PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: در این شرایط خطرناک بیماری کرونا، نباید ریسک کرد، چون دو سهمیه المپیک را به شخص داده‌اند و نمی‌توانیم کسی را جایگزین آنها بکنیم.
کیهان ورزشی-

هادی ساعی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص عدم آغاز اردوها، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز مجوزی برای آغاز اردوها صادر نکرده اند. امیدوارم بودیم این داستان کرونا تمام شود و از نیمه خرداد ماه تمرینات را آغاز کنیم. فعلاً امنیت و سلامت ملی پوشان مهمتر از المپیک است و این ورزشکاران حرفه ای هستند و نباید سلامتی آنها را بخاطر برگزاری یک ماه زودتر اردو به خطر بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌مان سلامتی ملی پوشان است، ادامه داد: اگر اتفاقی برای ملی پوشان بیفتد، بازگشت‌شان به میادین ورزشی خیلی سخت می‌شود. ورزش تکواندو نیاز به اکسیژن‌گیری دارد و بیماری کرونا ریه را درگیر می‌کند، پس ترجیح می دهیم تمرینات را دیرتر شروع کنیم.

مدیر فنی تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه ریسک آغاز اردوها بالاست، تصریح کرد: هم اکنون در این شرایط خطرناک بیماری کرونا، نباید ریسک کرد، چون دو سهمیه المپیک را به شخص داده‌اند و اگر آسیبی به دو المپین‌مان برسد، نمی‌توانیم کسی را جایگزین آنها بکنیم و سهمیه کسب شده از دست می رود. ادوار گذشته سهمیه حضور در المپیک را به اوزان می دادند و می‌توانستیم نفر دوم را جایگزین تکواندوکار مصدوم کنیم.

قهرمان المپیک با اشاره به اینکه اصل برگزاری بازیهای المپیک توکیو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: شاید مشکل بیماری کرونا، سال 2021 هم برطرف نشود، مگر واکسن ضدکرونا را کشف کنند. همچنین تقویمی از سوی اتحادیه تکواندو آسیا به منظور برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا اعلام نشده و وقت داریم تا ملی پوشان را برای مسابقات پیش رو آماده کنیم. هیچ عجله ای نداریم و همه کشورها در شرایطی یکسان هستند، در حال حاضر هیچ مسابقه ای برگزار نمی شود که رقبای ما امتیاز جمع کنند.

ساعی در خصوص اینکه آذربایجان در همین شرایط تمرینات اردویی خود را برای المپیک آغاز کرده، عنوان کرد: شرایط هر کشوری فرق دارد. در برخی از کشورها بیماری کمتر است و نباید خودمان را با آنها مقایسه کنیم. نباید ریسک بکنیم و با شرایط فعلی کشور خود را وفق بدهیم. این شرایط ایده آل نیست و ما صبر کنیم مشکل کامل برطرف شده و وضعیت سفید شود تا اردو را شروع کنیم.

وی در خصوص اینکه برگزاری اردو تاثیر مثبتی روی عملکرد تکواندوکاران می گذارد، تاکید کرد: ما ملی‌پوشان را زیر نظر داریم، تکواندوکاران حرفه ای هستند و با تمرینات انفرادی، خود را در فرم ایده‌آل نگه می‌دارند. البته تمرین در فضای اردویی بسیار تاثیرگذارتر است چون مربی بالای سر بچه ها هست و نفرات حاضر در اردو کنار یکدیگر با هم افزایی و حمایت می توانند باعث پیشرفت هم شوند.

 مدیر فنی تیم ملی تکواندو در خصوص سیستم جدید امتیازدهی فدراسیون جهانی، خاطرنشان کرد: در سیستم جدید کسانی که مدال بگیرند، امتیاز بیشتر خواهند گرفت و اگر مسابقه ای را از دست بدهند، از کورس رقابت عقب خواهند افتاد و این کار را برای ورزشکار خیلی سخت می کند. بنابراین اگر ورزشکاری به مسابقه اعزام نشود، امتیازی کسب نمی‌کند. قبلا اعزام 4 ورزشکار به مسابقات هزینه ای 100 میلیون تومانی داشت ولی با شرایط فعلی فقط بلیط هواپیما یک ورزشکار 100 میلیون تومان می شود.




برچسب ها: هادی ساعی ، تکواندو
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار