PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
پزشک تیم فوتبال استقلال بار دیگر نسبت به تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری بازی اعتراض خود را اعلام کرد.
کیهان ورزشی- 

دکتر کاوه ستوده که در یک برنامه رادیویی در خصوص اینکه مسابقات لیگ در حال آغاز شدن است و از آن بوی مرگ می‌آید، اظهار داشت: من صددرصد با این مسأله موافق هستم همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم آنطور که باید و شاید نتوانستیم پروتکل را به خاطر زیرساخت‌هایی که داریم اجرا کنیم سالی که نکوست از بهارش پیداست، اما ان‌شاءالله که ما اشتباه کرده باشیم.

ستوده در مورد اجرایی کردن این پروتکل گفت: بازیکنان دلشان می‌خواهد بازی‌ها انجام شود من و شما هم می‌خواهیم این اتفاق بیفتد بحث بر سر انجام شدن یا نشدن بازی‌ها نیست، آیا ما زیرساخت‌های لازم را داریم؟ من گفتم که تضمینی وجود ندارد. ما طبق پروتکل شروع کردیم. همه تمهیدات را از نظر ضدعفونی و... به خرج دادیم اما واقعا هیچ تضمینی وجود ندارد. در پروتکل نوشته شده با کمترین برخورد بدنی تمرین کنند اما مگر می‌شود؟ مگر پلی‌استیشن است؟

پزشک تیم استقلال در ادامه افزود: زمانی ما فقط روی کاغذ می‌نویسیم اما زمانی باید آن را اجرایی کنیم. همان نوشته روی کاغذ هم نظارتی بر رویش نیست. من در مورد خودمان مثال می‌زنم که به کسی بی احترمی نشود. از کجا معلوم که استقلال پروتکل را به خوبی انجام دهد؟  ممکن است یکسری از جاها نتوانیم کاری انجام بدهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به وزارت بهداشت نامه نمی‌نویسند یا اینکه چرا مستقیماً به وزارت ورزش نمی‌روند، عنوان کرد: ما در تریبون ملی صحبت می‌کنیم باشگاه‌های مختلف نظر دادند، پزشکان صحبت کردند، 4 باشگاه نامه نوشتند، شاید مسائلی پشت پرده است که ما آنها را نمی‌دانیم.

ستوده در مورد اینکه چرا وزیر ورزش جلوی این کار را نمی‌گیرد،‌گفت: امیدوارم در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود، واقعاً منطقی برخورد کنند و فکر کنند هر چند حس من چیز دیگری می‌گوید.

وی تصریح کرد: ‌‌آیا یک بازیکن فوتبال نمی‌تواند برای چند ماه زندگی خودش را اداره کند؟ پس یک کارمند چه بگوید. من از نظر پزشکی می‌گویم اگر یک بازیکن به این بیماری مبتلا شود و بعد از آن ان‌شاءالله فارغ شود ممکن است از نظر بازتوانی بدنی، قلب و ریه دیگر نتواند فوتبال بازی کند و باید به دنبال یک شغل دیگر برود.

پزشک تیم استقلال در مورد اینکه برخی معتقدند از نگاه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بازیکنان موش آزمایشگاهی هستند، اظهار داشت: من نمی‌توانم بگویم این حالت وجود دارد اما امکانات باید آماده باشد. تیم‌ها قبل از شروع مسابقات می‌خواهند بازی تدارکاتی برگزار کنند از کجا معلوم تیمی که در بازی تدارکاتی مقابل ما قرار می‌گیرد،‌مشکلی نداشته باشد، خیلی از تیم‌های لیگ برتری با قرض تمریناتشان را شروع کردند امکانات تمرینی ندارند، خود ما مشکلات زیادی داریم.

ستوده تصریح کرد: باشگاه‌های خصوصی هم اعلام کرده‌اند جان افراد برای ما خیلی ارزش دارد چه اصراری است به اینکه خطر و ریسک را بپذیریم و با این همه عدم امکاناتی که داریم بخواهیم چیزی را جلو ببریم. شوآف که نمی‌توانیم انجام بدهیم. همه این باشگاه‌ها با این شرایط چیزی جز خطر ندارد و همه عوامل تیم‌ها را خطر تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ما بازیکنان را چند ساعت را در اختیار داریم آنها را از بخار ازنیک رد می‌کنیم اما بعد از آن در اختیار خودشان هستند به سوپرمارکت و ... می‌روند می‌گویند با این ویروس زندگی کنیم قبول اما چه کسی مسؤول است؟ چه کسی جواب می‌دهد؟  چه کسی تضمین می‌دهد اگر بازیکنی گرفتار شد نگوید در زمین تمرین بوده؟ چه کسی ضمانت می‌دهد؟ آیا سازمان لیگ قبول می‌کند؟ صددرصد فردا می‌گویند شما رعایت نکردید یا پروتکل‌تان خراب بود، ما فقط دنبال مقصر هستیم.

ستوده در مورد اینکه حتما سازمان لیگ زیر بار این موضوع نمی‌رود، عنوان کرد: من هم مطمئن هستم سازمان لیگ صددرصد می‌گوید ما اعلام کردیم پروتکل دادیم و شما اجرا نکردید، ‌ما نبودیم! اما نمی‌گوید که هشدار داده شد. آیا تیم‌های شهرستانی امکانات دارند؟ آیا خودشان این کارها را خوب انجام می‌دهند؟ آیا امکاناتی داریم که دو ماه بازیکن را به قرنطینه ببریم؟ همه این‌ها وجود دارد الان 4 تیم لیگ برتری درگیر این مسأله هستند.

پزشک تیم استقلال افزود: در فوتبال بازیکنان با هم برخورد می‌کنند این غیر قابل اجتناب است ما می‌گوییم آلمان بازی‌ها را برگزار کرده اما چرا نمی‌گوییم پرتغال، هلند، بلژیک و فرانسه لیگ را تعطیل کردند. فرانسه گفت ما الان زیرساختش را نداریم و در شهریور بازی‌ها را برگزار می‌کنیم من باز هم اعلام خطر می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار