PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با برتری یک بر صفر برابر صنعت نفت آبادان، لیگ برتر را به پایان رساند و از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات یافت.
کیهان ورزشی-
دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته پایانی نوزدهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز و به قضاوت علی بای برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ماشین‌سازی با ۲۸ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته و برای بقا در لیگ برتر به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز داشت. در سوی دیگر میدان صنعت نفت آبادان در حالی به میدان آمده بود که با ۴۱ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفته و دغدغه سقوط و کسب سهمیه نداشت.

هومن افاضلی در این مسابقه حامد لک، شاهین توکلی، عزیز معبودی، فردین عابدینی، مسیح زاهدی، محمد خرم الحسینی(محمد قادری دقیقه ۶۴)، میلاد نوری، قائم اسلامی‌خواه، اتابک زارعی، فرید بهزادی کریمی و علی آل‌کثیر(ادورادو دوسانتوس دقیقه ۷۲) را در ترکیب ماشین‌سازی قرار داد.

بهنام سراج نیز در این دیدار، محمد دریس، حسین ساکی(عبدالله ناصری دقیقه ۴۶)، عیسی آل کثیر، میلاد جهانی(طالب ریکانی دقیقه ۶۲)، محمدرضا غبیشاوی، مسلم مجدمی(حسین بغلانی دقیقه ۸۰)، محمد قریشی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر(علی ستاوی دقیقه ۶۲)، سیدفاخر تهامی و محمد اهل شاخه را برای صنعت نفت آبادان به میدان فرستاد.

نیمه نخست این مسابقه در حالی با نتیجه یک بر صفر به سود ماشین‌سازی پایان یافت که در دقیقه ۳۸ فردین عابدینی با ضربه سر توپ ارسالی توسط اتابک زارعی از جناح راست را وارد دروازه صنعت نفت کرد و یک بر صفر ماشین‌سازی را پیش انداخت.

نیمه دوم این مسابقه نیز بدون اینکه دو تیم موقعیت خاصی روی دروازه‌های یکدیگر خلق کنند، سپری شد و در نهایت این مسابقه با برتری یک بر صفر ماشین‌سازی پایان یافت.

با این نتیجه ماشین‌سازی ۳۱ امتیازی شد و در حالی نوزدهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را به پایان برد که از سقوط به لیگ دسته یک فرار کرد و در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت. ماشین‌سازی در این فصل هشت برد، هفت مساوی و ۱۵ شکست را تجربه کرد.

صنعت نفت آبادان هم که در این هفته‌های پایانی نتایج ضعیفی را با بهنام سراج کسب کرده بود، با ۴۱ امتیاز در همان جایگاه هفتم باقی ماند و در شرایطی لیگ برتر را به پایان رساند که در این فصل ۱۱ برد، هشت مساوی و ۱۱ شکست را کسب کرد.

با اتمام فصل جاری، پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسیدند.

شاهین‌بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار