PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات ناتمام لیگ قهرمانان قاره در سال جاری 3 راه دارد.
کیهان ورزشی- 

روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که لغو مسابقات لیگ قهرمانان قاره در سال جاری میلادی، باعث ضرر و زیان300 میلیون دلاری به AFC خواهد شد. از این رو عالی‌ترین سازمان مرجع فوتبال قاره مصمم است که به هر شکلی که امکان دارد، بازی ها را برگزار کند.

 

مطابق اعلام روزنامه الاتحاد،AFC برای این منظور 3 راه کلی دارد.

*راه اول

این نشریه عنوان کرد نخستین گزینه برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان قاره،‌انجام آن به شکل مجتمع در اوایل ماه اوت است. همچنین مسابقات مرحله یک چهارم و نیمه نهایی نیز به شکل مجتمع در فاصله زمانی ماه های سپتامبر و اکتبر انجام گیرد.

*راه دوم

دومین راه‌کاری که برای برگزاری ادامه مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، تغییر تاریخ مسابقات است که سبب می شود تا کشورهای عضو مسابقات داخلی خود را انجام دهند و بعد به فکر لیگ قهرمانان باشند.

به همین خاطر گزینه برگزاری مرحله یک چهارم و نیمه نهایی به شکل رفت و برگشت در ماه نوامبر و دسامبر است.

*راه سوم

در این راهکار روزنامه اماراتی عنوان کرده فیفا با درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کند که بازی‌های انتخابی جام جهانی در ماه های اکتبر و نوامبر انجام شوند. این امر به کاهش تعداد مسابقات لیگ قهرمانان منجر خواهد شد. در این حالت برای جلوگیری از فشردگی تقویم، مرحله گروهی و همینطور یک هشتم نهایی اوایل اوت، به صورت تک مسابقه‌ای و بدون بازی رفت و برگشت انجام شود.

در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی هم همین روال وجود داشته باشد تا در زمانی کم، از فشردگی مسابقات در غرب قاره جلوگیری شود.

در این گزارش روزنامه اماراتی همچنین عنوان کرد آمار علاقمندان و مخاطبان فضای مجازی مسابقات لیگ قهرمانان در سال گذشته میلادی بالا بوده است.

برهمین اساس برای بازی نهایی میان الهلال و اوراوارردیاموندز  ژاپن ، 305 میلیون  و 800 هزار نفر در توییتر، 260 میلیون و 900 هزار نفر در اینستاگرام و 78 میلیون و 900 هزار نفر در فیسبوک به خاطر این بازی حضور مجازی داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار