PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کیهان ورزشی-

امروز چهاردهم تیر ماه است. وقتی تاریخ ورزش ایران را مرور می کنیم متوجه می شویم که در این روز، اتفاقات زیادی رخ نداده است و بنابراین باید یک سوژه دم دستی فوتبالی را یادآوری کنیم.
در فروردین 1388 به دنبال شکست خانگی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی عربستان، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد و محمد مایلی کهن بجای وی گمارده شد. البته عمر مربیگری مایلی کهن کوتاه بود زیرا وی با انتشار چند بیانیه وارد حاشیه  گردید و خیلی زود از کار برکنار شد. بعد از مایلی کهن، افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس، سرمربی تیم ملی ایران شد. قطبی در بازیهای باقیمانده تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 نتایج خوبی گرفت اما این نتایج نتوانست باعث صعود ایران به جام جهانی شود. هدف بعدی قطبی، موفقیت تیم ملی در بازیهای جام ملت های آسیا 2011 بود. تیم ملی ایران برای نیل به این هدف بزرگ، تدارک مفیدی دید و بازیهای دوستانه زیادی را برگزار کرد. یکی از این بازیها، بازی با تیم آفریقایی بوتسوانا بود. این بازی روز 14 تیر 1388 برگزار شد و با تساوی 1-1 به پایان رسید. گل تساوی تیم ایران را شهریار شیروند مدافع کشورمان وارد دروازه حریف کرد. رحمتی، شیروند، حاج صفی، بیک زاده، کاظمی و ...از جمله بازیکنان ایران در بازی برابر بوتسونا بودند.
جالب است بدانید که  جمهوری بوتسوانا کشوری در جنوب قاره آفریقاست که با تجارت الماس توانسته ثروت خوبی به دست آورد.
بوتسوانا از جنوب با آفریقای جنوبی، از غرب با نامیبیا، از شرق با زامبیا و از شمال با زیمبابوه همسایه است. این کشور تا سال 1966 با نام «بچوآنالند» تحت‌الحمایه انگلیس بود. نام بوتسوانا نامی است که پس از استقلال بر آن نهاده شد.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار