PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
فریده شجاعی در گفت وگو با کیهان ورزشی :
هفته گذشته با فریده شجاعی ، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال تماس گرفتیم تا پیرامون انتصاب خانم شبنم کلاهی به عنوان دبیر جدید فدراسیون، پرسش هایی را مطرح کنیم . چکیده این مصاحبه را در ادامه می خوانید :

*خانم شجاعی ، نظرتان در مورد انتخاب خانم کلاهی به عنوان دبیر فدراسیون بسکتبال چیست ؟

- وقتی نظر یک خانم را در مورد خانم دیگر می پرسید ، اصل قضیه این است که باید هوای همدیگر را داشته باشیم ( می خندد ) اما در مورد خانم کلاهی باید بگویم که ایشان رزومه بسیار خوبی دارد ، هم بازیکن بوده هم سابقه مدیریت داشته و توانمندی هایش را نشان داده است . به نظر من انتخاب ایشان ، بسیار مناسب است . اخلاق من این است که اگر یک خانم و یک آقا با شرایط مناسبی کاندیدا شوند ، گزینه خانم اصلح تر است و...

*این نگاه، جنسیتی نمی شود... ؟

-(حرفمان را قطع می کند ) چه اشکالی دارد ؟وقتی ما در کل کشور و در همه فدراسیون ها یک دبیر کل خانم هم نداریم باید از این اتفاقی که در فدراسیون بسکتبال افتاده ، استقبال کنیم . من در این مدت کوتاهی که ایشان در هیئت بسکتبال تهران هستند به توانمندی هایشان پی برده ام .

*خیلی ها می گویند شما خانم کلاهی را پیشنهاد داده اید .

-آقای طباطبایی خودشان بسیار اهل تحقیق و مطالعه هستند ، از من هم در این مورد نظری نخواستند ، خبر بازنشستگی آقای عماری هم یکدفعه اتفاق افتاد و آقای دکتر طباطبایی از بین چند گزینه ای که برای تصدی دبیری فدراسیون داشتند ، خانم کلاهی را انتخاب کردند . از من سئوال نکردند ولی اگر هم نظرم را می خواستند خانم کلاهی را پیشنهاد می دادم و...

*اتفاقا در مصاحبه ای که با خانم کلاهی داشتیم ، گفتند که شما برایشان حکم استاد را دارید و...

- لطف ایشان است ، ما از اول در بسکتبال با هم بودیم ، سال هاست که ایشان را می شناسم و می دانم چقدر برای بسکتبال زحمت کشیده است ، البته در این دو سال اخیر ارتباطمان کمی بیشتر هم شده . وقتی می گویم توانمندی های شبنم کلاهی برایم ثابت شده است ، یک نمونه برایتان مثال می آورم ؛ مثلا وقتی من ایشان را به عنوان سرپرست تیم ملی به مسابقات غرب آسیا فرستادم دیدم که با دست خالی سنگ تمام گذاشتند ، نکات مثبتی از مدیریت ایشان دیده ام که دفاع می کنم .

*گفتید وقتی در هیئت بسکتبال تهران بودند ، به توانایی ایشان پی بردید، می تواند از دستاوردهای ایشان در هیئت بسکتبال استان تهران برایمان بگویید :

- در هر بخشی یک سری تهدیدها وجود دارد که فکر می کنم ایشان در تهران ، این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد . نمی توانم دقیقا بگویم که چه کارهای مثبتی انجام داده ولی می توانم بگویم آرامش را به بسکتبال تهران برگردانده و بسیاری از کارهای معطل مانده را به سرانجام رساند ، باید سند راهبردی ایشان را با دقت مطالعه کرد تا متوجه شد چگونه نکات منفی را مثبت کرده اند . فکر می کنم در این مدت کوتاه به اهدافشان رسیده اند . من مسائل را عمیق می بینم و فکر می کنم خانم کلاهی در این مدت کوتاه بسیار موثر بوده است . به قول خودتان من نگاه حمایت از خانم ها را دارم و هرجا که مسئولیتی بگیرند بسیار خوشحال می شوم(می خندد).

* کامران خطیبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار