PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: اموال باشگاه ملوان توسط یکی از بازیکنان بومی خبرتوقیف شده است.
کیهان ورزشی- 

به نقل از روابط عمومی باشگاه ملوان، پژمان نوری در خصوص پرونده دروازه بان سابق ملوان اظهار داشت:پاشنکو در فصل 95-94 با رفتار نامناسبی از طرف بعضی افراد در باشگاه ملوان ناچار به ترک ملوان و شهر انزلی شد و به همین دلیل برای دریافت مطالبات خود مجبور به شکایت از باشگاه به کمیته انضباطی فیفا شد.از آنجایی که قرارداد پاشنکو با ملوان به ریال منعقد شده بود، این کمیته در تاریخ 4 اکتبر 2018 ملوان را به پرداخت مبلغ 335 میلیون  تومان محکوم کرد. علیرغم اشتباهی که در مقدار طلب پاشنکو در رای مذکور وجود داشت؛ به علت عدم اعتراض باشگاه ملوان در فرصت مقرر، این حکم قطعی شد.

وی افزود: به دلیل عدم پیگیری های لازم در اجرای حکم صادره شاید به امید توافق با مدیران ملوان  اجرای این حکم تا همین چند ماه پیش به تعویق افتاده بود که در تاریخ دهم فروردین امسال کمیته انضباطی فیفا با ارسال ایمیلی به باشگاه ملوان خواستار پرداخت اصل مطالبات این بازیکن به علاوه جریمه تاخیر آن از 2018 تاکنون شد و ضرب الاجل یکماهه ای را بدین منظور تعیین کرد.

نوری خاطرنشان کرد: مدیریت باشگاه در فرصت اعلام شده ضمن مطالعه و بررسی پرونده و کمک گرفتن از مطلعین، اهالی فن و وکیل باشگاه، تلاش کرد با شخص پاشنکو ارتباط برقرار نموده و با توجه به سابقه دوستی با وی پرونده را به شکل توافقی حل و فصل نماید اما ایشان به دلیل بدقولی های مکرر مدیران سابق باشگاه حاضر به گفتگو و توافق با مدیران باشگاه ملوان نشد و انجام هرگونه مذاکره ای را به وکیل خود ارجاع داد.

مدیرعامل ملوان گفت: به علت عدم دستیابی به توافق با وکیل بازیکن، باشگاه ملوان یکی از سه روش زیر را برای پرداخت 386 میلیون تومان به عنوان اصل و فرع مطالبات پاشنکو به طرف مقابل پیشنهاد داد:ملاقات حضوری در ایران یا کشور دیگر برای پرداخت این مبلغ،معرفی یک حساب ریالی و واریز این مبلغ به آن حساب و تبدیل این مبلغ با نرخ رایج بازار ایران به دلار و واریز آن به حساب ارزی اعلام شده.

در نهایت باشگاه ملوان بنا بر خواست وکیل پاشنکو در تاریخ اول اردیبهشت با نرخ تبدیل حدود 16000 تومان به ازای هر دلار مبلغ 24094 دلار را به حساب معرفی شده واریز و خواهان مختومه اعلام کردن این پرونده از طرف پاشنکو شد. وکیل بازیکن با استناد به نرخ اعلام شده در سایت بانک مرکزی و تعداد دیگری از سایت های بین المللی مبنی بر برابری هر دلار با 4200 تومان، مبلغ واریزی باشگاه ملوان را ناکافی دانسته و خواستار حدود هفتاد هزار دلار دیگر برای اعلام رضایت شد. 

نوری در رابطه با افزایش نرخ ارز تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز به صورت هفتگی و حتی روزانه، باشگاه ملوان که در خود توان پرداخت چنین مبلغی  آن هم به ناحق را نمی دید ضمن برگزاری جلساتی با مسوولان و وکلای فدراسیون فوتبال، مسوولان سیاسی استان و شهرستان، در چندین مرحله با فیفا مکاتبه کرد و در مورد نرخ واقعی ارز در ایران ( رسمی – نیمایی – بازار آزاد ) و همچنین آمادگی باشگاه برای پرداخت کل مبلغ به ریال مطابق رای صادره، توضیحات مفصلی ارائه کرد اما این توضیح واضحات به سرانجام نرسید و فیفا طی ایمیلی به تاریخ 16 خرداد  با ملاک دانستن نرخ 4200 تومان مندرج در سایت بانک مرکزی در مبادلات بین المللی که همه ما می دانیم نرخ دلار در کشور ما این مبلغ نیست، حکم نهایی خود در این پرونده را صادر کرد و به باشگاه ملوان یک ماه دیگر فرصت داد باقیمانده مبلغ مورد درخواست وکیل بازیکن را به حساب وی واریز کند.

در واقع باید بگوییم نرخ ارز در بانک مرکزی که به هیچ عنوان به باشگاه ها و مردم تعلق نمی‌گیرد، موجب خسارت بیش از 70 هزار دلاری باشگاه ملوان شده در حالی که باشگاه مبلغ طلب پاشنکو را که به ریال بوده ، تمام و کمال پرداخت کرده است!

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز از آنجا که با پایان فرصت یکماهه کمیته انضباطی فیفا، باشگاه ملوان توان پرداخت چنین مبلغی را نداشت، در مرحله اول به ممنوعیت ثبت قرارداد جدید در همه رده های سنی محکوم شدیم و در صورت عدم پرداخت این بدهی؛ در مراحل بعد مشمول جرایم کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر خواهیم شد که برای جلوگیری از این اتفاقات باید با بهره گرفتن از همه پتانسیل های موجود ، هرچه سریعتر مطالبات این بازیکن پرداخت شود. 

مدیرعامل باشگاه ملوان عنوان کرد: اموال باشگاه ملوان توسط یکی از بازیکنان بومی توقیف شده است به همین دلیل 25 تیرماه باید در دادگاه حاضر شوم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار