PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی پرگل برابر شاهین شهرداری بوشهر، ضمن تثبیت عنوان نایب قهرمانی خود، جواز حضور در پلی‌آف فصل اینده لیگ قهرمانان را به‌دست آوردند.
کیهان ورزشی-
هفته سی‌اُم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر امروز (پنجشنبه) از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه با برگزاری همزمان دیدارها آغاز شد.

در یکی از دیدارهای این هفته که تنها برای استقلال حائز اهمیت بود، آبی‌ها در بوشهر میهمان شاهین سقوط کرده بودند.

شاگردان «فرهاد مجیدی» در حالی پای به این دیدار گذاشته بودند که در هفته گذشته با توقف برابر پیکان شانس تثبیت نایب قهرمانی خود را در یک هفته مانده به پایان لیگ از دست داده و چشم به دیدار برابر شاهین راهی بوشهر شدند.

قضاوت این دیدار را سیدعلی اصغر مومنی با کمک میلاد قاسمی و هیوا بهمنی برعهده داشت.

دیدار با حملات میهمان آغاز شد و نخستین موقعیت خطرناک آبی‌ها در دقیقه ۱۱ توسط مهدی قائدی روی دروازه شاهین ایجاد شد ولی شوت وی را در داخل محوطه جریمه شاهین دروازه‌بان این تیم با واکنشی به موقع دفع کرد.

تا دقیقه ۲۰ همچنان حساب کار بدون گل مساوی بود و استقلالی‌ها که بیشتر مالکیت بازی را در اختیار داشتند، بدنبال ایجاد موقعیت گلزنی برای «شیخ دیاباته» بودند؛ بازیکنی که برای کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر در نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران با «شهریار مغانلو» رقابت داشت.

با این حال، این شاهین بود که در دقیقه ۲۵ با شوت سنگین و راه دور میلاد صارمی دروازه «سیدحسین حسینی» را باز کرد.

استقلال در باقی لحظات نیمه نخست روی دروازه شاهین حملاتی را تدارک دید اما حملات این تیم زهر چندانی نداشت و این نیمه با همان نتیجه یک بر صفر به سود شاهین به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم «وریا غفوری» روی پاس مهدی قائدی دروازه شاهین را در دقیقه ۴۸ باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

قائدی روی پاس خوب زکی‌پور، در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی تعلل او باعث شد تا توپ راهی کرنر شود و کرنر ارسالی در دقیقه ۵۵ را هم دیاباته با سر به سمت دروازه شاهین زد ولی درویشوند توپ را در آغوش گرفت.

در ادامه پاس خوب زکی‌پور در آستانه رسیدن به دیاباته و باز شدن دروازه شاهین، با تکل غلامعلی‌تبار همراه شد تا توپ بازهم راهی کرنر شود.

دیاباته فرصت فوق العاده گلزنی را در دقیقه ۶۳ روی پاس قایدی و در شرایط تک به تک با دروازه‌بان شاهین، از دست داد اما این بازیکن چند دقیقه بعد با پاس زیبای اسماعیلی گل دوم استقلال و گل چهاردهم خود را در لیگ برتر به ثمر رساند.

کار خوب استقلالی‌ها در دقیقه ۷۲ فرصت خوبی برای قایدی ایجاد شد تا این بازیکن با یک شوت خوب دروازه شاهین را برای بار سوم باز کند؛ قائدی با این گل به وعده خود به هواداران این تیم عمل کرد و ۱۰ گله شد.

در دقیقه ۸۱ سانتر مطهری با اشتباه دروازه‌بان شاهین همراه شد تا دیاباته دروازه خالی را به‌راحتی باز کند. دیاباته با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، آقای گل لیگ برتر لقب گرفت.

دقایق پایانی بازی با کنترل استقلالی‌ها همراه شد و این تیم در نهایت با عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم را به پایان رساند. 

ضمن اینکه استقلال در نیمه نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس باید به میدان برود که در صورت گذر از این تیم و کسب عنوان قهرمانی به طور مستقیم راهی لیگ قهرمانان خواهد شد و سهمیه وی در پلی آف نصیب تیم چهارم یعنی تراکتورسازی خواهد شد.

با اتمام فصل جاری، پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسیدند.
شاهین‌بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

ترکیب شاهین

ابوالفضل درویش وند، ابوالفضل رزاق پور، مرتضی غلامعلی تبار، بهروز نوروزی فرد، بهمن سالاری، امیرحسین موسی زاده(سلمان بحرانی)، دانیال مومنی، میلاد صارمی(علیرضا ابراهیمی)، اسماعیل شریفات، حسن نجفی (حسین مالکی)، محمد سلطانی مهر (شهاب کرمی)

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، آرش داجلیری (فرشید اسماعیلی)، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند (سینا خادمپور)، هرویه میلیچ (ارسلان مطهری)، وریا غفوری (میرحسین کارگر)، مهدی قایدی (امیرحسین خدامرادی) و شیخ دیاباته

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار