PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
خبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- تیم آنسان که در لیگ دسته 2 کره جنوبی بازی می کند، در آستانه مسابقه خود با حریف دست به یک اقدام ابتکاری زده و 1500 نقاشی از کودکان شهر خود را روی سکوها قرار داده  تا به نوعی جای خالی تماشاگران را پر کند.
- سلطانی فر وزیر ورزش گفت اگر در بازه زمانی 20 تا 25 خرداد وضعیت از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نباشد، ادامه مسابقات لیگ متوقف خواهد شد.  می‌توانیم تقریبا 6 یا 7 هفته، هر 5 روز یک بار مسابقات لیگ را بدون حضور تماشاگران برگزار کنیم.
- سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش اعلام کرد، فعالیت باشگاه‌‌های ورزشی انفرادی و غیر گروهی با رعایت دستورالعمل بهداشتی برای کلیه شهرها مجاز است.
- حسین طیبی فوتسالیست ایرانی که در تیم فوتسال غیرت قزاقستان توپ می‌زد، پس از 4 فصل از این تیم جدا شد.
طیبی با تیم غیرت، عناوین آقای گل لیگ قزاقستان، نایب قهرمان و تیم سوم لیگ قهرمانان اروپارا به خود اختصاص داد. 
- نشریات ورزشی معتبر دو کشور اسپانیا و انگلستان به بهانه شروع دوباره مسابقات بوندس‌لیگا از امروز، جلد خود را به این موضوع اختصاص داده اند.
- ابراهیم فیروزی، نرگس افشین، منیژه صادقی، فرهاد شاهمیری و بهرام سلیمانی به عنوان اعضای کمیته داوران فدراسیون والیبال ایران انتخاب شدند.
-  نظرسنجی بهترین سیو ازسوی دروازه بانها در آسیا به اتمام رسید و در پایان سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال با اختلاف فاحش عنوان بهترین سیو را به خود اختصاص داد. علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس نیز در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت.
-  به دنبال تهدید پزشکان مسابقات فوتبال سری آ ایتالیا مبنی بر اعتصاب و استعفای دسته جمعی  روز جمعه جلسه‌ای میان نمایندگان فدراسیون فوتبال ایتالیا، سازمان لیگ سری آ و پزشکان باشگاه برگزار شد که نتیجه آن موافقت با اصلاح سه مورد از مفاد مندرج در این پروتکل بود.
-  رسانه‌های اسپانیایی از لغو مراسم جوایز سالیانه فیفا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر دادند اما ویندسورجان اعلام کرد که AFC مصمم به برگزاری مراسم بهترین‌های سال فوتبال آسیا در سال 2020 است.
-  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) استادیوم 48000 نفری خلیفه در کشور قطر را به عنوان برجسته‌ترین ورزشگاه غرب آسیا انتخاب کرد.
- با اعلام باشگاه استقلال، شرکت فولاد متین در بدو عقد قرارداد با استقلال با تخصیص مبلغ 50 میلیارد ریال به صورت پیش پرداخت و تضمین مبلغ 50 میلیارد ریال ضمانت نامه حسن انجام تعهدات و برخورداری از ظرفیت های جدید درآمدزایی و ویژگی بارز حسن شهرت به عنوان مناسب ترین شرکت انتخاب و منجر به عقد قرارداد طرفین گردید. 
- از 16 باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران پزشکان 6 تیم نسبت به ازسرگیری دوباره مسابقات موضع منفی گرفته اند. نکته جالب این که پزشک پرسپولیس خواهان ادامه رقابت هاست اما دکتر استقلال خواهان لغو بازیها شد.
- نشریه «الاتحاد» امارات خبر داد 12 تیم از 14 تیم حاضر در لیگ این کشور خواهان لغو مسابقات ورزشی به خاطر ویروس کرونا هستند.
- با اعلام رسمی نیمه‌تمام ماندن لیگ بلژیک، تیم شارلوا که علی قلی‌زاده، کاوه رضایی و یونس دلفی را در اختیار دارد در رده سوم جدول 16 تیمی ژوپیلر لیگ به کار خود پایان داد و سهمیه حضور در مرحله پلی آف لیگ اروپا را به دست آورد.
- رافائل نادال تنیس باز نامدار دنیا در نظرسنجی نشریه مارکا به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ اسپانیا انتخاب شد.
- کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن کشتی جهان و عنوان‌دار ایران به صورت ویدیو کنفرانس در جلسه کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی شرکت خواهد کرد.جردن باروز (آمریکا)، اودونایو آدکورویه (نیجریه)، آرسن جلفالکیان (ارمنستان)، صوفیا ماتسون (سوئد)، ملونین نومونوی (فرانسه) و سان‌یان‌یان (چین) دیگر اعضای کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی هستند.
- در جلسه ای که روز سه شنبه بین ستارگان بزرگ بسکتبال NBA و رئیس این مسابقات برگزار شد، بازیکنان اعلام کردند می خواهند با رعایت نکات بهداشتی ادامه رقابت های این فصل را برگزار کنند.
- اتحادیه‌های تنیس مردان و زنان با صدور اطلاعیه‌ای تعلیق مسابقات جهانی تنیس را به دلیل ویروس کرونا تا تاریخ 10 مرداد تمدید کردند. 
- طبق اعلام روزنامه ال موندودیپورتیو، تیم  یوونتوس پروژه خرید نیمار از پاری سن ژرمن را کلید زده است.  مدیران تورینی بر این باور هستند که در صورت حضور نیمار در کنار رونالدو بر توانایی خط حمله تیمشان بسیار افزوده خواهد شد. 
-  سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در صورت از سر گیری مسابقات، اولین دیدار بازی معوقه فولاد و استقلال خواهدبود.
ما قطعا جام حذفی را هم برگزار می‌کنیم. چون تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها کمتر است.
-  برخی رسانه‌ها مدعی شدند که امیر عابدزاده، دروازه بان لژیونر فوتبال ایران قرار است فصل آینده به پرسپولیس بیاید و جایگزین بیرانوند شود. البته با پیگیری‌ها مشخص شد که مدیران باشگاه پرسپولیس هیچ مذاکره‌ای با او تا کنون نداشته اند.
- کنفدارسیون فوتبال آمریکای جنوبی روز پنجشنبه با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای بازیکنان فوتبال وضع کرده است. بر این اساس نه تنها بوسه زدن به توپ ممنوع خواهد بود بلکه بازیکنان اجازه ندارند در زمین فوتبال بینی خود را خالی  یا آب دهان پرتاب کنند.
- اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران  بار دیگر تأکید کرد به محض آغاز ادامه رقابت‌های لیگ برتر بدون هیچ واهمه‌ای خودش را به ایران خواهد رساند و مسابقات مهم را از نزدیک در داخل استادیوم‌ها تماشا می‌کند .
-  باشگاه پرسپولیس تهران دستگاه ضدعفونی کننده با فناوری نانو را خریداری کرده که سعی دارد با نصب آن در ورزشگاه شهید کاظمی در تمرینات به مشکلی برنخورد. این دستگاه با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان خریداری شده  که می‌تواند ناحیه گردن به پایین را ضدعفونی کند. 
- شنیدیم که اشکان دژاگه بازیکن تیم ملی فوتبال رسما به باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده در صورت شروع لیگ به  ایران و این تیم باز نخواهد گشت منتها روابط عمومی باشگاه تبریزی این خبر را تکذیب کرد.
- پس از کشف یک مورد مثبت آزمایش کرونا در باشگاه گالاتاسرای ترکیه، این تیم که تمرینات خود را  به تازگی از سر گرفته بود تا اطلاع ثانوی لغو کرد.
- کاستاس مانولاس، مدافع ناپولی پس از تلاش برای زدن ضربه قیچی برگردان در بازی تنیس - فوتبال، از ناحیه عضلات ران پای راست دچار کشیدگی شد و حدود 2 ماه از میادین دور خواهد بود.
- جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا می‌گوید می‌تواند رکورد تاریخی بیشترین عنوان گرند اسلم و حضور در جایگاه شماره یک دنیا که در اختیار راجر فدرر است را تصاحب کند. او با این حرفها برای فدرر و نادال خط و نشان کشید.
- براساس گزارش نشریه مارکا اسپانیا، دیدار برگشت تیم های رئال مادرید و منچسترسیتی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هفتم آگوست ( 17 مردادماه) برگزار خواهد شد. در مسابقه رفت تیم انگلیسی در مادرید به پیروزی رسیده بود.
- مسابقات لیگ برتر فوتبال روسیه که مثل سایر لیگ ها به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود با اعلام مقامات ورزش این کشور از اول تیرماه از سر گرفته خواهد شد.
- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین بازیکن این قاره در تاریخ رقابت‌های بوندسلیگای آلمان از میان 10 بازیکن قاره کهن یک نظرسنجی به راه انداخته که نام های مهدی مهدوی‌کیا، اشکان دژاگه، وحید هاشمیان و علی دایی از ایران در آن به چشم می‌خورد.
- حکیم زیاش، ستاره مراکشی آژاکس برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن فصل این باشگاه هلندی انتخاب شد.
- درآغاز بازیهای هفته بیست و ششم بوندس لیگای آلمان که بدون حضور تماشاگر و با رعایت توصیه های بهداشتی همراه بود تیمهای  وولفسبورگ - هرتابرلین - دورتموند - گلادباخ برحریفان پیروز شدند، دومسابقه لایپزیگ با فرایبورگ و دوسلدورف با پادربورن هم یک بر یک و صفر بر صفر به پایان رسید.
- فردا یک شنبه در دومین روز بازیهای شروع مجدد بوندس لیگای آلمان تیمهای بایرن مونیخ و کلن به ترتیب با تیمهای اونیون برلین و  ماینز روبرو خواهند شد. در روز دوشنبه وردربرمن میزبان له ورکوزن خواهدبود.
- با پیروزی چهار بر صفر برشالکه در  شروع مجدد مسابقات بوندس لیگای آلمان تیم دورتموند به رکورد 800 پیروزی درتاریخ بوندس لیگا رسید.
-  هواداران دورتموند با وجود ممنوعیت حضور در ورزشگاه در اقدامی جالب به صورت مجازی و تماس لایو به حمایت از تیم خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار