PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
کیهان ورزشی-

امروز هفدهم مرداد است، سالروز شهادت محمود صارمی و بزرگداشت مقام خبرنگار. به دلیل اینکه جمع کثیری از خبرنگاران شاغل در کشورمان، خبرنگاران و نویسندگان ورزشی هستند، ضمن تبریک این روز به همه همکارانمان  سوژه امروز را به این موضوع اختصاص داده ایم.
کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبر شدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند. در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
 محمود صارمی در سال 1347 در روستای چهاربره شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد. از آن جایی که خانواده به کار کشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه‌ و بیگاه برای یافتن کار راهی کشور کویت می‌شد پس لازم بود کودکان از همان سال‌های نخستین زندگی دوشادوش خانواده مشغول به کار شوند، و محمود هم از این قاعده مستثنی نبود. دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل روانه شهر بروجرد شد و در منزل خواهرش سکونت نمود. پس از شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد. خانواده محمود هم به شهر مهاجرت کردند و بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت 17 ماه را در آن جا گذراند. مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.
محمود در سال 1370 مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گردید. در سال 1371 در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج نمود. در تاریخ 1375 به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان انتخاب شد و دو سال بعد در تاریخ 17 مرداد 1375 در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: شهید صارمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار