PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
29 اردیبهشت است؛ 52 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران برای اولین مرتبه قهرمان آسیا شد.
کیهان ورزشی-

 شیرینی این قهرمانی بیشتر از آن جهت بود که تیم ایران در آخرین بازی خود بر تیم رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل)، غلبه کرد.
 گیورا اشپیگل با گلزنی برابر ایران در دقیقه 56 بازی، چهار گله شد و به هم‌تیمی‌اش موشه رومانو ملحق شد، گل او با پاس مردوخای اشپیگلر به ثمر رسید.
پس از این گل حملات ایران شدت گرفت. در یک برخورد خشن از سوی فریبرز اسماعیلی بر روی راخامیم تالبی، داور اسماعیلی را اخراج می‌کند. در دقیقه 60، یک تعویض سرنوشت ساز برای ایران انجام می‌شود، همایون بهزادی به جای اصغر شرفی وارد زمین می‌شود.
سپس روبی یونگ کاپیتان حریف برای خطای خشن روی حسین  کلانی اخراج می‌شود. اما همایون بهزادی نیز چهارمین گل خود را در این مسابقه به ثمر رساند تا او هم به جمع چهار گله‌ها بپیوندد. در دقیقه 75 با پاس اکبر افتخاری، بهزادی به توپ ضربه می زند و توپ از نزدیک خط دروازه برگشت داده می‌شود. الکس جوزف واز داور هندی ابتدا اعتقادی به گل ندارد، ولی کمک داور او باتا چاترچی اعلام می‌کند توپ از خط عبور کرده‌است.
بازی به علت اعتراض تیم رژیم اشغالگر، چند دقیقه متوقف می‌شود، ولی بازی ادامه پیدا می‌کند. چون بازیها به صورت دوره ای برگزار می شد، این یک امتیاز برای ایران کافی بود تا قهرمانی به میزبان برسد، اما  قلیچ‌خانی در فاصله چهار دقیقه مانده به پایان مسابقه گلزنی کرد تا 30 هزار هواداران حاضر در ورزشگاه امجدیه را هیجان‌زده کند. در این مسابقات برمه با پیروزی دو بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، دوم شد و تیم رژیم صهیونیستی در مکان سوم ایستاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار