. توجه به نامه‌های دیگر نشده، متن دیگری داریم که دوستان ما که این پول را دادند و سپس با قرارداد آمدند. مثلاً شرکت آریابرتر در یک سال پول داده بعد آمده یک قرارداد بسته، بعد مجدداً ما نتوانستیم پرداخت کنیم آمده قراردادی بسته که اگر پرداخت نکنیم یک مبلغی بدهیم. بعد به من نامه نوشته به من پولی ندادید ولی تا برج یک اصلاً آن را نمی‌خواهم، مجدداً توافق کردیم، قرارداد و متممی با هم داریم که من هیچگونه خسارتی نمی‌خواهم.

* چتری کارمند هتل کادوس نیست و هیچ نسبتی با من ندارد

وی افزود: این پول ظرف یک سال به باشگاه داده شده و هیچگونه سودی نگرفته، آن قسمت دوم پخش نمی‌شود و قسمت اول پخش شده است. تیتری که آن روزنامه‌ امروز زده به دلیل جعل بخشی از قسمـ‌ت‌ها در موردشان اقدام قضایی کردم. چتری کارمند هتل کادوس نیست و هیچ نسبتی با من ندارد، آن شرکت هم نسبتی با من ندارد. من رئیس اتاق تعاون هستم، وقتی پرونده‌ها می‌آید تعاونی‌ها با من کار می‌کنند، مسئولیت من در رابطه با صلاحیت آنها است. مسئول پیگیری تخلفاتشان هستم، دوستان می‌توانند خوب بررسی کنند روز اول که من قرارداد امضا کردم، از قبل آن همه هیأت مدیره و همه وزارتخانه و همه دستگاه‌‌های نظارتی می‌دانستند.

* کل تراز باشگاه را در اختیار مردم قرار می دهم

خلیل‌زاده در مورد اینکه چرا به موسوی ظلم شده گفت:‌ موسوی آمد، پول داد آیا کار بدی کرد؟ الان پولش را پس گرفته؟ کسی اصل پولش را به او داده زمانی که باشگاه بحران داشت نیامد کمک کند؟ من با روش او مشکل داشتم اما به این نتیجه رسیدیم دست‌مان را دراز نکنیم که بگویند پول نمی‌دهیم. اگر پول نداشتیم چطور بازی‌های خارجی را انجام می‌دادیم؟ موسوی در فضای مجازی حساب باشگاه را گذاشت و اعلام کرد که بیایید پول بدهید. ما 90 تا 100 میلیون تومان پول جمع کردیم. در این موقعیت خیلی بد اقتصادی کشور 2 شرکت آمدند نزدیک به 20 میلیارد پول دادند و الان نامه نوشتند ما کجا گفتیم این پول را می‌خواهیم؟ یک مورد بیاورید که اینها تأمین دلیل کردند. سند وجود دارد اما مابقی سند را هم از من بخواهید. به مدیرعامل باشگاه گفتم اسناد باشگاه را در زمان من، فتحی و حتی چندروزی که فتح الله زاده آمد در اختیار من قرار دهید. می‌خواهم نشست خبری بگذارم و کل تراز باشگاه را در اختیار مردم قرار بدهم. چرا؟ چون فردا می‌گویند خلیل‌زاده در قرارداد فلان‌جا فلان کار را کرده، بعد از چهلم همسرم می‌خواهم نشست خبری بگذارم و کل سندهای مالی را به استحضار شما برسانم.

* بعید می دانم مجیدی با سعادتمند اختلاف داشته باشد

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اختلاف مجیدی و سعادتمند عنوان کرد:‌ مجیدی سرمربی تیم است، با تیم قرارداد دارد و باید بر سر تمرینات تیم بیاید اگر تمرینات شروع شود. واقعاً اگر مشکل دارند از خودشان بپرسید. من بعید می‌دانم و چنین چیزی الان مطرح نبود.

*آقایان تصمیم گیر لیگ را شروع نکنید

وی در مورد اینکه 13 تیم لیگ برتری خواهان تعطیلی لیگ شده‌اند و آیا در جلسه امروز باشگاه استقلال چنین چیزی مطرح شد، گفت: نه، ولی اعتقادم این است اگر جماعت ورزشکار این ویروس را بگیرد تا 2 سال از بدنش بیرون نمی‌رود. من که این بیماری را 40 درصد بیشتر ندارم یعنی همه چیز را رعایت می‌کردم، نمی‌گویم از بازیکنان قوی‌ترم اما اگر یک بازیکن بگیرد... آقایانی که تصمیم می‌گیرید این کار را نکنید. این کار خطرناک است. یک بازیکن ما بگیرد به 10 بازیکن دیگر سرایت می‌کند. چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر. با تماشاگر بدتر می‌شود و بدون تماشاگر هم اعتقاد دارم این اتفاق نباید بیفتد. اما در جلسه هیأت‌ مدیره چنین چیزی مطرح نشد و در آینده باز هم جلسه خواهیم داشت.

* من با کسی مشکلی ندارم

وی در مورد اینکه آیا در جریان انتصاب‌های باشگاه استقلال قرار دارد، گفت: متأسفانه من نبودم اما سعادتمند اختیاردار قانونی بوده یکی دو نفری که منصوب شدند یا در جریان کار هستند فکر می‌کنم از فردا دیگر نباشند. در مورد اسامی آنها از سعادتمند سؤال کنید مشاوران زیادی در اطراف او نیستند. 

خلیل‌زاده در مورد اینکه آیا با رسانه باشگاه مشکل دارد، اظهار داشت: من با هیچکس مشکلی ندارم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد از پیام پادووانی که از وزیر ورزش انتقاد کرده بود ناراحت است، تصریح کرد: نه اصلاً اینطور نیست من نمی‌دانم آدم‌هایی که اینجا آمدند چه کسانی هستند و نه سابقه‌شان را می‌دانم. فقط می‌دانم یک نفر را یکی از اعضای هیأت مدیره معرفی کرده یعنی گفت من می‌شناسم. یکی دو نفر که اینجا حضور داشتند و تمام رسانه‌ها تذکر می‌دادند امروز مدیرعامل تشخیص دادند که دیگر نباشند.

* دیاباته در استقلال می ماند

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا میلیچ و دیاباته در استقلال می‌مانند، گفت: در مورد میلیچ نمی‌دانم اما در مورد دیاباته بله، باید پول دیاباته را بدهیم. در دی‌ماه البته به طور دقیق نمی‌دانم، موسوی زحمت کشید از حساب خودش حدود 135 هزار درهم فکر کنم مبلغی در حدود 530 میلیون تومان به ایشان پرداخت شده، او 255 هزار دلار دارد و بچه با معرفتی است  ولی الان نوتیس داده، تلاش می‌کنیم تا جایی که بتوانیم به کمک مدیرعامل بیاییم و ان‌شاءالله در باشگاه بماند.

* در مورد مسائل مالی هر سوالی دارید از من بپرسید

وی در مورد آخرین وضعیت میلیچ گفت: من قرارداد او را ندیدم. نسبت به ماندن او چیزی نمی‌دانم و نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. رفتن بودوروف هم قطعی شد. آن‌هایی که قراردادها را مطرح می‌کنند و در موردشان صحبت می‌کنند، خواهشم این است که اینطور قضاوت نکنند. از مدیرعامل خواستم از رسانه‌ها هم می‌خواهم هر مطلبی که در مورد بحث مالی است از من بپرسند، من جوابگوی شما خواهم بود. مسائل اجرایی به مدیرعامل مربوط می‌شود. در حال حاضر هم هیچ اختلافی با مدیرعامل و غیره نداریم. کادر اجرایی را خودش تشخیص می‌دهد ولی ان‌‌شاءالله با مشورت همه هیأت مدیره یک تیم قوی خواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار