PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۵۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد با توجه به برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی جام حذفی( یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل 99-98 در روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه 1399، مسئولان کمیته مسابقات در حال مذاکره با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هستند تا  دیدار فینال جام حذفی در سریعترین زمان ممکن پس از دیدارهای نیمه نهایی  و مشخص شدن فینالیست ها برگزار شود.
- هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ، بنا به ملاحظات متعدد مصوب کرد که در فصل 1400-1399 مسابقات باشگاهی ، عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه ها ممنوع شود و بازیکنان و مربیان خارجی فعلی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد فقط می توانند دوباره با همان باشگاه فعلی خود تمدید کنند و پیوستن آنها به سایر باشگاه ها نیز ممنوع است.
- آنخل دی‌ماریای آرژانتینی توپچی پاری سن ژرمن به عنوان بهترین بازیکن دیدار این تیم با لایپزیگ آلمان درمرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.
- سایت «voetbalkrant» کشور بلژیک اعلام کرد فیفا حکم خود را درمورد ویلموتس داد و همه چیز واضح است اما فدراسیون ایران این رای را ناعادلانه می داند و می‌خواهد به دادگاه عالی ورزش (CAS) علیه این حکم شکایت کنداگر فدراسیون ایران این مبلغ را پرداخت نکند بدون شک فوتبال این کشور به حالت تعلیق درمی‌آید و ایران نمی‌تواند در جام جهانی و دیگر تورنمنت‌های بین المللی شرکت نماید و جرایم سنگین‌تری در انتظارش خواهد بود.
- گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را تایید و فیفا نیز به صورت تلویحی با اساسنامه موافقت کرده و قرار است طی چند روز آینده تایید رسمی خود را اعلام کند.
- آدام همتی، بازیکن سابق پرسپولیس و پارس جنوبی جم به تیم سومقاییت آذربایجان پیوست. پیش از این نیز علی قربانی و مهدی شریفی و پیمان بابایی نیز ازکشورمان به عضویت این تیم درآمده بودند.
- با اعلام رسمی اتحادیه فوتبال انگلیس، رقابت های جام اتحادیه این کشور از روز پنجم سپتامبر (15 شهریور) آغاز خواهد شد.
- مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش کشور که خود از متهمان اصلی پرونده مارک ویلموتس مربی بلژیکی وبرکنارشده تیم ملی فوتبال ایران است، در حاشیه جلسه دولت به خبرنگاران گفت: با مسببان این ماجرا برخورد خواهیم کرد !
- در نشست خبری قبل از مسابقه پرسپولیس با سایپا در هفته پایانی رقابتهای لیگ ،  گل‌محمدی مربی پرسپولیس گفت : ما بعد از تثبیت قهرمانی سعی کردیم تقسیم انرژی کنیم فردا مقابل سایپا هم با تمام قدرت وارد زمین می شویم. اولویت و سیاست ما برای پنجره نقل و انتقالات پیش‌رو ، حفظ همه بازیکنان‌ فصل گذشته است.
- در این نشست خبری همچنین ابراهیم صادقی سرمربی سایپا گفت : با آمادگی کامل برای بازی فردا به زمین می رویم. در این چند روز از لحاظ ذهنی و بدنی ریکاوری شدیم و آمادگی کامل داریم. مطمئن هستم می توانیم روند خوب خود پس از تعطیلات را حفظ کنیم.
- سازمان لیگ فوتبال اطلاعیه داد ، مسابقات پرسپولیس با سایپا، پیکان تهران با سپاهان،  فولاد با تراکتور ، نفت مسجد سلیمان با پارس جنوبی جم به طور ویژه و بیشتراز سایر بازیهای هفته پایانی لیگ برتر رصد خواهد شد.
- رینیر هافبک برزیلی و جوان تیم رئال مادرید با قراردادی قرضی و دو ساله به دورتموند پیوست.
- دیگو بنالیو دروازه بان تیم ملی سوئیس و باشگاه ولفسبورگ آلمان ، در 36 سالگی‌ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
- آخرین جلسه تمرین تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان پیش از دیدار برگشت فینال لیگ برتر مقابل سایپا، صبح امروز با حضور سرپرست و معاون فنی این باشگاه برگزار شد. مسی‌ها از ساعت 11 صبح فردا پنجشنبه 30 مرداد ماه در سالن پیام نور رفسنجان به مصاف سایپا تهران خواهند رفت.
- ارسلان مطهری مهاجم استقلال پس از رهایی از مصدومیت  برای بازی با شاهین بوشهر تیمش را همراهی خواهد کرد، با این شرایط استقلال بعد از مدت ها به صورت همزمان مطهری، قائدی و دیاباته را در خط حمله در اختیار خواهد داشت.
- فدراسیون بین المللی جودو IJF طی دستورالعملی دارا بودن دو تست منفی کووید 19 و گواهی کتبی عدم داشتن علائم کرونا به مدت 14 روز را اصلی ترین شروط حضور در رویدادهای بین المللی جودو پس از بازگشایی اعلام کرد.
- علی کریمی هافبک استقلال از ناحیه علضه چهارسر ران دچار مصدومیت شده و گفته می‌شود علاوه بر بازی با شاهین بوشهر به مسابقه باپرسپولیس هم  نمی‌رسد، اما چشمی که همسترینگ او با مصدومیت روبرو شده، شاید با چند جلسه فیزیوتراپی به دربی می‌رسد.
 - طبق شنیده‌ها پس از صدور حکم 6.2 میلیون یورویی FIFA در پرونده ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال ایران ، نمایندگان  مجلس درخواست استیضاح سلطانی‌فر، وزیر ورزش را امضا کردند. با این وجود  تنها دغدغه‌ مسئولین مجلس و دولتی‌ها درصورت استیضاح احتمالی وزیر ورزش، از حد نصاب خارج شدن دولت است که در اینصورت تنها گزینه روی میز برای سلطانی‌فر، برکناری توسط روحانی یا استعفا است.
- وزیر ورزش و جوانان طی احکامی جداگانه علی صدیقی و حسین اوجاقی را به عنوان دبیر و نایب رییس فدراسیون ووشو منصوب کرد.
- ریکاردو رودریگز، مدافع تیم آس میلان ایتالیا به تیم تورینو از منطقه پیوست.
- آرسن ونگر 70 ساله که تا 2 سال قبل زمام امور تیم آرسنال را برعهده داشت، ممکن است به جای «رونالد کومان» سکان هدایت تیم ملی هلند را برعهده گیرد. کومان اخیرا سرمربی تیم بارسلونا شد.
- طبق درخواست فیفا قرار است پیکارهای «فیفا دی» پیش رو به تاریخ 5 تا 13 بهمن 99 به تعویق بیفتد. البته این تصمیم فیفا برای تمام قاره های فوتبال به جز اروپا است که می توانند در فیفا دی پیش رو بازی های دوستانه و بین المللی خود را انجام دهند.
- دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با ازبکستان که قرار بود در 17 شهریور در تاشکند برگزار شود لغو شد. همچنین تیم ملی ایران می خواست در این ایام مقابل سوریه هم بازی کندولی فدراسیون سوریه این درخواست را رد کرد.
- نشریه «آبولا» چاپ پرتغال در جدیدترین اخبار خود درباره جزئیات قرارداد مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی با باشگاه پورتوی پرتغال نوشت که قرارداد این بازیکن ایرانی با پورتو 4 ساله و ارزش 6 میلیون یورو خواهد بود .طارمی در فصل گذشته برای تیم ریوآوه با زدن 18 گل ، مشترکا با مهاجمی دیگر عنوان یکی از دوگلزن برتر لیگ پرتغال را ازآن خود کرد.
- تیم بایرن مونیخ آلمان با برتری سه برصفر برابر تیم لیون فرانسه در مرحله نیمه نهایی پیکارهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به فینال راه یافت . در ورزشگاه دالوز شهر لیسبون پرتغال ، میزبان متمرکز آغاز مجدد این رقابت ها و بدون حضور تماشاگران با قضاوت سه داور اسپانیایی تیم بایرن با سه گل گنابری (18و33) و لواندوفسکی لهستانی (88) توانست با پیروزی سه بر صفر بر لیون فرانسه به بازی پایانی لیگ قهرمانان این فصل اروپا راه یابد. باواریایی ها باید روز یکشنبه (دوم شهریور) در ورزشگاه دالوز ،دیدار فینال را مقابل باشگاه دیگری از فرانسه یعنی پاری سن ژرمن برگزار کنند.
- طبق اعلام وکیل کوین فورچونه بازیکن سابق تراکتور، فیفا این باشگاه را به پرداخت یک میلیون و 100 هزار یورو بابت مطالبات این بازیکن و 850 هزار یورو بابت مطالبات کوین کنستانت محکوم کرده است.
- باحکم سنگین 6.2 میلیون یورویی FIFA علیه فوتبال ایران در خصوص مارک ویلموتس بلژیکی ، نقدعلی، یکی از نمایندگان مجلس گفت : وزیری که (سلطانی‌فر) اعطای وام به زیر 18 ساله‌ها و بالای 40 ساله‌ها را ممنوع می‌کند ، در عین حال خسارتی 166 میلیارد تومانی برای کشورمان به‌بار می‌آورد، سزاوار استیضاح و عزل است.
- براساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی ، گروه بندی مسابقات فصل آتی لیگ ‌برتر کشتی مشخص شد.
گروه بندی رشته آزاد: دانشگاه آزاد ، استقلال تهران ، پالایش نفت کرمانشاه ، هیئت کشتی گلستان ، شهرداری بجنورد (گروه الف) ، بازار بزرگ ایران ، هیات کشتی قائمشهر پاس همدان ، ستارگان ساری ، ویزازون (گروه ب)
 گروه بندی کشتی فرنگی : هیات کشتی سیرجان ، فولاد اکسین خوزستان ، آریوبرزن بهبهان ، رعد پدافند ارتش (گروه الف) ، دانشگاه آزاد ، صبانور کردستان ، احتشام گستر خوزستان ، هیات کشتی خراسان (گروه ب) ،  بازار بزرگ ایران ، هیات کشتی استان یزد ، شهدای مدافع حرم قم (گروه ج) 
- در راستای مبارزه با فساد در ورزش و برخورد نهادهای نظارتی و امنیتی با متخلفان ، گفته می‌شود 4 نفر از مسئولین سابق باشگاه استقلال، شامل 2 مدیرعامل و 2 معاون به زودی پاسخگوی جزئیات قراردادهای منعقد شده در زمان خود به نهادهای  نظارتی خواهند بود.
- خانواده مرحوم سیامند رحمان ، قهرمان و رکورددار چندین ساله وزن به اضافه 100 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پارالمپیک  و جهان، بخشی از لوازم او را به موزه ملی ورزش اهدا کردند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار