PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در آخرین هفته پیکارهای لیگ دسته دوم فوتبال کشور واز گروه دوم ، هشت بازی برگزارشد که درنهایت تیم شمالی چوکا با پیورزی دو بر یک برابر شهرداری بندر عباس صعود مستقیم خود به لیگ دسته اول را جشن گرفت و پاس همدان نیز با تساوی 2-2 مقابل سرداربوکان به عنوان تیم دوم گروه به مرحله پلی آف این مسابقات راه یافت، تیمهای شهدای رزکان کرج و بعثت کرمانشاه به لیگ دسته سوم سقوط کردند.بازیهای گروه اول روز یکشنبه برگزار خواهدشد.
- فدراسیون فوتبال امارات تمامی رقابت های لیگ این کشور را پس از مبتلا شدن 5 بازیکن الفیسلیه به ویروس کرونا به مدت 14 روز به حالت تعلیق درآورد.
- شهریار مغانلو مهاجم تیم فوتبال پیکان، نوزدهمین دوره لیگ برتر را با زدن 13 گل به پایان رساند و عملکرد این بازیکن باعث شد تا تعدادی از تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس خواهان جذب او باشند، اما وی قصد دارد لیگ برتر ایران را به مقصد لیگ پرتغال ترک کند.  
- حامد لک دروازه‌بان تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز پس از کلین شیتی که منجر به بقای تیمش در لیگ برتر شد، در جشن همبازیانش شرکت کرد و حالا راه تهران را در پیش خواهد گرفت تا برای نقل و انتقالاتی پرماجرا آماده شود.
 گفته‌ می‌شودوی با پرسپولیس به توافق رسیده و امکان دارد به زودی نخستین انتقال نقل و انتقالات را رقم بزند.
- طبق اعلام سایت ال‌چرینگویتو، ظاهرا باشگاه اسپانیایی بارسلونا عذر لوئیس سوارس فوروارد اروگوئه ای خود را خواسته و اطلاع داده وی به فکر تیم دیگری باشد.سوارس ازسال 2014 تاکنون برای تیم لالیگایی بازی کرده و قرارداد کنونی اش تا تابستان 2021 است.
- به نقل از Metrosport یونان، احسان حاج‌صفی به دلیل تعهد به باشگاه تراکتور در بازی‌های لیگ برتر ایران نتوانست زودتر راهی یونان شوداما در 24 ساعت آینده با توجه به پایان یافتن این رقابت‌ها قراردادش با باشگاه آریس نهایی خواهد شد.
- یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس مخالفت خود  با برگزاری دیدار تیمش با استقلال در نیمه نهایی جام حذفی در این مقطع را اعلام کرد.
- کشور قطر میزبان جام جهانی 2022 ،  رسما نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 شد.
- مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران به تهدید مصادره شدن اموالش بابت رای ویلموتس مربی بلژیکی واکنش نشان داد وگفت : قرار نیست ما و هیات رئیسه پول ویلموتس را بدهیم ، مگر عوایدی که ما برای فدراسیون کسب کردیم را به خودمان دادند که حالا می‎گویند من و هیات رئیسه باید پول ویلموتس را بدهیم؟ 
- همزمان با روز پنجم شهریور زادروز تولد جهان پهلوان تختی که به نام روز ملی کشتی نامگذاری شده، قرار است در محل فدراسیون کشتی و در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین ، در یک مراسم ویژه و معنوی از مقبره شهید گمنام در فدراسیون کشتی رونمایی شود.
- کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 چین یک نظرسنجی چند مرحله ای برگزار کرده تا بهترین گل تاریخ جام ملت های آسیا را انتخاب کند. گل علی دایی ، کاپیتان سابق تیم ملی ایران در جام ملت های 1996 به کره جنوبی ، با گل «سون که»، بازیکن تیم ملی چین به ازبکستان  در جام ملت های آسیا 2015 رقابت می کند.
- رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مسائل مربوط به میزبانی تأثیری در دربی ندارد و خود بازی مهم است ، اگر مقابل استقلال برنده شویم، پاداش خوبی به بازیکنان می‌دهیم ، درخصوص نقل و انتقالات اسکلت اصلی تیم را حفظ می‌کنیم؛ منتظریم این چند روز هم بگذرد.
- کانون هواداران العربی قطر خبر داد مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش کشورمان از باشگاه العربی این کشور جدا شده است. طبق گزارش های رسیده پورعلی گنجی راهی سوپر لیگ چین می شود.
- یزدانی خرم، رئیس اسبق دو فدراسیون والیبال و کشتی گفت : ورزش کشور 2-3 دوره است که وضعیت خیلی بدی دارد وزارت ورزش بعد از مهرعلیزاده ول شد و هرکس آمد، آشناهای خودش را آورد. سلطانی‌فر نتوانست ورزش کشور را توسعه بدهد. وقتی کابینه یک رئیس جمهور تکمیل می‌شود، یکی دو نفر اضافه می‌آید که وزارت ورزش را به آنها تعارف می‌زنند؛ درصورتی که اول باید تکلیف تربیت بدنی را مشخص کنند.
- مرحله یک چهارم هایی لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا، با دیدار تیم‌های اتلتیکومادرید ‌و بارسلونا وهمچنین دیدار گلاسکوسیتی مقابل وولفسبورگ آغاز شد. مرحله‌ یک‌چهارم نهایی در طول 9 روز در شهرهای بیلبائو و س‌سباستین اسپانیا انجام می شود. فینال این رقابت‌ها روز نهم شهریور در ورزشگاه آنوئتای شهر سن‌سباستین برگزار خواهد شد.
- احمد نوراللهی هافبک تیم پرسپولیس در جریان بازی مقابل سایپا به شدت از ناحیه مچ پا آسیب‌ دید به طوری که لنگان لنگان ورزشگاه آزادی را ترک کرد. قرار است معاینات دقیق‌تری روی پای نوراللهی انجام شود تا وضعیت او در آستانه بازی با استقلال در نیمه نهایی جام حذفی مشخص شود.
- فصل جدید رقابتهای لیگ یک فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) با دیدار تیم‌های بوردو و نانت آغاز  شد که به تساوی بدون گل انجامید ، پیش از این قراربود دیدار افتتاحیه  بین تیم‌های مارسی و سنت‌اتین برگزار شود که به دلیل ابتلای چهار بازیکن تیم  مارسی به ویروس کرونا به تعویق افتاد.
- تیم ایتالیایی « اسپزیا » موفق شد برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود مجوز صعود به رقابت های «سری آ» را کسب کند.
- ایو گربیک دروازه بان لوکوموتیو زاگرب، با قراردادی به ارزش 7 میلیون یورو و تا سال 2024 به آتلتیکو مادرید پیوست.
- وین رونی، کاپیتان انگلستان اولین گام خود در حرفه مربیگری را با ایفای نقش سرمربی تیم ملی انگلیس مقابل تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان در ورزشگاه اولدترافورد برخواهد داشت.
- با اعلام باشگاه ناپولی ایتالیا ، آندره‌آ پتانیا مهاجم این تیم به بیماری کرونا مبتلا شده است.
- علیرضا دبیر ، رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد با وضعیت فعلی ، نباید کسی از کشتی در مسابقات المپیک  انتظار حتی یک مدال داشته باشد.
- تیم سویای اسپانیا باپیروزی 3 - 2 مقابل اینتر میلان ایتالیا برای ششمین بار قهرمان مسابقات لیگ فوتبال اروپا شد .  در شصت و دومین  فینال لیگ اروپا به میزبانی ورزشگاه شهر کلن آلمان ، ابتدا لوکاکوی بلژیکی باپای چپ پنالتی سویا را گل کرد ، متعاقب آن سویا با دوضربه سر «ده خونگ» 2-1 پیش افتاد ولی گودین با یک ضربه سر پاسخگو شد و مسابقه به تساوی 2-2 کشید. در نیمه دوم کارلوس با یک قیچی برگردان از ده متری دروازه اینتر را نشانه رفت که توپ پس از برخورد به نوک پای لوکاکو به سقف دروازه تیم ایتالیایی رسید تا درنهایت بابرتری 3-2 سویا ، جام قهرمانی به سوی سرزمین ماتادورها پرواز کند.مربیگری سویا را لوپتگی مربی سابق رئال برعهده داشت.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار