PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کیهان ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، در شرایطی که سریع‌ترین دونده ایران در تازه‌ترین صحبت‌هایش تاکید کرده حقوق نمی‌گیرد و حمایت نمی‌شود، دیروز خبر رسید که دیگر دوومیدانی کار کشورمان با حمایت مسئولان کمیته ملی المپیک برای عمل خارپاشنه راهی اروپا می‌شود!
فدراسیون دوومیدانی مدتهاست توسط سرپرست اداره می‌شود. بعد از آنکه انتخابات این فدراسیون ابطال شد، مهدی ممبینی اواخر سال گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و 5 ماه که اداره این فدراسیون را بر عهده گرفته است.
 اگرچه از زمان حضور ممبینی آرامش نسبی به دوومیدانی برگشته و دیگری خبری از حواشی عجیب و غریب زمان ریاست مجید کیهانی نیست، ولی هر از چندگاهی اخباری از این رشته ورزشی رسانه‌ای می‌شود که برای علاقه مندان به ورزش عجیب است.
دیروز حسن تفتیان در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: من برنامه‌هایم را یک ماه قبل به ممبینی، سرپرست فدراسیون دادم. به احتمال 90 درصد رقابت‌های بین‌المللی در اروپا از سر گرفته می‌شود و بر همین اساس نیز در برنامه‌هایم مشخص کرد‌ه‌ام که در کدام مسابقات شرکت کنم و اردویی را نیز زیر نظر مربی فرانسوی‌ام داشته باشم، البته پس از ارائه برنامه‌هایم، هیچ خبری از فدراسیون نشده است. من حتی چندین بار نیز این مسئله را پیگیری کردم اما جوابی داده نشد.
تفتیان در پاسخ به این سؤال که چقدر از او به عنوان یک دونده المپیکی حمایت شده است؟ گفت: در دوران قرنطینه که تمریناتم را شخصاً دنبال کردم اما ای‌کاش از المپیکی‌ها در این دوران واقعاً سخت بیشتر حمایت می‌شد. به هر حال یکسری راهکارها بود که سایر کشورها نیز در قبال دوندگان‌شان در پیش گرفتند و می‌شد که ما نیز در ایران چنین راهکارهایی را داشته باشیم تا از آمادگی دور نشویم. درست است که سلامتی در این ماه‌های اخیر از همه چیز مهم‌تر بوده و هست اما واقعیت این است که ورزش قهرمانی نباید تعطیل شود. به نظرم فدراسیون می‌توانست حمایت ویژه‌تری از المپیکی‌هایش داشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به هزینه‌های تمرینی و خرید مکمل‌ها و دیگر هزینه‌ها، آیا فدراسیون دوومیدانی در این خصوص به او کمک کرده یا خیر؟ عنوان کرد: هیچ کمکی به من نشده است. با توجه به گرانی‌ها و همچنین شیوع کرونا، من همچنان مثل قبل تمرین می‌کنم و از تلاشم کم نشده است. متاسفانه اردوها لغو شد و این اتفاق خوبی نیست. امثال من نیز که فقط ورزش حرفه‌ای می‌کنیم و کارمان ورزش است، درآمد خاصی نداریم. متاسفانه نه حقوقی داریم و نه حمایت می‌شویم. انگار که رها شده‌ایم.     
سفر به آلمان برای عمل خارپاشنه!
همزمان با این صحبت‌های تفتیان از فدراسیون خبر رسید که احسان حدادی برای درمان خارپاشنه خود راهی اروپا خواهد شد! ممبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: در جلسه‌ای که با آقای صالحی امیری و آقای حدادی داشتیم این موضوع مطرح شد. خار پاشنه چپ احسان باید عمل شود و آقای صالحی امیری موافق اعزام به آلمان بود. هزینه‌های عمل را هم کمیته ملی المپیک پرداخت می‌کند.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که ضرورت اعزام حدادی به آلمان چیست و در ایران امکان عمل او وجود ندارد؟ بیان کرد: پزشکی که قرار است حدادی را عمل کند بسیار حاذق است و قبلا هم خار پاشنه راست و کتفش را عمل کرده بود، علاوه‌بر این عمل حساسی است و از طرفی این پزشک اکثر قهرمانان جهان و حتی سهراب مرادی را هم عمل کرده است.
انتقاداتی که مطرح شد
اعزام یک ورزشکار به آلمان آن هم برای عمل پیش و پا افتاده‌ای چون خارپاشنه انتقاداتی را به دنبال داشت. به عنوان نمونه این موضوع مطرح شد که آیا در نظام سلامت کشور حتی یک متخصص وجود ندارد تا چنین عملی را که در زمره عمل‌های سنگین و سخت به شمار نمی‌رود انجام دهد؟ موضوع دیگر اینکه ضرورت این اعزام آن هم در برهه زمانی کنونی با احتساب دلار حدود ۲۴ هزار تومانی چیست و آیا واقعا دلیل منطقی برای صرف چنین هزینه بالایی با توجه به شرایط خاص پروازها و شیوع ویروس کرونا وجود دارد؟
بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌داد که در ماجرای عمل خارپاشنه احسان حدادی، کسی سراغی از فدراسیون پزشکی ورزشی نگرفته است و به طور حتم اگر چنین درخواستی به فدراسیون ارائه می‌شد، شرایط برای انجام عمل وی توسط پزشکان ماهر و متخصص داخلی فراهم بود.
پاسخ حدادی به انتقادات
البته انتقادات مطرح شده واکنش احسان حدادی را به دنبال داشت تا جایی که این ورزشکار در گفت‌و‌گویی عنوان داشت: اینکه برخی انتقاد کرده‌اند چرا در آلمان جراحی می‌کنی، برایم مهم نیست. اگر در ایران جراحی کنی، می‌گویند چرا اینجا. وقتی در آلمان جراحی کنی، می‌گویند چرا آنجا. من آدم انتقادپذیری هستم و از این صحبت‌ها ناراحت نمی‌شوم. اما این را یادتان باشد اگر در المپیک مدال نگیری نمی‌گویند فلانی چون دلار در کشورش 24 هزار تومان بود یا تحریم بود، نتوانست مدال بگیرد. اتفاقا جذابیتش به همین است که با این شرایط بتوانم بروم و مدال بگیرم.
علی‌رغم صحبت‌های انجام شده از سوی حدادی این انتقاد نسبت به کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی وارد است که با توجه به امکان انجام این عمل در تهران، چرا باید با صرف هزینه‌های فراوان یک ورزشکار به اروپا اعزام شود؟! 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار