PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
مربی ایرانی تبار شاغل در فوتبال آلمان گفت: با تراکتور و پرسپولیس صحبت کردم و آشنا شدم اما پیشنهاد‌ی به من نشد.
کیهان ورزشی- 

الکساندر نوری مربی شاغل در فوتبال آلمان در یک برنامه رادیویی در مورد علاقه به زبان فارسی و کشور ایران اظهار داشت: من دو رگه هستم، پدر ایرانی و مادر آلمانی دارم و تا به حال سه بار به ایران آمده‌ام. پدر من در رشت متولد شده و خیلی عاشق زبان فارسی و ایران هستم. باید بگویم روزهای مشکلی با کرونا داشتیم و به خاطر همین از کادر درمانی برای این همه زحمت تشکر می‌کنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

نوری در مورد این که در تیم هرتابرلین دستیار یورگن کلینزمن بود اما از این که جدا شد گفت: با کلینزمان خیلی دوست هستم و در این روزهای کرونایی خیلی با هم صحبت کردیم. در هرتابرلین همکاری داشتیم، من کارهای ورزشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کردم و او هم مدیریت باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌داد.

وی در خصوص این که تنها مربی ایرانی‌تباری است که در یکی از لیگ‌های معتبر دنیا فعالیت داشته و آیا دیگر مربیان ایرانی می‌توانند در مسیر او حرکت کنند، عنوان کرد: حتماً، چراکه نه. مربیان ایرانی خیلی عالی با مهارت‌های برجسته داریم. خودم با یک تیم جوانان شروع کردم و به پرورش استعدادها پرداختم. اکنون هم بعد از 10 سال خوشحالم در 4 لیگ حرفه‌ای آلمان کار کرده‌ام. هرتابرلین دومین تیم من در بوندس لیگا و یک تجربه فوق‌العاده بود.

نوری در مورد اینکه زمانی شایعه شد باشگاه استقلال مذاکراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با او انجام داده، اظهار داشت: اصلاً هیچ تماسی نداشتم.

وی در خصوص این که نام او مدتی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده بود و آیا تماسی برای اینکار با او گرفته شده، گفت: خیر، همیشه آرزویم این بوده که اگر موقعیت اجازه بدهد روزی در وطن پدرم کار کنم اما اصلاً تماسی نداشته‌ام.

نوری در مورد این که آیا از دیگر تیم‌های حاضر در لیگ ایران پیشنهادی برای کار داشته تصریح کرد: من با تراکتور و پرسپولیس یک بار تماس داشتم. با آن‌ها صحبت کردم و آشنا شدم اما این صحبت‌ها عمیق و جدی نبود، یعنی پیشنهاد‌ی به من نشد.

وی در خصوص این که آیا با فوتبالیست‌های ایرانی ارتباط نزدیک دارد، عنوان کرد: بله با وحید(هاشمیان) و مهدی(مهدوی‌کیا) خیلی دوست هستیم. با هم در تماسیم. بعضی وقت‌ها در هامبورگ با فریدون زندی یکدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینیم، می‌نشینیم و گپ می‌زنیم.

نوری در مورد این که کشور آلمان مسابقات فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرایط کرونایی ادامه داد اظهار داشت: در آلمان فدراسیون کار خیلی خوبی کرد که بدون تماشاگران بازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کرد. شرایط به گونه‌ای بود که کاری که آلمان انجام داد تمام اروپا به آن نگاه کردند. این کار فوق‌العاده‌ای بود که بدون تماشاگر بازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کرد و به پایان رساند.

وی در خصوص این که برخی مقامات فوتبال آلمان معتقدند قهرمانی‌های بایرن در این کشور خسته‌کننده شده است، گفت: وقتی به لیگ‌های تمام اروپا نگاه می‌کنید می‌بینید یوونتوس، پاری‌سن ژرمن، رئال و بارسا هم همین شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند. باشگاه‌هایی که پول زیاد دارند بهترین بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خرند و نمی‌توان کاری کرد.

مربی اسبق وردربرمن و هرتا برلین در پاسخ به این سؤال که در کشور آلمان چه کار می‌کنند که ما در ایران بتوانیم از آن الگو بگیریم و استفاده کنیم، اظهار داشت: مربیان آلمانی در آکادمی کار می‌کنند، می‌خوانند و به آن‌ها یاد می‌دهند. یک مربی 10 ماه در آکادمی حضور دارد. به او یاد می‌دهند چه کار کند که مثلاً وقتی کسی در آنجا مریض شد چگونه رفتار کند. به خاطر همین یاد می‌گیرد خیلی خوب با تیم کار کند.

نوری در مورد این که چقدر دراگان اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شناسد و آیا بازی‌های تیم ملی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند، اظهار داشت: من او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیاد نمی‌شناسم اما ما در این جا دعا می‌کنیم تیم ملی ایران تمام بازی‌های آخر خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببرد و بالا بیاید. خیلی افتخار می‌کنم ایرانی هستم و همیشه آرزویم این بوده که اگر شرایط فراهم باشد در وطن پدرم کار کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار