PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: عملکردی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال نمی‌بینیم و باید تغییراتی در این کمیته ایجاد شود.
کیهان ورزشی-

به نقل از فارس، ابراهیم قاسمپور درباره ارزیابی‌اش از عملکرد کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به نظر من کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم عملکردی مانند سایر ارگان‌های دولتی کشورمان دارد. آدم‌های محدودی وجود دارند که دور یک دایره می‌چرخند و فقط جایشان با هم عوض می‌شود. در فوتبال ایران برخی آدم‌ها همیشه بوده‌اند الان هستند و در ادامه هم خواهند بود.

وی افزود: افراد بزرگ و تحصیلکرده مانند علی دایی با توجه به قوانینی که آقایان وضع می‌کنند نمی‌توانند در امور ورزشی نامزد شده و رأی بیاورند زیرا سیاست در ورزش ایران رخنه کرده و فوتبال هم سیاسی شده است.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه برخی از اعضای کمیته فنی عملکرد قابل قبولی ارائه نکرده‌اند گفت: من نمی‌خواهم از فرد خاصی اسم ببرم اما فردی که سابقه مجری گری در رسانه ملی را دارد به شکلی توانست خود را داخل فدراسیون فوتبال کند و سرمربی تیم جوانان شود. در ادامه هم به عضویت کمیته فنی درآمد توانایی‌های وی را زیرسؤال نمی‌برم اما برای هر انتخابی باید به عملکرد افراد نگاه شود.

قاسمپور ادامه داد: اگر افرادی که انتخاب می‌شوند بازدهی خوبی نداشته باشند، باید جای خود را به افراد جدید بدهند. متأسفانه نه تنها در فوتبال که در ورزش ما چنین حالتی نمی‌بینید. برخی افراد تنها به دلیل حمایتی که از افراد و نهادهای مختلف می‌شوند بدون اینکه شایستگی حضور در یک سمت را داشته باشند به آن می‌رسند و مشخص است بدون توانایی نمی‌توانند اقدام مثبتی انجام بدهند.

وی افزود: مرتضی محصص و فریدون معینی جزو افراد تحصیلکرده فوتبال ایران هستند. اکبر محمدی هم با وجود اینکه سابقه روشنی در فوتبال ندارد، تحصیلکرده است اما ما عملکردی از این افراد و سایر اعضای کمیته فنی نمی‌بینیم. اعتقاد دارم نباید به اسامی توجه شود بلکه قانون می‌گوید فردی که چندین سال در یک سمت جواب نداده باید جابجا شود.

مربی اسبق تیم فوتبال امید ایران تصریح کرد: ما تنها با دگرگونی و ایجاد تغییرات می‌توانیم شاهد تأثیرگذاری در کمیته فنی باشیم در غیر این صورت با رقم خوردن یک ناکامی افرادی که در فدراسیون فوتبال مسئولیت دارند و چنین نفراتی را به عنوان کمیته فنی انتخاب کردند باید پاسخگو باشند. متأسفانه فدراسیون فوتبال وضعیت سردرگمی دارد و با سرپرست اداره می‌شود و همین موضوع یک معضل است.

قاسمپور خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشید پس از انتخاب رئیس جدید فدراسیون هم مانند دوره‌های قبل که برخی افراد غیرورزشی وارد بدنه فدراسیون شده و توانستند سوابق و اسم و رسمی برای خود ایجاد کنند، باز هم تلاش می‌کنند وارد فدراسیون شده و سمت‌های جدید بگیرند. با حرف زدن امثال من چیزی تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: همانطور که حجت‌الاسلام رئیسی پس از ورود به قوه قضائیه تمام مفاسد اقتصادی و اخلالگران را به قلع و قمع کشاند اکنون باید در ورزش هم چنین اتفاقی رخ بدهد. البته همانگونه که محمد دادکان اعلام کرد امیدوارم مسئولان قوه قضائیه شاخ و برگ‌ها را نگیرند بلکه به ریشه‌ها هم رسیدگی کنند. تا زمانی که ریشه را نزنی شاخ و برگها هم رشد می‌کنند. در فوتبال ایران هم باید افراد سالم وارد کار شوند تا فساد این رشته را پیگیری کرده و به نتیجه خوبی برسند.

سرمربی اسبق تیم‌های صنعت نفت آبادان و پاس تهران تصریح کرد: اینکه من و امثال من مدام در رسانه‌ها حرف بزنیم دردی دوا نمی‌کند. امکان دارد صحبت‌های ما حکم قرص مسکن را داشته باشد اما این حرفها درمان درد فوتبال ایران نمی‌شود. متأسفانه سالهای سال است عملکرد خوبی از کمیته فنی نمی‌بینیم و با این روند در ادامه هم نخواهیم دید.

قاسمپور درباره انتخاب ارزیابی اش از انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان توضیح داد: من خرده‌ای به انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جوانان نمی‌گیرم زیرا وی سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال بوده و در تیم‌های مختلف کار کرده است اما اعتقاد دارم باید گزینه‌های مختلفی را اولویت بندی کرده و سپس سرمربی تیم جوانان را انتخاب می‌کردند. به مظلومی تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق باشد.

وی درباره انتصاب معینی به عنوان مدیر فنی تیم ملی بانوان و تیم ملی نوجوانان ایران و محصص به عنوان فنی تیم ملی جوانان گفت: نمی‌دانم معینی تخصصی در فوتبال بانوان دارد که به عنوان مدیر فنی تیم ملی خانم‌ها انتخاب شده؟ آیا فردی که دوست من هم است تخصص کمک کردن به فوتبال بانوان را دارد؟ پاسخ دادن به این سؤال در حوزه مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال است. آنها باید درباره معیارهایی که برای این انتخاب داشتند پاسخگو باشند. اگر معینی معیارهای لازم برای انتخاب به عنوان مدیر فنی نوجوانان و تیم ملی بانوان را داشته مشکلی وجود ندارد اما اگر نداشته انتخاب او برای این سمت ناحق است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه آیا تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان ایران می‌توانند در شرایط فعلی نتایج خوبی در رقابت های قهرمانی آسیا کسب کرده و وارد مسابقات جام جهانی شوند گفت: تا جایی که من اطلاع دارم تیم ملی جوانان رقیبان راحت‌تری نسبت به نوجوانان دارد. این تیم باید با ازبکستان، اندونزی و کامبوج بازی کند که به مراتب کار تیم ملی جوانان را نسبت به نوجوانان که باید در گروه قطر بحرین و کره شمالی رقابت کنند راحت‌تر می‌سازد. متاسفانه در سال های اخیر در تیم‌های پایه ما کار ریشه‌ای نشده و به همین دلیل سالهای اخیر نتایج مطلوبی کسب نکرده‌ایم.

قاسمپور افزود: تیم‌های نوجوانان و جوانان باید بازی‌های تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی خوبی را پشت سر بگذرانند. ضمن اینکه بازیکنان باکیفیتی بدون غرض برای حضور در آنها انتخاب شوند. اگر این شرایط فراهم شود شانس تیم های ما برای صعود به جام جهانی بالاتر می‌رود. باید زمان لازم برای برگزاری تمرین‌، اردوها، بازی های تدارکات و بدنسازی خوبی را در نظر بگیریم تا جوانهای بااستعداد مان بتوانند توانایی خود را ثابت کرده و در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شوند. اگر کمیته فنی و فدراسیون فوتبال بهترین جوانان را دور هم جمع کنند اما برنامه‌ای مناسب نداشته باشند چیزی حاصل نمی‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار