PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی به مناسبت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای بیانیه صادر کرد.
کیهان ورزشی-

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «متاسفانه در سال‌های اخیر نه تنها مسیر پرافتخار قبلی طی نشده، کارهای قبلی تکامل نیافته حتی در وضعیت انفعالی و عوام فریبی، مباحث انحرافی مثل ورود بانوان به گود زورخانه از مراکز رسمی متولی این فرهنگ و ورزش اصیل ایرانی شنیده می شود! در حالی که اصل این موضوع با ابهامات و مسایل بسیاری مواجه است و نواقض بسیاری در مقدمات دارد چنان‌که همواره ورود زنان در هر مقوله‌ای بدون مطالعه، بی برنامه و بدون رعایت شرع و عرف، متاسفانه با مفسده‌هایی همراه بوده که نه تنها آثار مثبتی نداشته بلکه هویت اصلی موضوع را تخریب کرده است.
ترویج فرهنگ پهلوانی، فراجنسیتی است ولی آیا تدبیر متولیان ترویج فرهنگ پهلوانی، ورود زنان به گود و انجام ورزش زورخانه‌ای است؟!
حمایت رسمی از سطحی‌ترین و مبتذل‌ترین روش اجرا با ابهامات بسیار، تدبیر است یا تخریب؟! مسئولیت ها مقطعی است ولی آثار عملکردها باقی خواهد ماند. در پایان انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی ضمن تبریک سالروز 17 شوال – روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به خادمان ، مروجان و حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی، امیدوار است با احساس مسئولیت تک تک اعضای جامعه به ویژه مدیران متولی ورزش کشور شاهد حفظ ، رونق و ترویج این میراث و فرهنگ غنی ، جذاب و کهن بشری باشیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها