PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۵۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
جنجال داوری دربی نیمه‌نهایی حذفی سه روز قبل از مسابقه شروع شد و این مرتبه روسای کمیته و دپارتمان داوری اختلاف‌شان علنی شد.
کیهان ورزشی-
انتخاب داور برای دربی و همچنین نحوه قضاوت داور در مسابقه دو تیم پرسپولیس و استقلال همواره بحث برانگیز و جنجالی بوده اما در حساس‌ترین دربی چند فصل اخیر جنجال داوری را سه روز قبل از سوت آغاز مسابقه شاهدیم که در نوع خود کم نظیر است.

این هم رکوردی جدید در داوری و فوتبال کشورمان محسوب می‌شود. تنها ساعاتی پس از اعلام رسمی نام داور دربی پایتخت رضا کرمانشاهی داور مسابقه مدعی شد که او داور دربی بوده اما دستور داده‌اند که او داور دربی نباشد! او همچنین ادامه داد:  «می‌خواهم ببینم این بالا چه کسی است؟ حتماً وزارت ورزش است. آیا وزارت ورزش به دنبال بردن تیمی است؟ به دنبال چیست؟ »

پس از آن هم اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران با تایید حرف‌های کرمانشاهی گفت: انتخاب ما برای قضاوت دربی جام حذفی کرمانشاهی بود و دومین گزینه‌ هم پیام حیدری بود نه محمد حسین زاهدی‌فر! به همین دلیل کمیته داوران هیچ مسئولیتی در این خصوص برعهده نمی‌گیرد.

به هر حال با توجه به اتفاقات رخ داده در انتخاب داور دربی، فضا برای قضاوت زاهدی‌فر بسیار 
سخت خواهد بود و با کوچکترین اشتباه این داور هم در جریان مسابقه و هم بعد از مسابقه داور زیر فشار روانی قرار می‌گیرد. جنجال داوری در دربی باعث می‌شود که کیفیت فنی مسابقه هم تحت تاثیر قرار بگیرد و مدام شاهد اعتراض مربیان وبازیکنان دو تیم به داور مسابقه باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار