PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه بازی نیمه تمام استقلال ملاثانی با شهید قندی یزد در مسابقات لیگ دسته دوم را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد. این دیدار درحالیکه صفر بر صفر دنبال می شد به دنبال درگیری بازیکنان و کادرفنی دوتیم نیمه تمام ماند.
- مارتین اودگارد، ستاره جوان و نروژی بعد از سپری کردن دوره قرضی و بسیار موفق در رئال سوسیه داد باردیگر به تیمش رئال مادرید بازگشت.
- کمیته مسابقات هیئت فوتبال تهران بزرگ در حضور  شیرازی ریاست خود و تیموری دبیر این هیئت تشکیل جلسه داد. در این جلسه مقرر شد که مسابقات باقی مانده لیگ زیر 17 سال فصل 98 و همچنین دیدارهای بجامانده رده‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان لیگ دسته دوم فصل 98 برگزار می شود.
- آندرا استراماچونی ، مربی خارجی و  الکساندر نوری، محرم نویدکیا و علیرضا منصوریان هم سه مربی ایرانی هستند که برای جایگزینی امیر قلعه نویی مد نظر مسئولان سپاهان هستند.
- عبدالله ویسی سرمربی پیکان که در جریان بازی این تیم  با تراکتور بارها به رضا کرمانشاهی داور این مسابقه اعتراض کرده بود به دنبال گزارش ناظر بازی ،  برای پاره ای توضیحات به کمیته انضباطی فراخوانده شد. کمیته انضباطی هم پس ازتشکیل جلسه وی را درمسابقه آینده از همراهی این تیم روی نیمکت محروم کرد و به همین دلیل سرمربی پیکان روز شنبه آینده مقابل استقلال روی نیمکت نخواهد بود. 
- به جز علی علیپور و بشاررسن سایر بازیکنان با باشگاه خود پرسپولیس قرارداد دارند اما در لیست پرسپولیس کسانی هستند که در قراردادهایشان بندی گنجانده شده با این مضمون که در صورت پیشنهاد خارجی با پرداخت 30 الی 35 درصد با استفاده از حق ترانسفر ، می توانند از جمع سرخپوشان جدا شوند.  ترابی،  خلیل زاده،  نوراللهی، امیری و کنعانی زادگان در ردیف همین نفرات هستند.
- مذاکرات باشگاه استقلال به منظور جذب احسان حاج صفی بازیکن تراکتور به مرحله جدی نزدیک شده و احتمال این که این بازیکن ملی پوش فصل آینده آبی پوش شود زیاد است.
- علی قربانی بعد از فسخ با سپاهان به تیم سومقائیت آذربایجان پیوست .سومقاییت فصل قبل در رده چهارم لیگ آذربایجان قرار گرفت و 12 روز دیگر در مسابقات پلی آف لیگ اروپا به میدان خواهد رفت .
- علی پروین سرمربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس گفت : خدا را شکر که این دو تیم (پرسپولیس و استقلال ) در جام حذفی به هم خوردند ، خیلی بازی حساسی می‌شوداما امیدوارم هر دو تیم در زمین آنقدر خوب بازی کنند که همه مردم ایران با دیدن دربی کیف کنند ، من پرسپولیسی هستم و دوست دارم همیشه تیم محبوبم نتیجه بگیرد، اما همیشه این را گفته‌ام که استقلال تیم دوم من است. ان‌شا‌ءا... که یک بازی جاندار و زیبا ببینیم و هر تیمی که شایستگی اش را دارد، به فینال برود.
- حسن روشن بازیکن اسبق تیم ملی و پیشکسوت استقلال اعلام کرد : اینکه هواداران استقلال با این بردها خوشحال می‌شوند، بسیار خوب است ولی برد و باخت در فوتبال همیشه وجود دارد و مهم این است که باشگاه به آینده نگاه کندالان شنیدم که قرارداد هشت بازیکن استقلال تمام شده و این یک معضل بزرگ برای باشگاه است هیچ‌کس هم نمی‌داند که کدام نفرات قرار است بمانند یا جدا شوند. متأسفانه این شرایط به خاطر دلال‌هاست که قراردادها را در استقلال کوتاه مدت می‌بندند تا هر سال پول دلالی بگیرند ، باشگاه باید از پیشکسوتان و آنهایی که می‌توانند به استقلال کمک فکری بدهند استفاده نماید.
- باشگاه منچسترسیتی انگلیس در لباس سوم تیم فوتبال خود برای فصل آینده  با طرح بته‌جقه ایرانی  رونمایی کرده است.این باشگاه این طرح را به این دلیل که یک برنامه معروف موسیقی در شهر منچستر، چنین طرحی را به عنوان پشت پرده صحنه خود برگزیده بود انتخاب کرده است.
برانکو سرمربی سابق پرسپولیس اعلام کردنمی‌دانم منظور مدیر پرسپولیس چیست  اما من فقط سی درصد از کل قراردادم را گرفتم. هیچ پولی هم از باشگاه جدید بیرانوند به حساب من واریز نشده است. هیچ نامه‌ای هم از فیفا نگرفتم که در آن، اتفاق جدیدی رخ داده باشد. 
- هادی ساعی تکواندو کار اسبق و مجتبی عابدینی عضو تیم ملی شمشیربازی که هرکدام با کسب 8 رای موافق متصدی کرسی ریاست و نایب رئیسی کمیسیون ورزشکاران شدند؛ طی احکامی که توسط رئیس کمیته ملی المپیک صادر شده قراراست رسما کار خود را در این کمیسیون آغاز  کنند.
- مقامات تیم قهرمان فصل به پایان رسیده لالیگای اسپانیا خبردادند شماره پیراهن کورتوا،دروازه بان بلژیکی رئال مادرید از عدد 13 به 1 تغییر پیدا کرده است .
- اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد باشگاه مکلسفیلد تاون به دلیل عدم پرداخت حقوق بازیکنان و بی اعتنایی به تصمیمات اتحادیه به لیگ دسته پنجم انگلیس سقوط کرد.
 - سازمان لیگ برنامه و اسامی  داوران هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد :  تراکتور تبریز – ماشین سازی تبریز( یاسر همرنگ) ، نساجی مازندران – ذوب آهن اصفهان (مرتضی منصوریان) ،استقلال – پیکان تهران ( پیام حیدری ) ، گل گهر سیرجان – پرسپولیس  (مهدی سیدعلی) ، سایپا تهران – نفت مسجد سلیمان (حسین زیاری) ، صنعت نفت آبادان – شاهین شهرداری بوشهر(حمید حاج ملک) ، سپاهان اصفهان – شهرخودرو مشهد(رضا کرمانشاهی) ، پارس جنوبی – فولاد خوزستان (اشکان خورشیدی)
- بهروز هدایت، کشتی‌گیر فرنگی‌کار کشورمان به دلیل تخلف دوپینگ، به مدت 4 سال از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شد.
- با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملت های آسیا به سال 2021 موکول شد. در حالی که قرار بود ادامه مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملتهای 2023 آسیا در ماه های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) برگزار شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا از تعویق این رقابت ها به سال 2021 خبر داد.
- کمیته انضباطی فیفا با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس 30 روز فرصت داد تا مطالبات سرمربی سابق خود و دستیارانش را بپردازد در غیر این صورت با محرومیت از نقل‌وانتقالات مواجه خواهد شد. مجموع جرائمی که فیفا برای دیرکرد پرداخت پرسپولیس برای برانکو، زلاتکو و ایگو در نظر گرفته، 115 هزار فرانک سوئیس (حدود 127 هزار دلار) است.
- درآغاز مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ، امشب  تیم پاری سن ژرمن فرانسه با نتیجه دو بر یک از سد تیم ایتالیایی آتالانتا گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این بازی به میزبانی شهر لیسبون (زمین بی طرف) ، ورزشگاه دالوز و به داوری تایلور انگلیسی برگزارشد. درحالیکه پاری سن ژرمن تا دقیقه 90 با گل دقیقه 27 پاسالیچ یک بر صفر از حریف عقب بود در وقت های اضافی بازدن دوگل توسط مارکوئین هوس و موتینگ ، دو بر یک به برتری رسید. فرداشب درادامه این بازیها لایپزیگ آلمان  با آتلتیکوی اسپانیا مصاف می دهد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار